ثبت نام

ثبت نام ترم پاییز ۹۴ کلاس های جامعه زینب (س)

در مسیر زندگی هرگز نمی افتد به چاه                                           با چراغ دین و دانش گر بشر دانا شود

 

رهبری

زنان مسلمان باید با پیشتاز شدن در میدان علم ، فرهنگ ، سیاست و اقتصاد از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت کنند . (مقام معظم رهبری)

 

ثبت نام کلاس های جامعه زینب (س) به شرح زیر است :

 

کلاس های تکدرس پاییز وزمستان -1

۱- طرح بشارت

 

گزارشی از کار کلاس طرح بشارت در جامعه زینب (س)
(زبان آموزی قرآن کریم )

طرح بشارت
هدف از برگزاری این کلاس آشنایی نو آموزان با ترجمه ساده قرآن کریم به ساده ترین روش می باشد به طوری که آنها بعد از مدتی بتوانند علاوه بر ترجمه آیات از روی قرآن از طریق شنیداری نیز آیات را به خوبی ترجمه کنند. در این طرح آموزش قواعد صرف و نحو عربی لزومی ندارد و در اثر تکرار بعضی از نکته ها ، نو آموزان خود به خود با بعضی قواعد آشنا خواهند شد و با پیشرفت در جزء های بعدی کم کم به ترجمه آیات مسلط تر خواهند شد .
نحوه اجرای این طرح با استفاده از نوار یا سی دی از طریق شنیدن آیات و سپس ترجمه کلمه به کلمه آیات می باشد . البته برای درک بهتر آیات لازم است نو آموزان حتماً با تفسیر نسیم حیات به آموزش بپردازند و پیش بروند . مدت زمان برگزاری این طرح ۳ ماه برای دوره های تک جزء و حدود ۴ ماه برای دوره های ۳ جزء متوالی می باشد .

 

۲- عربی

قال الصادق (ع):
زبان عربی را یاد بگیرید به درستی که آن سخن خداست که به وسیله آن با شما سخن می گوید .

فراگیری زبان عربی یکی از توصیه های دین مبین اسلام می باشد و برای آشنایی بیشتر با معارف اسلامی نیازمند فراگیری زبان عربی به صورت فصیح می باشیم . در این دوره برای آشنایی با زبان عربی از کتاب تعلیم اللغه العربیه استفاده می گردد. این کتاب چهار جلدی از سطح مبتدی تا پیشرفته در کنار فراگیران می باشد و به صورت گام به گام به آموزش مکالمه زبان عربی در گفتگوهای روزمره می پردازد و به اندازه کافی به قواعد عربی پرداخته می شود. دوره مذکور به صورت کوتاه مدت به فراگیر ،امکان گفتگو به زبان عربی را فراهم می آورد وپس از اتمام دوره می توان به صورت کاملاً مسلط به زبان عربی صحبت کرد و در سفر به کشورهای عربی با افراد عرب زبان ارتباط برقرار کرد.

 

۳- اخلاق – تفسیر – نهج البلاغه – احکام

قال رسول الله (ص) : اِنّی بُعثتُ لِاُتِمَّم الاَخلاق
رسول اکرم (ص) فرمودند : به درستی که من مبعوث شدم برای اخلاق

باتوجه به ارتباط انسان با پیرامون خود لازم است که مراتبی را بداند که بتواند بهتر زندگی کند . و با توجه به اینکه ما می دانیم باید از این دنیا هجرت کرده و به سرای دیگری برویم لذا باید توشه ای برگیریم و بهترین وسیله برای دنیا و آخرت و ارتباط با خود و خدا و دیگر موجودات داشتن مراتب اخلاقی است . اخلاق به انسان می آموزد که چگونه زندگی کند تا خَسَرَ الدُنیا والآخِره نباشد .

