alalam_635997901342403886_25f_4x3

با تصویب یک سوم نمایندگان مجلس صورت گرفت؛ یک روز حقوق مدیران معادل یک ماه حقوق کارگران شد!/ وقتی حقوق های نجومی قانونی میشوند

امروز مجلس دهم به ریاست علی لاریجانی و پشتیبانی فراکسیون امید قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سقف حقوق مدیران تا ۲۴ میلیون تومان مجاز خواهد بود این یعنی هر روز حقوق یک مدیر دولتی هشتصدهزار تومان، معادل یک ماه حقوق یک کارگر میشود!
گروه سیاسی – رجانیوز، در حالی چند ماه از مساله حقوق های نجومی و هشدار شدید مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع میگذرد که هنوز نه تنها اقدام قاطعی از سوی مسئولین در این زمینه دیده نشده است که حتی از طرف نوبخت سخنگوی دولت، نجومی بگیران ذخایر نظام معرفی شدند و امروز از طرف مجلس سقف قانونی حقوق مدیران ۲۴ میلیون تومان تعریف شد!
به گزارش رجانیوز،  نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان براساس تبصره یک ماده ۳۱ به موضوع افزایش ۶۰ درصدی دریافتی مدیران رای مثبت داد.
در این نشست علنی که از ۲۸۹ نماینده مجلس فقط ۲۰۴ نفر حاضر بودند و حتی ۳۹ نفر از نمایندگان حاضر هم در رای گیری شرکت نکردند فقط با رای ۱۰۳ نفر از نمایندگان این تبصره مهم به تصویب رسید.
 مجلس دهم به ریاست علی لاریجانی و پشتیبانی فراکسیون امید قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سقف حقوق مدیران تا ۲۴ میلیون تومان مجاز خواهد بود این یعنی هر روز حقوق یک مدیر دولتی هشتصدهزار تومان، معادل یک ماه حقوق یک کارگر میشود!
نمایندگان پیش از این در تبصره ۱ ماده ۳۸ مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی، مناطق مرزی  و محروم را از این سقف حقوق تعیین شده مستثنی و مقرر کرده بودند که این افراد تا ۶۰ درصد علاوه بر سقف مقرر بتوانند دریافتی داشته باشند که با اصلاحات جدید انجام شده مدیران نیز به این مشاغل مستثنی شده اضافه شدند و می‌توانند ماهانه تا ۲۴ میلیون تومان حقوق دریافت کنند.
در این خصوص احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس اینگونه واکنش نشان داد: که در صورت تصویب این قانون مدیران می‌توانند ماهانه تا ۲۴ میلیون تومان دریافتی داشته باشند، در حالی که ما سقف حقوق‌ها را در همین قانون تعیین کرده و دریافتی ۲۴ میلیونی مدیران در قبال حقوق ۸۰۰ هزار تومانی کارگران یا حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معلمان، حقوق نجومی به شمار می‌رود و برای جامعه قابل قبول نیست.
مشخص نیست در شرایطی که بحران خوزستان، سیستان و بلوچستان، مشکلات شدید اقتصادی و پدیده های زجرآور اجتماعی و اقتصادی همچون گورخوابی در کشور دیده میشود با کدام دلیل کارشناسی حقوق یک مدیر دولتی باید ۲۴ میلیون تومان تصویب بشود!
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>