مرزه در مراسم رونمایی از سنگ یادبود یکصد لقب امام به آمریکا: می‌توان آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر سریالی در جهان نامید

معاون بین الملل موسسه صلح زیبا با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا به دنبال آمار و مستندات موسسات مستقل بشری بوده و خود یکی از بزرگترین ناقضین حقوق است، گفت:آمریکا در قبال ایران بارها مرتکب نقض موارد متعدد حقوق بشر شده است که از این رو می توان آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر سریالی در جهان نامید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، محمدحسین مرزه در مراسم رونمایی از سنگ یادبود یکصد لقب امام خمینی به آمریکا که صبح امروز مقابل لانه جاسوسی آمریکا با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و تصویربرداران خارجی و داخلی برگزار شد گفت:خداوند عبودیت را فقط در خود می‌داند و هیچ عبودیتی در غیر او نیست. عبودیت در خداوند یعنی قرار دادن انسان در سلوک و عقیده خود. امام علی علیه السلام می فرمایند: «هیچ‌گاه عبد دیگری مباش زیرا خداوند تو را آزاد آفریده است». پس عبودیت در غیر خدا عبارت است از قید و بندهایی که انسان بر خود می افزاید.

معاون بین الملل موسسه صلح زیبا با بیان اینکه به همین خاطر پیامبران و امامان با استکبار قبل از شرک جنگیدند، اظهار داشت: خطر استکبار در این است که در مقابل آن عبودیت قرار دارد. چه این عبودیت، عبودیت شعور و ملت ها باشد و  چه بر عقول باشدو  چه بر جسم ها در همه احوال عبودیت خطرناک است. زیرا عبودیت را می‌خواهند به فرعون‌های اصل منتقل کنند،برای همین در حکم به ضمانت هایی نیازمندیم که فعل استکبار را در نطفه خفه کند. این ضمانت‌ها که علم خداوندی به علاوه تقواست.

مرزه با بیان اینکه حکام عالم و سلاطین جهان هر کدام نسبت بسیار زیادی از استکبار را دارند،تاکید کرد: زیرا جاهلندحکام جهان اگر علمی هم دارند به دور از تقوا و تواضع تصمیمات داخلی و خارجی است مانند جهل مولوک و سلاطین عرب و استکبار صهیه سعودی و صهیه آمریکایی است هنگامی که پرچم ضداستکباری برمی داریم به دلیل آن است که یک عبد و بنده کسی نباشیم و دو در آزادی و آزادگی زندگی کنیم و سه بتوانیم از کوچک ترین حقوق حقه مان بهره مند بوده و در تفکر و عقیده آزاد و مستقل باشیم.

وی افزود: استکبار مرضی بدخیم و خطرناک است. این حقوق هر انسانی بوده که در مقابل ظلم‌ها از خود دفاع کند، امروز ایالات متحده آمریکا مصداق بارز جهانی ناقض حقوق حقه انسان ها در تمام عالم است آمریکا در عین حال با بی شرمی تمام مدعی احقاق حقوق بشر می باشد که این در صورتی است که خود یکی از ناقضان حقوق بشر است.

وی ادامه داد: این موضوع به خودی خود نشان می‌دهد استاندارد دو گانه کشورهای غربی از جمله آمریکا در برخورد با مسئله حقوق بشر است. نوع نگاه حقوق بشری آمریکا صادقانه نبوده و علاوه بر اشکالات ماهوی با همان معیارهای حقوق بشری تضاد فراوانی دارد و برخورد و استانداردهای دوگانه این بر این نگاه حاکم است.

مرزه معاون بین الملل موسسه صلح زیبا با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا به دنبال آمار و مستندات موسسات مستقل بشری بوده و خود یکی از بزرگترین ناقضین حقوق است، گفت:آمریکا در قبال ایران بارها مرتکب نقض موارد متعدد حقوق بشر شده است که از این رو می‌توان آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر سریالی در جهان نامید. ایستادن در کنار مستضعفین جهان، ضد استکبار جهانی ریشه از عمق انسانیت و فهم عمیق از اصول اساسی حقوق بشر است.

وی در پایان با بیان اینکه این را تنها بزرگان اسلام همچون حضرت آیت الله امام خمینی به ما یاد دادند که باید در هر زمانی یار مظلومان باشیم خاطرنشان کرد: این فرهنگی است که فقط بزرگان آن را درک می‌کنند و به اشاعه و فرهنگ سازی آن می‌پردازند این نام ها که امام از آن برای استکبار استفاده کرده‌اند همان فرهنگ ضد استکباری ریشه گرفته از عمق انسانیت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.