25010589_204048103475983_8839119742586322944_n-min

سردار سلیمانی تیتر یک رسانه مشهور آمریکایی / نیوزویک:با ظهور تهدیدات جدید داخلی وخارجی ژنرال سلیمانی محبوب تر از رئیس جمهور است

فرمانده حرفه‌ای‌ترین و محرمانه ‌ترین نیروهای ایران در داخل این کشور به طور فزاینده‌ای محبوب شده، زیرا او از طریق پیروزی های نظامی با متحدانش در منطقه توانسته به گسترش نفوذ تهران کمک کند.

گروه بین الملل-رجانیوز: پایگاه اینترنتی مجله نیوزویک یکی از مشهورترین نشریات آمریکایی روز گذشته ( چهارشنبه ) تیتر یک خود را به سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اختصاص داد. این پایگاه خبری در تیتر خود آورده است: درحالیکه تهدیدهای جدید داخلی و‌خارجی ظاهر می شوند، ژنرال معروف ایرانی به مراتب محبوب تر از رئیس جمهور است.”

025-min

 

 

نیوزویک در ادامه می نویسد: فرمانده حرفه‌ای‌ترین و محرمانه ‌ترین نیروهای ایران در داخل این کشور به طور فزاینده‌ای محبوب شده، زیرا او از طریق پیروزی های نظامی با متحدانش در منطقه توانسته به گسترش نفوذ تهران کمک کند.

 

این نشریه با اشاره به نظرسنجی ماه گذشته دانشگاه مریلند که در وال استریت ژورنال منتشر شد نوشت: طبق نظرسنجی که  ماه گذشته توسط دانشگاه مریلند انجام شد، سرلشکر سلیمانی، دیدگاه بسیار مثبتی در میان ۶۷٫۷ درصد ایرانیان داشت؛ طی دو سال گذشته  این رهبر نظامی که به عنوان یکی از چهره های شاخص جناح محافظه کار! سیاسی ایران محسوب می شود، بیشتر از رئیس جمهور لیبرال حسن روحانی که طرفدارانش ۲۳٫۵ درصد کاهش یافته است،محبوبیت قابل ملاحظه ای به دست آورده است.

 

نیوزویک می نویسد: این نتایج( محبوبیت سردار سلیمانی در میان افکار عمومی)  از شکست های متوالی داعش تحت کنترل سردار سلیمانی و شبه نظامیان شیعه در عراق و سوریه  حاصل شده است.

 

درادامه این مطلب عکسی از سردار سلیمانی منتشر شده که در زیر آن نوشته شده این عکس به خط مقدم عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین عراق در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۵ مربوط است.

 

Screenshot Capture - 2018-02-22 - 16-32-42

 

 

نیوزویک سپس با اشاره به سوابق حاج قاسم سلیمانی نوشت: سلیمانی به عنوان فرد پیشگام سپاه ایران وظیفه انجام عملیات در خارج از کشور را برای ۲۰ سال انجام داده است و در میان متحدان و دشمنان جمهوری اسلامی به یک شهرت طولانی  دست یافته است. او در سال ۱۹۹۸ به سمت خود رسیده ( فرماندهی سپاه قدس) و  به گسترش روابط ایران با جنبش های مختلف  از جمله حزب الله لبنان، حماس فلسطین و عصائب اهل حق و بسیاری از گروه هایی که در عراق برای جلوگیری از اشغال این کشور مقاومت می کردند که بعدها به بخشی از نیروهای بسیج محبوب در حال مبارزه با داعش تبدیل شدند.

 

در ادامه نشریه آمریکایی ضمن اشاره به نامه مخفیانه چندی قبل مایک پمپئو رئیس سازمان سیا به سردار سلیمانی و مواضع دولتهای آمریکا برعلیه فرمانده سپاه قدس از جمله قرار دادن نام او در فهرست حامیان تروریسم در سال ۲۰۰۷ توسط وزارت خارجه و اقدامات سختگیرانه تری که در دولت ترامپ وضع شده است اعتراف کرد این اقدامات تاثیری بر ارزش رفت و آمدها و روابط سردار سلیمانی و حضور وی در خط مقدم در مبارزه  بر علیه تکفیری ها نگذاشته است؛ نیوزویک همچنین یادآور شد سردار سلیمانی به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان درمجله تایم سال ۲۰۱۷  انتخاب شده است.

 

DQDX95cXUAEpaWG-min

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>