خدا

گام به گام

ازآنجایی که ناآرامی یکی از دردهای بزرگ بشری است و آرامش چیزی است که همه انسانها ، تمنای آن را دارند و این فصل مشترکی بین آنهاست . پس اگر آرامش طلب آدمی است چرا انسان در جوامع امروزی با نا آرامی و درد و رنج در دریایی هولناک از سردرگمی به سر می برد. تا درک و فهم و نگرش حقیقی از مفهوم اصلی واژه آرامش را نداشته باشیم مسیر رسیدن به آن را خطا ، طی خواهیم کرد . همانطور که شاهد آن هستیم بطور کلی ۱۵۴ میلیون نفر در جهان دچار اختلال افسردگی هستند و با توجه به پیش بینی که در سال ۲۰۰۰ شده است اعلام گردیده که اختلال افسردگی تا سال ۲۰۲۰ از رتبه ۴ به رتبه ۲ خواهد رسید..

بشر که طلب و تمنای آرامش را دارد چون ذهن آنها متاثر از مفهوم اشتباهی از آرامش است ، آشوب زده و نا آرام است و تا زمانی که ذهن ما ، از منبع آرامش حقیقی تاثیر نگیرد نباید توقع آرامش را داشته باشیم.

همه چیز به ذهن انسان بر می گردد . حال خوب ، مربوط به سیگنالهای ذهن ماست . وقتی دریافت ها ، باورها ، تفکرات ذهن ، پیام آرامش بخش داشته باشد ما صاحب آرامش خواهیم شد والا خیر!……

بشر با پیشرفت مدرنیته و با سبک زندگیهای بسیار لوکس و …. در کنار این شتابان یک گوهر بزرگ را به نام آرامش از دست داده است و به طبع حال انسان در حال بدتر شدن است .

در یکی از سایتهای بسیار معتبر انگلستان به نام (NHS) مرکز ملی امید بهداشت و سلامت جامعه بریتانیا آمار فوق العاده شگفت آوری را اعلام کرد(با مطالعات ۲۹ کشور اروپایی) داروهای افسردگی ۵۰۰ درصد افزایش یافته است و اگر روال زندگی انسان به همین سبک ادامه یابد آمار خطرناک خواهد شد !! مگر غیر از این است که فهم و درک واژه آرامش که به ذهن     داده ایم اشتباه است . ذهن با تمنای مکرر یک خواسته را فریاد می زند اما بدنبال آدرس غلط می رود و این می شود که ما شاهد چیزی جز ناآرامی و آشوب زندگی نخواهیم بود . در محافل آکادمیک ما تصویری از خوشبختی به انسانیت ارائه می دهد که معادل این است : هر چه فکر نکنید آرامتر هستید ! (تعریفی بس اشتباه است که آرامش و خوشبختی را در پرداختن به آسایش جسم و بی خیالی می داند!) تمامی رسانه ها ما را فرا می خواند که چگونه شاد و خوش باشیم تا مرگ فرا رسد گویا برای خوشبختی به هیچ چیز نیازی نیست جز نفهمیدن ! صرفا” به جسم بپردازیم و با روح مان کاری نیست . در تبلیغات و رسانه های غربی دعوت به شعور و فهم جایگاهی ندارد و ذهن انسان که متاثر از این دریافت ها است آیا آشوب و نا آرامی نخواهد داشت؟ چگونه می تواند آرام بگیرد؟ امروز ما شاهد تبلیغات گسترده ای هستیم که چگونه شکم را کوچک کنیم – و قد را بلند کنیم – و یا چه عمل زیبایی شما را زیباتر خواهد کرد و …….. هستیم و همه اینها انسان را تشویق می کند که فقط به جسم و ظاهر خود بپردازد جای دیگر تعلیم داده میشود لازمه شاد بودن و خوشبختی ، بی خیالی است و تمامی دردهای انسانی فهمیدن است و بس. پس برای رهایی از درد و رنج نه تفکر و نه تعقل بلکه فقط نفهمیدن راز شادمانی است .!! پس مسیر شفای درد و رنج و حرمان و ناآرامی های ما کجاست؟ معنای حقیقی آرامش چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>