5-min

نامه خواندنی بسیج دانشگاه‌های تهران به مسئولین حامی برجام:

آقایان لاریجانی، ولایتی، رضایی، فیروزآبادی و بروجردی! به‌جای ارائه توجیهات نپذیرفتنی از مردم عذرخواهی کنید/ شروط رهبری زیرپا گذاشته شد اما شما دم برنیاوردید و خطاهای راهبردی دولت را توجیه کردید!

- آقای لاریجانی یادتان هست جایی که آمریکایی ها پایشان را کج گذاشتند و علیه ایران تحریم تصویب کردند گفتید: «رسانه ی ملی اضطراب بلاوجه درباره مصوبه ی آمریکایی ها ایجاد نکند» ولی مطمئناً فراموش کرده اید که گفته بودید: «خروج آمریکا از برجام مُهر پایان بر توافق هسته‌ای است» زیرا امروز نه تنها مهر پایانی نمیبینیم بلکه شاهد نمایشی از توجیهات نپذیرفتنی هستیم!
گروه سیاسی-رجانیوز: هفت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای  خطاب به برخی از  مسئولین، مواضع آن‌ها پیرامون برجام را مورد انتقاد قرار دادند و خواهان عذرخواهی آنان شدند.
به گزارش رجانیوز متن کامل این نامه به شرح زیر می‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقایان: علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی، محسن رضایی، سید حسن فیروزآبادی، علاالدین بروجردی
در روزهای گذشته به چشمان خود دیدید که آمریکا به صراحت از برجام خارج شد و با این اتفاق بر همگان مشخص شد که مذاکره با یک دولت خونخوار و سلطه جو که هدفی جز سلطه کامل بر ما ندارد و همچنین بویی از اخلاق و شرافت و صداقت نبرده است، جز ضرر حاصل کشور ما نخواهد کرد.
نتیجه مذاکره با آمریکا چه شد؟ آمریکا تحریم ها را برداشت؟ یا اینکه صرفا چند اقدام سطحی انجام داد و ساختار تحریم را حفظ کرد و تا جای ممکن برای عدم انتفاع ایران از همان چند اقدام سطحی تلاش کرد؟ اقتصاد ما بهبود یافت؟ یا اینکه بحرانهای تورم و رکود و آشفتگی ساختار ارزی و بانکی و.. همچنان وجود دارند؟ اجماع به اصطلاح جهانی چند قدرت زورگو برعلیه ما از بین رفت؟ یا اینکه بهانه ی اجماع آنها از هسته ای به جنگ طلبی منطقه ای تغییر یافت؟
امروز بر ملت ایران اثبات شد که آمریکا در مذاکره صرفاً به دنبال امتیاز گیری است و نه تنها امتیاز واقعی نمیدهد بلکه همان هویجی را هم که نشان میدهد، پس گرفته و دادن آن را موکول به امتیازات بیشتر و جدید تر میکند.
اما باید بطور دقیق بررسی کرد که چه جریاناتی در کشور بودند که این بن بست چندبار آزموده شده را دوباره برای مردم بزک کردند و با تحقیر و بستن دهان منتقدین، فضایی در کشور ایجاد کردند و ظرفیت کشور را هدر دادند و نظام اسلامی را از چاله گذشته به چاه فعلی انداختند؟ که یا باید امتیازات بیشتری دهیم و سعی کنیم اشتهای سیری ناپذیر آمریکا و همپیمانانش را تأمین کنیم یا پس از پنج سال معطل کردن تمام ظرفیت های کشور و بدون هیچ دستاورد اقتصادی برویم سراغ راه حل های اساسی که از ابتدا میتوانستیم به سراغ آنها برویم.
مشخصا جریان غربگرا از اول انقلاب با ارائه تحلیل‌های غلط به مردم به دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب بوده است.دولت فعلی نیز مسیر انحرافی سازش را دنبال کرد و یقینا مسئول اصلی وضع موجود و هدررفتن فرصتهای کشور خود دولت است.
اما در این میان شما نیز اشتباهی راهبردی و بزرگ مرتکب شدید به قدری که اگر چنانچه شما را عضوی از جریان غربگرا ندانیم، به واقع مهره های اصلی بازی جریان غربگرا بوده اید. همنوایی شما با جریان غربگرا منجر به باورپذیری راه حل خیالی آنها برای مردم شد. شما باعث شدید راه حل اصلی و اساسی مشکلات کشور که همان تکیه به ظرفیتهای بیشمار وطنی و مقابله عزتمدانه با سلطه جویان بود، به حاشیه برود. شما در جلسات عالی نظام این تصمیم را ساختید. البته رهبری با ارائه ی شروط ۹گانه تلاش کردند تا ضعف های گذشته ی برجام را جبران کنند اما شما در قبال نقض صریح شروط رهبری نیز سکوت کردید و مردم را مطلع نکردید و جلوی بی تدبیری های دولتی ها را نگرفتید. از روز اولِ اجرای برجام شروط رهبری زیر پا گذاشته شد و منافع ملی ما در خطر افتاد، اما شما دم بر نیاوردید و صرفا به توجیه خطاهای راهبردی دولت پرداختید.