 

قال الصادق علیه السلام : فَفَسَر القُرآن بِرایَه فَمَقعِده فی النار
امام صادق (ع)فرمودند : اگر کسی قرآن را با رای خودش تفسیر کند جایگاهش در آتش است .

بر هر شخص مسلمانی واجب است که قرآن را بیاموزد . خواندن عربی قرآن دارای اثراتی است. ولی اگر معنای آن فهمیده شود، آثارش بیشتر و بیشتر می گردد و در کلاس تفسیر انسان با کلام خداوند آشنا می شود و می تواند راه زندگی خود را پیدا کند و در تمام مراحل زندگی به کار بگیرد و سعادتمند شود و در این راه با اهل بیت عصمت و طهارت همنشین باشد .

قال رسول الله (ص) : مَن ماتَ وَ لَم یَعرُف اِمام زمانه ماتَ میته الجاهلیه
رسول خدا (ص) فرمودند : هرکس بمیرد در حالیکه امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است .

برای شناخت امامت باید سیری در کتاب نهج البلاغه داشته باشیم و از زبان خودشان پی به وجود مقدسشان ببریم . با توجه به حدیث بر هر شخصی لازم است یک دوره نهج البلاغه را بگذراند تا با مسئله امامت آشنا شود . زیرا حب و بغض لازمه زندگی هر فرد است . نهج البلاغه دری از روشنایی علم بر روی انسان می گشاید و انسان را با دنیای دیگری آشنا می کند .

احکام

دین اسلام بنا نهاده شده است بر حکم الهی، زیرا لازم است که افراد با این حکم آشنا شوند . انسان برای هر فعلی که میخواهد انجام دهد تا حکم آن را نداند نمی تواند انجام دهد . اعمال ما باید طبق دستورات و احکام دینی باشد . خدای سبحان آموختن علم را بر انسان واجب کرده . و علوم واجبه عبارتند از : (اخلاق ، احکام و اعتقادات ) این احکام است که به ما می آموزد که چگونه رفتاری با مسایل داشته باشیم .

 ۴- مترجمی زبان قرآن کریم

جزء ۵ طرح برتر وزارت ارشاد

مترجمی قرآن

چه باید کرد تا همه مردم قرآن را بفهمند؟

تربیت مربی جهت تدریس طی ۱۱ ترم با اعطای مدرک

یکشنبه ها : ساعت ۸ – ۱۲
طی ده جلسه
در سه سطح مقدماتی ، متوسطه ، عالی

 

۵- روانشناسی

برای داشتن خانه ای آرام و پر مهر و صمیمی، باید دانش آن را بیاموزیم و به مرحله ی اجرا در آوریم .
پایه اصلی برای به دست آوردن خانه ای آرام ، کسب دل آرام است . چگونه می توان آرامش را به عزیزان خود هدیه دهیم در حالیکه خود صاحب آن نیستیم!
پس در مرحله ی اول باید راههای رسیدن به آرامش را بیاموزیم تا بتوانیم با کسب انرژیهای مثبت که حاصل عملکرد خود خواهد بود را به دیگران منتقل کنیم و از بودن با هم ، لذت بیشتری ببریم.
پس باید قوانین آن را یاد بگیریم ، قانون گذار عالم قوانین آن را به درستی و شفاف برای آن وضع نموده است که با اجرای فرامین آن می توان به مقصد رسید.
در قوانین هستی ما می آموزیم :
۱- حضور خالق کائینات را در تمامی هستی باور کنیم . (چه در روابط فردی و بین فردی)
۲- کسب عزت نفس برای هر فرد ضروری است که با اجرای فرامین و دستورات الهی صاحب خواهد شد .
۳- ورودی و خروجی ذهن باید کنترل گردد.
۴- هر آنچه که بر خود می پسندیم بر دیگری هم بپسند.
۵- احترام و حریم گذاری و حفظ آن.
۶- شکر گزاری از نعمات الهی (قانون دفع بلا)
۷- بخشیدن و بخشیده شدن.
۸- و ………

