برگزاری یادواره شهدای زن استان قم با آغاز هفته دفاع مقدس ، کلید خورده است

جانشین بسیج جامعه زنان استان قم خبرداد:

برگزاری یادواره شهدای زن استان قم با آغاز هفته دفاع مقدس ، کلید خورده است

جانشین بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابیطالب در خصوص برگزاری یادواره های شهدای زن استان قم گفت: این برنامه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در راستای تبیین و احیای هویت زن مسلمان ایرانی و الگوسازی بانوان شهیده در محلات مختلف استان قم کلید خورده است و قرار است تا پایان سال به صورت ماهانه در هر محله یادواره شهدای زن محله برگزار شود .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس – به مناسبت هفته دفاع مقدس با همت معاونت بانوان استانداری قم و بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام این استان در محلات مختلف استان قم یادواره های شهدای بانوان تحت عنوان لشکری از فرشتگان در حال برگزاری است.
بنابراین گزارش تا کنون سه یادواره بانوان شهیده محلات استان قم با حضور مسئولین و خانواده‌های معظم شهدای زن محلات و تعداد زیادی از بانوان فرهیخته استان برگزار گردیده است.

لیلا شکریان جانشین بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابیطالب در این زمینه گفت : این برنامه که به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهید و شهادت و در راستای تبیین و احیای هویت زن مسلمان ایرانی و الگوسازی بانوان شهیده در محلات مختلف استان قم در حال اجرا و برگزاری است وبه مناسبت هفته دفاع مقدس برگزاری این یادواره ها کلید خورده و قرار است تا پایان سال به صورت ماهانه در هر محله یادواره شهدای زن محله برگزار گردد .

وی در یکی از همین یادواره ها که در محله باجک برگزار گردید خاطرنشان کرد : اگر هویت زن مسلمان ایرانی احیا گردد بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی که در حال حاضر گریبانگیر جامعه ماست بخودی خود از بین میرود و یکی از عواملی که در احیای این هویت کمک موثر و شایانی می تواند داشته باشد شناسایی و معرفی الگوهای برتر زن ایرانی به جامعه می باشد که در بین این الگو ها میتوان به مادران و همسران شهدا و زنان شهید اشاره نمود.

بررسی زندگینامه و شرح حال این عزیزان می تواند مسیر رسیدن به احیا و هویت زن مسلمان را هموار نماید .
شکریان در ادامه به مهمترین وظیفه زن که تربیت یک نسل ولایی و انقلابی است اشاره کرد و ابراز داشت که اگر زنان از این وظیفه سربلند بیرون آیند به بالاترین مقام ها خواهند رسید.

در یادواره محله امامزاده ابراهیم استان قم حبیب الله معصوم همرزم شهید ابوترابی و فرمانده دفاع مقدس در مورد نقش محوری زن در هدایت انسان و در نهایت هدایت جامعه به سخنرانی پرداختند.
وی دراین خصوص به زنان قرآنی اشاره نمودند و خاطرنشان کردند که زن انسان ساز است . زنان تاریخ ساز در جهان کم نیستند و خداوند هم در قرآن به چهار زن تاریخ ساز اشاره نموده؛ حضرت هاجر ، آسیه مریم و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هرکدام به نوعی تاریخ ساز بوده و تاریخ یک ملت را رقم زده اند.

در پایان هر کدام از این یادواره ها، ضمن تجلیل از خانواده‌های معظم زنان شهیده به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.