photo_2017-11-22_00-21-04-min

نگاهی به واکنش روزنامه های اصلاح طلب در خصوص پایان داعش

سانسور پیروزی مقاومت در رسانه بزک کنندگان ارباب داعش/ چرا روزنامه های اصلاح طلب چشم دیدن پیروزی گفتمان مقاومت در منطقه را ندارند؟

در عرف رسانه ای خبر پیروزی های این چنینی که نتیجه رشادت و شهادت و جانبازی هزاران نفر از هم وطنان بوده است در صدر خبرها قرار می گیرد، حتی رسانه های ضدانقلاب هم این مهم را فهمیده بودند و به آن پرداختند. اما واکنش روزنامه های اصلاح طلب ….
گروه سیاسی – رجانیوز، جریانی که از ابتدای فتنه داعش در سوریه، مدام بر طبل مذاکره و عدم ورود جمهوری اسلامی در مقابله با تروریست ها می کوبید امروز با اعلام رسمی پایان داعش دست و پای خود را گم کرده است.
به گزارش رجانیوز، شش سال از شروع بحران تروریست ها در منطقه می گذرد. بحرانی که از ابتدا با تحلیل های مختلف رو به رو بود، از یک طرف هر روز ساز سازش کوک می شد و از طرف دیگر جوانان حزب الله بر روی دست ها تشییع می شدند تا تحولات را، نه در سخنان پوشالی یقه دیپلمات ها که در کف میدان مبارزه با تروریست ها رقم بزنند. حالا بعد از سال ها مقاومت و هزینه ای که جریان حزب الله برای دفع تروریست ها از منطقه داده است برخی نمی دانند که با کدام آب و صابون صورت خود را بشورند.
نامه سردارسلیمانی به رهبرمعظم انقلاب بعد از فتح ابوکمال و اعلام پایان حکومت وابسته داعش در منطقه به مثابه مهر پایان این فتنه ی پیچده نشان داد سیاست جمهوری اسلامی در مقابله با این طرح صهیونیستی به خوبی کارآمدی داشت و اگر گفتمان مذاکره  نتوانست در ۶ سال پرونده تحریم های ایران را ببندد،گفتمان مقاومت به خوبی  پرونده کارگزاران کدخدا یعنی داعش  در منطقه را بست.
البته این پیروزی بزرگ باعث شد اشخاص سرشناس سیاسی که تا دیروز با اقدامات سپاه قدس مخالف بودند زبان به تحسین این اقدام بگشایند، رئیس جمهور سابق دست به قلم شد و به فرمانده سپاه قدس پیام داد و رئیس جمهور فعلی هم به تمام نیروهای نظامی و رهبری تبریک گفت، البته در این بین حسن روحانی این پیروزی را به دیپلمات هایی که معلوم نیست کجای این پیروزی نقش داشتند هم شادباش گفت!
در عرف رسانه ای خبر پیروزی های این چنینی که نتیجه رشادت و شهادت و جانبازی هزاران نفر از هم وطنان بوده است در صدر خبرها قرار می گیرد، حتی رسانه های ضدانقلاب هم این مهم را فهمیده بودند و به آن پرداختند.
اما برخورد تعدادی از روزنامه های اصلاح طلب داخلی که تا دیروز مشغول بزک کردن آمریکا و امروز مشغول بزک اروپا هستند قابل توجه بود. این روزنامه ها یا با این فتح الفتوح به عنوان یک رخداد معمولی و حاشیه ای برخورد کردند که ارزش تبدیل شدن به مطلب اصلی را ندارد یا سعی کردند از آن درس مذاکره و سازش استخراج کنند!
روزنامه قانون با تیتر «اسحاق در محاق» دعواها و دغدغه های جناحی و سیاسی خود در زمان بزرگترین پیروزی ها در منطقه را به تصویر کشید و از به محاق رفتن داعش و دست پرورده های کدخدا در منطقه چیزی نگفت.
روزنامه ای که خود را صدای اصلاحات نیز معرفی می کند به همین ترتیب به مساله اتحادهای سیاسی بین اصلاح طلبان و کارگزارن و نماینده تراشی برای هاشمی رفسنجانی پرداخت.
روزنامه شرق هم تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: «نقشه خاورمیانه جدید روی‌میز ٣ رئیس‌جمهور». شرق بدون توجه به این پیروزی بزرگ با اشاره به دیدار روحانی و اردوغان و پوتین مدعی شد که نقشه خاورمیانه را این سه نفر طراحی خواهند کرد، تیتری که ممکن است با واکنش شورایعالی امنیت ملی روبه رو شودچرا که قبلا این شورا به چنین تیترهایی واکنش نشان داده بود.
روزنامه آفتاب یزد هم در حد خبرهای کم اهمیت تر به این موضوع اشاره کرد و صرفا به کپی کردن پیام های رهبرانقلاب و سردار سلیمانی بسنده کرد و سرمقاله نویسی در این خصوص را حائز اهمیت ندانست.
روزنامه همدلی اما تیتر خود را به «پایان کابوس داعش» اختصاص داد ولی بدون اشاره به اینکه قبلا در قبال تحولات منطقه و سوریه چه دیدگاهی داشته اند عنوان کرد که بهتر است پرونده سوریه از سپاه قدس گرفته شود و به دست ظریف داده شود. همدلی با نگاهی توهم زده به منطقه نوشت: « آیا می‌توان امیدوار بود که پرونده سیاست‌‎های منطقه‌ای ایران حالا و بر حسب ضرورت‌های تازه از نیروی قدس سپاه پاسداران به وزارت خارجه منتقل شود تا محمدجواد ظریف و همکارانش کالای پیروزی‌های میدانی ایران در منطقه را به کالای روابط حسنه ایران با «تمام» همسایگانش بدل کنند؟»
لازم به ذکر است این روزنامه ها همان روزنامه هایی هستند که توافق ژنو و وین و برجام را با شادی تمام به عنوان فتح الفتوح و از بین برنده تحریم ها معرفی کرده بودند اما حاصل خون شهدای ایرانی، لبنانی، عراقی، سوری، افغان و پاکستانی را اینگونه کم اهمیت جلوه می دهند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>