 

۶- کامپیوتر

مهارتهای ICDL

شامل مفاهیم ابتدایی و پایه کامپیوتر از قبیل مفهوم Ram و حافظه ای کامپیوتری ، واحدهای اندازه گیری کامپیوتر مانند مگابایت و …… ، آشنایی با قطعات و سخت افزار کامپیوتر ، انواع نرم افزارها ، مفهوم شبکه ، ویروس و …………

 

Windows:
مفاهیمی شامل راه اندازی کامپیوتر ، تغییرات ظاهری ، منوی start ، فایل ها ، پوشه ها ، درایو ها و مدیریت آنها مانند کپی ، انتقال ، تغییر نام و پاک کردن ، بازیابی فایل های پاک شده ، کار با CD ، کار با برنامه های جانبی ویندوز و ……

 

تایپ :
کسب مهارت تایپ اصولی یا ده انگشتی و سرعت گرفتن در تایپ کردن .

 

Word :
کسب مهارت ایجاد متن و انجام عملیات روی آن ، قالب بندی پارگراف ها و متن ، اصول طراحی صفحات در Word ، توانایی کار با متن چند ستونی یا روزنامه ای ، ایجادجدول ، ایجاد ترسیمات ساده و …..
اینترنت :
آشنایی با نحوه اتصال به اینترنت ، ورود به سایت ها ، جستجوی موضوعی مطالب ، ایجاد آدرس ایمیل و ارسال و دریافت ایمیل و Download  ….
Excel :
آشنایی با محیط صفحه گسترده اکسل (برنامه ای برای حسابداری ) ، کسب مهارت در زمینه تنظیمات برنامه ، توانایی کار با اطلاعات و توابع عمومی اکسل ، انجام محاسبات پیچیده به طرق ساده ، توانایی کار با نمودارها و اشکال و ….
Power Point :
کسب مهارت در زمینه ایجاد یک فایل نمایشی برای ارائه مطلب در مکانهای مختلف ، ایجاد اسلایدها و تنظیم نحوه نمایش متون و اسلایدها ، قالب بندی اسلایدها ، ترسیم اشکال ، نمودار ، جدول ، درج فیلم و صدا در اسلاید و …….
Access :
کسب مهارت در زمینه ایجاد و نحوه کار با بانک اطلاعاتی ، ایجاد و نحوه استفاده از فرم ها ، ایجاد بانک اطلاعات رابطه ای به منظور استخراج داده های درج شده در جداول مختلف و مرتبط به هم به منظور استفاده در مراکزی مانند آژانس ها ، بیمارستان و …….

Photoshop :
کسب مهارت کار روی عکس ، ایجاد تغییرات عمده و اعمال جلوه های ویژه روی عکس ، ایجاد کارت ویزیت و تبلیغات و…..

۷- کلاس های هنری

هنر یکی از راهها ، برای خوشبختی است زیرا ما از طریق هنر دو فعالیت اصلی و بنیادی زندگی را انجام می دهیم .این دو عبارت است از : معنادار ساختن زندگی و هدفمند کردن آن .
انسان ناطق و اندیشمند است و هنر یکی از راههای مداخله انسان در عالم و فعال بودن است که به طور خود آگاه و نا خودآگاه زندگی خود را باز نمایی می کند و ازطریق باز نمایی آنها را معنادار می کند .
هنر تلاش انسان به عنوان معنادار ساختن طبیعت بی جان اشیا و حوادث است .
ما از طریق هنرها به بازنمایی احساسات ، عواطف و خواست ها به طور کلی هویت خود پرداخته و به خلق آثارارزشمند و در عین حال زیبا می پردازیم .

