انتقاد سعید جلیلی به محافظه کاری در تعیین فهرست انتخاباتی

محافظه کاری قتلگاه انقلاب است/ راهکار صحیح ارزیابی کاندیداها در انتخابات پیش رو چگونه است؟

محافظه کاری قتلگاه انقلاب است به چه معنا است؟ یکی از مواردش این است که کسی بگوید مردم از محافظه کاری خوششان می آید و من باید محافظه کار شوم.

گروه سیاسی-رجانیوز: مرداد ماه سال جاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی که با دانشجویان داشت، بخشی از سخنان خود را به انتقاد از محافظه کاری اختصاص داد. متن این قسمت از صحبت‌های دکتر جلیلی به همراه فیلم، در ادامه می‌آید.

 

برخی می‌گویند که باید ببینیم مردم از چه چیزی خوششان می‌آید تا همان‌ها را بگوییم. در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی، برخی از دوستان به ما می‌گفتند انقدر از برجام انتقاد نکنید. چون مردم از برجام خوششان می‌آید. می‌گفتند شما که انتقاد می‌کنید باعث می شود که مردم به ما هم برای ورود به مجلس رای ندهند. خب این یک نگاه است.

 

محافظه کاری قتلگاه انقلاب است به چه معنا است؟ یکی از مواردش این است که کسی بگوید مردم از محافظه کاری خوششان می آید و من باید محافظه کار شوم.

 

این نگاه باعث می‌شود که برخی از آن صداقت انقلابی فاصله بگیرند. صراحت انقلابی را از دست بدهند و محافظه کاری را در پیش بگیرند.

 

یکی از گلایه هایی که به دوستان داشتیم این بود که خب شما برای انتخابات مجلس یک فهرستی می‌دهید به اسم وحدت. در این لیست ۳۰ نفره یک عده مدافع و سینه چاک برجام هستند و نصف دیگر مخالف سر سخت آن.

 

خب مردم می‌پرسند این چه لیستی است که هم اسم موافقین برجام و هم نام کسانی که مخالف آن هستند، در آن به چشم می‌خورد. مردم می‌گویند ما با کدام منطقی به چنین لیستی رای بدهیم.

 

باید برای انتخاب و حضور افراد در لیست، شاخصه‌هایی مشخص کنیم تا سابقه افراد را طبق آن شاخصه‌ها بسنجیم.

 

ما باید یک تعریفی از وضع موجود داشته باشیم. وضع مطلوبی که ما به دنبالش هستیم چیست و چگونه می‌توانیم از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم. وقتی اینها را مشخص کردیم، می‌توانیم به انتخاب بین خوب و خوب‌تر برویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.