- آقای لاریجانی یادتان هست که گفتید: «این راه (برجام) با دقت و درست انتخاب شد و برای شرایط امروز اقتصادی لازم بود» حتی جایی که آمریکایی ها پایشان را کج گذاشتند و علیه ایران تحریم تصویب کردند گفتید: «رسانه ملی اضطراب بلاوجه درباره مصوبه آمریکایی ها ایجاد نکند» ولی مطمئناً فراموش کرده اید که گفته بودید: «خروج آمریکا از برجام مُهر پایان بر توافق هسته‌ای است» زیرا امروز نه تنها مهر پایانی نمیبینیم بلکه شاهد نمایشی از توجیهات نپذیرفتنی هستیم!آقای لاریجانی به صراحت از مردم عذرخواهی کنید.
- آقای ولایتی یادتان هست که گفته بودید: «مذاکره تصمیم نظام بود نه فرد و باید انجام می‌شد» و یا گفته بودید «اگر مذاکرات نبود، گزینه ی بعدی جنگ بود» و یادتان هست که گفتید :« فکر نکنند که اگر از برجام خارج شوند، ایران پایبند می ماند؛ اگر برجام را پاره کنند ما آن را به آتش می کشیم.» حالا دقیقاً در کمیته ی نظارت بر برجام مشغول چه کاری هستید؟ آقای ولایتی آیا وقت عذرخواهی نرسیده است؟
- آقای رضایی یادتان هست که گفته بودید: « کسانی که برجام را مورد نقد قرار می‌دهند حواسشان باشد که برجام رهبری را نقد می‌کنند. حتی نیروهای حزب‌اللهی هم که می‌خواهند خیلی انقلابی باشند نباید وارد حریم رهبری شوند»
- آقای فیروزآبادی یادتان هست که وقتی هنوز حتی برجام به امضا نرسیده بود، چطور با عجله و شتابزده بی آنکه توجه کنید که هنوز سندی نهایی نشده نامه ی تبریک نوشتید؟ حتی با وجود اینکه بعد از این کارتان مورد توبیخ رهبری قرار گرفتید اما باز هم در ماه های بعد در شرایطی که هنوز برجام به تصویب نرسیده بود با نامه نگاری های خود و تعریف و تمجید از این توافق، تمام تلاش خود را به عنوان فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در راستای تحمیل این توافق به نظام به کار بردید. آیا جسارت عذرخواهی و اصلاح اشتباهات خود را دارید؟
-آقای بروجردی یادتان هست که گفتید: «درست است که آمریکا دشمن ماست، ولی هنر این است که شما حق‌تان را از دشمن نیز بگیرید و گرفتید!» آیا حق ما از آمریکا ستانده شد؟ خوش خیال بودید یا بی اطلاع؟
واقعیت این است که همه ی شما درقبال وضع موجود مقصر و مسئولید. اگر شما این چنین بزک نمیکردید و واقعیت را بیان میکردید و صریحاً به مردم میگفتید که ما با چه دولت بدعهدی طرف هستیم، این تصمیم به نظام تحمیل نمیشد. مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و از مردم عذرخواهی کنید. همچنین به شما خیرخواهانه میگوییم که در شرایط حساس پیش روی کشور دوباره به اشتباهات گذشته ادامه ندهید و با عبرت از تجربه گذشته جلوی هزینه های احتمالی ای که جریان غربگرا به ملت وارد خواهد آورد، بایستید.
همانطور که رهبر انقلاب فرمودند شما در معرض آزمون بزرگی قرار دارید و انتظار میرود از ادامه اشتباهات گذشته خود دست برداشته و در راستای حفظ منافع ملت گام بردارید .
بیم آن میرود که اروپا نیز کلاهی گشادتر از گذشته بر سر مردم ایران بگذارد. این بار ما نمیگذاریم تجربه ی بدست آمده دوباره تکرار شود و با نقض شروط رهبری کلاه دیگری بر سر ملت رود. در حقیقت برجام به خواست طرف مقابل به ایستگاه آخر رسیده و ادامه ی این مسیر ممکن نیست.
و السلام علی من اتبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه شریف
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
بسیج دانجویی دانشگاه علم و صنعت
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>