عربستان ناقض حقوق بشر است/سکوت عجیب سران مدعی حقوق بشر اروپا و آمریکا

عضو شورای مرکزی، مرکز دانشجویی حقوق بشر گفت:عربستان ناقض حقوق بشر است ونکته قابل تامل تر از جوسازی اخیر رسانه‌های غربی ، سکوت عجیب سران مدعی حقوق بشر اروپا و آمریکاست.

امین اسدی عضو شورای مرکزی، مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با خبرنگاردانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ در مورد اتفاق اخیر در مراسم حج امسال تصریح کرد : فاجعه مصیبت بار منا در روز عید سعید قربان امسال قلب هر انسانی را به درد می آورد و اندوهی دیگر در میان اندوه فلسطین، سوریه، عراق و یمن به غم های امت واحده اسلامی می افزاید.

 

وی ادامه داد: کشته و زخمی شدن صدها هموطن ایرانی در وقایع حج امسال دولت و دستگاه دیپلماسی را ملزم میکند از طریق مجامع حقوق بشری پیگیر احقاق حقوق حادثه دیدگان باشند و حضور رئیس جمهور و هیئت همراه در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی برای طرح و پیگیری این موضوع است.

 

این فعال حقوق بشر گفت: نکته قابل تامل تر از جوسازی اخیر رسانه‌های غربی ، سکوت عجیب سران مدعی حقوق بشر اروپا و آمریکاست. افکارعمومی جهان این موضوع را هرگز از ذهن خود پاک نمی‌کند که در قضیه شارلی ابدو که چند روزنامه نگار هتاک، کاریکاتور پیامبر اسلام را منتشر کرده بودند در یک اقدام مشکوک کشته شدند چطور سران مدعی حقوق بشر در غرب، شوی تبلیغاتی برای همدلی و ابراز همدردی با این واقعه در اروپا براه انداختند اما در واقعه یا بهتر بنویسیم در فاجعه منا هیچ واکنشی نشان ندادند.

اسدی گفت : مهر سکوتی که بر دهان جامعه جهانی در فاجعه منا خورده است پرده از چهره این مدعیان برمی دارد، سران غرب حتی کوچکترین تذکری به دولت عربستان در خصوص این فاجعه، دست کم در خصوص نوع کمک رسانی و لجاجت و جلوگیری از حضور امدادگران سایر کشورها بر سر حادثه دیدگان ندادند!

وی بیان داشت: آشکار شدن بیش از پیش بی کفایتی حکام مرتجع سعودی در برگزاری سالانه مراسم حج که امری مربوط به عموم مسلمین است،اقتضا می کند دولتها و ملتهای مسلمان با اتحاد، تدبیری برای رفع این معضل دردناک بیاندیشند. مسئولین کشورهای اسلامی باید با رایزنی میان خود،زمینه را برای خروج برگزاری مراسم حج از انحصار دولت مستبد سعودی فراهم کنند و برای برگزاری مشترک این مراسم توسط کشورهای اسلامی برنامه ریزی و اقدامات عملی انجام دهند.

 

اسدی در پایان خطر نشان کرد: عربستان سعودی به جای انجام وظایف خود در خصوص تامین امنیت زائران، زنان و کودکان بی دفاع یمن را قتل عام می کند و از ظلم و جنایت علیه مردم مظلوم بحرین حمایت می کند؛ این موارد از مصادیق نقض حقوق بشر توسط دولت عربستان است که باید از طریق مجامع حقوق بشر پیگیری شود .از رئیس جمهور محترم انتظار میرود،در صحن علنی مجمع جهانی سازمان ملل صدای رسای فریاد ملت داغدار ایران را به گوش جهانیان برساند و محکومیت رژیم منحوس آل سعود صهیونیستی را به عنوان یک اولویت دنبال کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.