عضو تیم ملی شطرنج ایران: واسبته به چادرم هستم/ حجابی که نه محدودیت بلکه رشد، افتخار و عزت برایم به همراه داشت

عضو تیم ملی شطرنج ایران: واسبته به چادرم هستم/ حجابی که نه محدودیت بلکه رشد، افتخار و عزت برایم به همراه داشت

فاطمه سادات عقیلی دارنده مقام قهرمانی بوکس چهان و عضو تیم ملی شطرنج کشورمان که اکنون در کسوت مربی گری شطرنج در کردکوی فعالیت می کند، با اشاره به علاقمندی اش به حجاب چادر گفت: این حجاب نه تنها صدمه ای یا محدودیتی در فعالیت های اجتماعی و ورزشی من ایجاد نکرده است بلکه باعث رشد، افتخار و عزت من نیز شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس – گلستان- بسیاری از موضوعات فرهنگی جوامع مختلف بر امور اساسی و مهم دنیا اثرگذار بوده و در دهکده جهانی امروزی، هر کشوری می‌تواند با آداب و فرهنگ خود بر سایر کشورهای جهان تاثیر بگذارد.از جمله موضوعات فرهنگی اثرگذاری که چند دهه‌ای است جهان را با چالش‌های زیادی نه تنها در محیط فیزیکی بلکه در بسیاری مسائل مهم سیاسی، تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و رویدادهای اجتماعی و ورزشی روبرو کرده، «حجاب» است.
بانوان ایران‌زمین اما که فعالیت‌های اجتماعی خود را در پرتوی اسلام و حجاب اسلامی با موفقیت‌های چشمگیر انجام می‌دهند کم نیستند و روز به روز بر تعداد آن‌ها به ویژه در صحنه‌های بین‌المللی افزوده می‌شود که این خود بر درستی و مطابقت فرهنگ اسلامی و حجاب با فطرت انسانی بشر صحه می‌گذارد.

فاطمه سادات عقیلی، قهرمان بوکس شطرنج جهان و عضو تیم ملی شطرنج یکی از بانوان محجبه و موفق در عرصه های مختلف ورزشی است
وی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس خود را اینگونه معرفی می کند: فاطمه سادات عقیلی قهرمان بوکس، شطرنج جهان و عضو تیم ملی شطرنج، در سال ۱۳۷۹ و در شهرستان کردکوی متولد شدم. اکنون دانشجوی رشته تربیت بندی و مربی شطرنج هستم.
این بانوی ورزشکار گلستانی که حجاب چادر را اختیار کرده است در پاسخ به این سؤال ما که آیا حجاب محدودیتی در پیشرفت های اجتماعی و ورزشی شما نداشته است؟ گفت: خیر، حجاب نه تنها صدمه ای به فعالیت های اجتماعی من نزد بلکه باعث رشد، افتخار و عزت من هم شده است.

عقیلی با تأکید براینکه : حجاب هم در زندگی شخصی و هم اجتماعی باعث رشد و استحکام فرد می‌شود ادامه داد: از نظر من فرد یا جوانی که در عرصه های مختلف برای کشور فعالیت می کنند و به عنوان سلبریتی ها یا افراد شاخص در دنیای مجازی و حقیقی شناخته می شوند، بر سبک زندگی و نگاه جوانان و نوجوانان به موضوعات فرهنگی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تأثیر رفتارها و کردارهای افراد شاخص بر الگو سازی و الگو دهی به جامعه یک پروسه طولانی مدت است و شاید در ابتدای امر ما متوجه این تأثیرات نباشیم، افزود: مخصوصاً ما دختر خانم ها که فردا مادران این سرزمین هستیم باید فرزندی را تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم که زمینه ساز جامعه ای رو به پیشرفت و تعالی باشند .
این بانوی قهرمان بوکس با بیان خاطره ای از دوران کودکی خود، گفت: از آنجایی که مادرم همیشه از کوچکی و طفولیت مرا پوشیده نگه می‌داشت من و خواهرم را همراه خود به مساجد می‌برد حجاب را دوست داشتم و تشویق مربی ها و بازخورد خود خانواده و جامعه باعث شد که بیشتر به چادرم عشق بورزم و قطعا دوران مدرسه و محیط اموزشی در حفظ چادر به عنوان حجاب بسیار تأثیرگذار بود .
خبرنگار حمیدی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.