الف) روبان دوزی :
با استفاده از روبانهای نیم سانت و دو سانت ازجنس حریر و ساتن می توان گلهای زیبا و متنوعی را در رنگهای مختلف بطور ساده و سه بعدی روی پارچه دوخته و یا درست کرد . مانند گلهای رز ، میخک ، کوکب ، زنبق ، لیلیوم ، آفتابگردان و …
روبان دوزی

 

ب) چهل تکه دوزی :
با استفاده از پارچه های گوناگون در طرحها و رنگهای مختلف میتوان زیبایی را به خانه آورده و به بسیاری وسایل منزل به این وسیله زیبایی بخشید . بوسیله این هنر می توان رو تختی ، کوسن ، و انواع پوشش مانند : مانتو ، پیراهن و … و همچنین رومیزی و دستگیره و… را تهیه کرد . چهل تکه دوزی با دوختهای مخصوص انجام می گیرد و بعد از اتمام دوره آموزش دست دوز یک ترم نیز بوسیله چرخ خیاطی انجام می گیرد .

چهل تکه دوزی

پ) نقاشی روی پارچه :
از این هنر می توان با استفاده از طرحها و رنگها گوناگون زیبایی را به لباسهای خود افزوده و همچنین در جهیزیه عروس کاربرد فراوان دارد . با به کار بردن رنگهای اکرولیک و چسب های مخصوص می توان طرح های دلخواه را نقاشی کرد .

نقاشی روی پارچه

ت) دوخت برزیلی:
یک نوع گلدوزی جدید با نخ های ابریشم می باشد که دارای طرح برجسته است که با نخ و سوزن انجام می شود . انواع ساقه دوزی و دوخت گلهای متنوع آموزش داده می شود . این هنر در انواع دوختهای لباس و تزئینات منزل کاربرد دارد.

دوخت برزیلی

 

ث) آموزش کیف های چرم دست دوز :

چه زیبا و دلنشین است هنگامی که بانوی ایرانی مطابق سلیقه خود از آن چه به دست خود و مطابق میل خود خلق کرده استفاده کند . کیف های چرم در سایز ها وانواع مختلف ( دوشی،دستی ،کیف موبایل و پول و…) مورد آموزش قرار داده می شود و شما می توانید با ابزار و وسایل و صرف اندک هزینه ای طبق سلیقه خود انواع کیف ها را دوخته و مورد استفاده قرار دهید و از ساخته دست خود لذت ببرید . کیف چرم در این موسسه طی سه ترم از مبتدی تا پیشرفته توسط استادی مجرب به صورت دست دوز آموزش داده می شود .

چرم چرم 1 چرم 2

 

ج) جعبه سازی (ساخت انواع جعبه های فانتزی )
برای اینکه بتوانید هدیه های خود را به بهترین شکل در جعبه های شکیل به عزیزانتان هدیه کنید ، میتوانید ساخت انواع جعبه های فانتزی را نزد ما یادبگیرید . لازم به ذکر است که ترم یک مقدماتی طی ۴ جلسه برگزار می شود و جلسه اول کلاس جهت معارفه خدمت هنرجویان عزیز ارائه می گردد.

              جعبه سازی (1)        جعبه سازی (2)

 

چ) خوشنویسی :

