حداد عادل در همایش استحکام قدرت ملی: بصیرت سلاح مقابله با جنگ نرم است

رئیس فرهنگستان ادب با اشاره به جنگ نرم از سوی دشمن علیه کشورمان گفت: بصیرت سلاح مقابله با این جنگ است این کلید واژه باعث می شود که نرمی جنگ سبب غفلت از خود جنگ نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب پیش از ظهر امروز در همایش استحکام ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد اظهار داشت: منشا قدرت و اقتدار ملی در یک تقسیم بندی کلی با دو دیدگاه متعارض وجود دارد یک دیدگاه قدرت و اقتدار ملی را برخواسته از منابع مادی می دانند و دیدگاه مقابل منشا قدرت ملی را منابع معنوی تلقی می کنند.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک حکومت دینی که برخواسته از یک انقلاب اسلامی است دیدگاه دوم را صحیح می دانیم این در حالی است که در دنیای امروز غالبا دیدگاه اول رواج دارد؛ غرب اقتصاد، پول، ثروت و بسیاری از عوامل مادی را اساس می داند.

رئیس فرهنگستان ادب بیان کرد: البته اعتقاد و اساس بودن فرهنگ به معنای نفی عوامل مادی نیست ما در انقلاب اسلامی معتقدیم فرهنگ اسلامی انگیزه و اندیشه ایجاد می کند و آن مبنای قدرت ماست.

حداد عادل با تاکید براینکه میدان عمل فرهنگ است خاطر نشان کرد: فرهنگ است که با ارزش ها و جهان بینی در فرد انگیزه ایجاد می کند، در فرد جهت اهدافش انگیزه ایجاد می کند و هر چه فرهنگ ریشه دارتر باشد این اراده قوی تر و غلبه بر موانع آسان تر می شود.

وی تصریح کرد: از این رو بحث علم، اقتصاد و مدیریت و هم چنین اصلاح ساختارها در درجه های بعدی از فرهنگ قرار می گیرند؛ در انقلاب با تکیه بر معنویت اسلامی سرمایه هایی برای اقتدار داریم که در سخنان حضرت امام و بیانات مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر روی مسئله عقلانیت، معنویت و عدالت تاکید کرده اند و باید گفت در حقیقت این ها منشا قدرت ماست.

رئیس فرهنگستان ادب بیان کرد: خواستگاه ما یک فرهنگ عقلانی و معنوی است که انسان را در بعد متعالی او در نظر می گیرد این فرهنگ انسان را صاحب فطرت می داند؛ فطرت واحد الهی؛ این اساس منشا قدرت در انقلاب اسلامی است آن چه که این قدرت را به بار آورده مخاطب قرار گرفتن انسان ها به اعتبار فطرتشان بوده است.

حداد عادل یادآور شد: حضرت امام(ره) هیچ ابزار مادی و دستگاه و تشکیلاتی در اختیار نداشتند ایشان در یک اتاق ساده و مختصر زندگی می کردند اما وجود یک فرهنگ معنوی عقلانی انسانی اسلام حضرت امام را با توده های مردم از طریق فطرت مشترک پیوند می داد؛ حضرت امام از این ابزار الهی استفاده کرده اند و توده های مردم را بسیج کرده اند و امروز هم منشا قدرت انقلاب اسلامی و اقتدار درونی منطقه ای مان همین ارزش های فرهنگی ما است.

وی تاکید کرد: صداقت برای ما امری مهم است و آن چیزی است که دشمنان ما ندارند؛ احترام به استقلال ملت ها، عدالت و آزادی و… ابزارهای مهم و سرمایه های مهم ما هستند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز می بینیم که غرب برای در هم شکستن اقتدار ایران از به نمایش درآوردن چهره دیگری از مذهب در منطقه اقدام کرده است؛ آن ها به این فکر افتادند که با تحریک مذهب این قدرت را در هم بکشنند در حقیقت داعش با انگیزه مذهبی و چهره خشن و نوعی سواستفاده از نیروهای مذهبی به وجود آمده است.

حداد عادل بیان کرد: این که معاون وزیر دفاع آمریکا به کشورهای مرتجع توصیه می کند شما فقط به فکر خریدن سلاح هستید حال این که ایران با نیروی زمینی خودش کار می کند گواه بر قدرت و اقتدار کشورمان در عرصه بین المللی و منطقه ای است؛ چگونه است که شخصی هم چون شهید سردار همدانی پس از دوران بازنشستگی که هیچ احتیاجی ندارد به سوریه می رود و خطر می کند تمامی این ها به دلیل انگیزه های مذهبی و معنوی است؛ آن ها که با زندگی عیش و نوش کردند کجا و افرادی هم چون همدانی که در جبهه های سوریه خطر می کنند کجا.

وی با اشاره به جنگ نرم از سوی دشمن اظهار داشت: جنگ نرم راهبرد دشمن برای مقابله با فرهنگ در انقلاب اسلامی است آن ها پس از جنگ به این نتیجه رسیدند که منشا اصلی جمهوری اسلامی که همان اعتقادات است را در هم بشکنند و جنگ نرم نیز از همین رو آغاز شد این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره نسبت به تهاجم فرهنگی به ما هشدار داده اند.

رئیس فرهنگستان ادب در پایان با بیان اینکه مهمترین سلاح در جنگ نرم بصیرت است خاطر نشان کرد: بصیرت باعث می شود نرمی جنگ سبب غفلت از جنگ نشود و تنها افراد با بصیرت می توانند دست های آهنین دشمن را از دستکش های مخملی اش تشخیص دهند. از این رو باید گفت شناخت منشا قدرت که همان فرهنگ است ایجاب می کند راهبرد تهاجمی دشمن را در برابر آن بشناسیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.