جمال و زیبائی منشاء هنرهای زیبا ، و هنرها بازتاب آنست که با ذوق احساس میشود . زیرا علاقۀ بزیبائی که در نهادِ ما پیدا میگردد ، ذوق را شکوفا میسازد تا از طبیعت و خارج الهام گیرد و ذوق هنرمند آنرا با اندیشه های ژرف و دقیق خود در آمیخته بصورت اَثَر و هُنر در منظر و مرآی ما قرار میدهد . و بدین جلوه گری نشاط و طرب ایجاد میکند ، چه این حالت از خواصّ ذوق است ، و تنها دخالت عقل در این موارد این است که ذوق و پدیده هایِ آنرا بمنظور استفادۀ علمی استخدام میکند.
خطّ ، یکی از پدیده های ذوق انسان و از جمله هُنرهای زیبا بشمار است که در اِرضای حسّ زیبا خواهی او سهیم و شریک میباشد . گرچه اختراعات و اکتشافات گوناگون و کارهای ماشینی روز افزون ، دیگر صنایع ظریف را تحت الشّعاع قرار داده و کثرت و تنّوع آنها اَذهان را بخود جلب کرده است ، مع الوصف هُنر خوشنویسی و خطّاطی چیزی نیست که از بین برود و زیبائی و خوبی آن مورد تقدیر و تحسین قرار نگیرد زیرا مُتکّی به حسّ زیبا طبی و ذوق شیرینکار آدمی است و این ویژگی تا اعماقِ دل ریشه دارد و چون نهالی بارور از شیرۀ جان هُنرور بر ونق روز افزون خود ادامه میدهد .
هُنر خوشنویسی آن هُنر دقیق و ظریف است که از یک سو همقدم با ذوق و عشق ، و از سوی دیگر دمساز دانش و خرد است و هُنرمند با این دو در راه فضیلت و کمال ودرجات عالی انسانی گام میگذارد.

خوشنویسی

ح) ژله تزریقی :

در کلاسهای آموزش ژله تزریقی گلهای متنوع و زیبایی مانند گلهای سوزنی ، گل میخک ، گل آفتابگردان ، گل سرخ و ژله در جام آموزش داده می شود که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند و در پذیرایی ها و میهمانی ها زیبایی خاصی به میز غذا می دهد و همچنین شور و شعف خاصی را برای میزبان و میهمانها ایجاد می کند .

این کلاسها با ساده ترین روش بدون هیچ محدودیت سنی در طی ۴ جلسه هفته ای یکبار آموزش داده میشود.

url

خ) آموزش مقدماتی خیاطی :

url

در این مرکز خیاطی به روش متد سادریک ( ساده شده متریک ) به خواهران آموزش داده می شود . که مدت زمان برگزاری این دوره از کلاس ها ۷ الی ۹ ماه می باشد . در این دوره دوخت انواع دامن و بالا تنه ، انواع یقه و آستین، پالتو ، مانتو ، شلوار بچه گانه و مردانه آموزش داده می شود .
نحوه آموزش :
در این کلاس ها به طور عملی الگو کشیده می شود و تمامی مراحل از برش تا دوخت به طور کاملاً عملی نمایش داده می شود و هنرجویان موارد آموزش دیده را برای جلسه آینده آماده کرده تا رفع اشکال شود . و جهت ارزیابی نهایی به هنرجویان در این دوره کارنامه آموزشی ارائه می شود .
دوخت انواع چادر :
از آن جایی که بهترین پوشش برای خواهران چادر می باشد . در این مرکز دوخت انواع چادر و مقنعه طی سه ترم در ۱۵ مدل آموزش داده می شود .
ترم اول :     ۱ – چادر ساده             ۲- چادر ملی                     ۳- چادر آستینی             ۴ – چادر عربی                    ۵- چادر لبنانی
ترم دوم :     ۱ – چادر دانشجویی      ۲- چادر کمری قجری           ۳- چادر شالی                ۴ – چادرکیسه ای نماز          ۵- چادر فارسی
ترم سوم :   ۱ –  چادر صدف            ۲- چادر کمری حسنی         ۳- چادر کمری حنانه         ۴ – چادر جلاله                   ۵- چادر بحرینی

 

 ثبت نام :

همه روزه بجز پنج شنبه ها ساعت  ۸ – ۱۲

مهلت ثبت نام : تا تاریخ  ۹۴/۷/۱۵

تلفن : ۷۷۵۲۸۰۳۱ – ۷۷۵۳۰۳۸۵

آدرس : بهارستان،خیابان مجاهدین اسلام ، چهارراه آب سردار ، پلاک ۱۹۵، دفتر مرکزی جامعه زینب(س)

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>