راز محبوبیت “فرمانده سپاه قدس”

“سردار قاسم سلیمانی” به سه دلیل بسیار محبوب است.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس در منطقه غرب آسیا با کمک‌های مستشاری خود توانسته کشورهای عراق و سوریه را از گسترش تروریسم نجات دهد.  
 

رسانه های خارجی معتقدند که عامل پیروزی بر داعش در منطقه غرب آسیا فرمانده سپاه قدس بوده و در این زمینه استفاده از تجربیات سردار “قاسم سلیمانی” حائز اهمیت است.

فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور از وجهه و محبوبیت بسیاری برخوردار است و نمونه عینی آن را می توان به احتمال خبر حضور وی در دانشگاه  “شهید بهشتی” دانست که هزاران دانشجو تالار  “ابوریحان بیرونی” را برای دیدار با فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران  پر کردند که البته این دانشجویان از گرایش‌ها و طیف‌های فکری مختلف بودند و این نشان دهنده محبوبیت  سردار سلیمانی است.

3879739_858-min 3879740_867-min

سوال اینجاست که راز محبوبیت سردار قاسم سلیمانی چیست و چرا هر زمان که خبری از حضور وی در یکی از مراسم‌ها عنوان می‌شود جمعیت انبوهی در آن مراسم حضور پیدا می‌کنند که البته در چند روز اخیر خبر احتمال حضور وی در دانشگاه  “شهید بهشتی” جمعیت مافوق تصوری را به تالار  “ابوریحان”  دانشگاه شهید بهشتی کشانده بود.

***دلیل اول محبوبیت: “سردار سلیمانی” کم سخن می‌گوید و بیشتر عملگراست

یکی از دلایلی که باعث می شود فرمانده سپاه قدس از محبوبیت برخوردار شود این است که او کمتر صحبت می کند و بیشتر عملگراست و این موضوع توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

**بیزینس اینسایدر: سردار “قاسم سلیمانی”، “مغز متفکر” عملیات ضد تروریستی
پایگاه اینترنتی “بیزینس اینسایدر” با انتشار عکسی از سرلشکر”قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس ایران در کنار “هادی‌العامری” فرمانده سپاه بدر عراق، در گزارشی به قلم “مایکل بی‌کِلی” نوشت: قاسم سلیمانی و هادی‌العامری آزادسازی شهر “جلولا” از چنگال داعش را جشن گرفتند. یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا که مدت طولانی در عراق خدمت کرده است معتقد است قاسم سلیمانی مغز متفکر عملیات نظامی ایران، کنترل همه امور را در اختیار دارد.

این گزارش مدعی شد: آمریکا زمانی که با طرح  “قاسم سلیمانی” در عراق همراهی کرد در واقع عراق را به ایران واگذار کرد. در نهایت هم نیروهای خود را از عراق خارج کرد، اما همچنان هم برای ایجاد ثبات در این کشور تلاش می‎کند.

3879729_235-min 3879738_935-min

**آبزرور: “قاسم سلیمانی” تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد
روزنامه انگلیسی “آبزرور” تأکید کرد که سردار “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد. “آبزرور” عنوان داشت: هنگامی‌که در ژوئیه گذشته ارتش عراق از مقابل داعش گریخت، این ژنرال ایرانی در صحنه حضور یافت و چند ساعت پس از سیطره داعش بر موصل، سلیمانی در بغداد بود و از آن زمان عملیات دفاع از بغداد را هماهنگ و نیروها را بسیج کرد.

“آبزرور” در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی همچنین وقتی داعش، اربیل را تهدید کرد به کردستان عراق در شمال این کشور رفت. فرمانده سپاه قدس در اقصی نقاط عراق مورد ستایش و قدردانی قرار گرفت به ویژه از سوی شیعیان؛ چرا که او احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند پیشروی داعش را متوقف کند.

**گاردین: حتی کسانی که “سلیمانی” را دوست ندارند، او را فردی باهوش می‌دانند

روزنامه “گاردین” در مورد فرمانده سپاه قدس تاکید می‌کند: «حتی کسانی که “سلیمانی” را دوست ندارند، او را فردی باهوش می‌دانند؛ بسیاری از مقامات آمریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن کار افراد وفادار به سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند. ژنرال سلیمانی برای غربی‌ها شبحی مرموز است که سایه وار در کمین دشمنان می‌نشیند و ناگهان چون صاعقه فرود می‌آید.

کمتر شاهد بودیم که فرمانده سپاه قدس سخنرانی کند و یا مصاحبه ای داشته باشد و در این زمینه هر زمان که صحبت از سخنرانی یا مصاحبه سردار سلیمانی مطرح می شود برای بیننده و مخاطب جالب بوده و جاذبه ایجاد می کند همانند سخنرانی که وی در کرمان درباره منابع نفت داعش در دیروز و کرکوک داشت و این موضوع باعث شد رسانه های خارجی نظرشان به صحبت های فرمانده سپاه قدس جلب شود.

**نیوزویک :  “سردار سلیمانی” مغز متفکر نظامی ایران در صحنه مبارزه با تروریسم

نشریه “نیوزویک” در مقاله‎ای به نقش ایران در مبارزه با تروریسم پرداخت و نوشت: ایران ظرف مدت زمانی که عناصر داعش وارد خاک عراق شدند، بهترین آموزش‎ها و مشورت‎ها را به نیروهای عراقی اعطا کرده و کمک‎های نظامی از قبیل سلاح به بغداد ارائه داده است. در مقاله نیوزویک آمده است ایران همچنین از طریق مغز متفکر نظامی خود یعنی “قاسم سلیمانی” فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که بسیاری از فرماندهان نظامی او را فرمانده و استراتژیستی ممتاز می‎دانند، به عراق کمک کرده است.

***دلیل دوم محبوبیت: فرمانده سپاه قدس متعلق به هیچ جناحی نیست

یکی دیگر از دلایلی که عامل و باعث محبوبیت فرمانده سپاه قدس شده این که او به هیچ طیف و جناحی تعلق ندارد و کشور خود را به عنوان معیار قبول داشته و در این راستا حرکت می‌کند و مردم با توجه به این که می‌بینند هیچ موضع‌گیری خاصی از فرمانده سپاه قدس در حوزه سیاسی و جناحی دیده نمی‌شود؛ لذا به شخصیت او احترام می گذارند.

**دلیل سوم محبوبیت: ظرفیت‌سازی در جهان اسلام برای مقابله با تروریسم و استکبار

لازم به توضیح است که می‌توان به این موارد جمع کردن و ظرفیت‌سازی قدرت جهان اسلام برای مقابله با استکبار و تروریسم را از دلایل دیگر محبوبیت فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران  دانست که باعث شده او در منطقه غرب آسیا بالاتر از “هاکان فیدان” رئیس سابق دستگاه اطلاعات ترکیه و “شاهزاده بندر بن سلطان” رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان قرار بگیرد.

***صحبت های ضرغامی درباره  “سردار سلیمانی”عزت “الله ضرغامی” رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران گفت: ‌فرمانده سپاه قدس با جمع کردن ظرفیت‌های جهان اسلام، مدیریت مستشاری و با شجاعت در صحنه ایستاده‌ و قدرتی را در منطقه ایجاد کرده که قابل وصف نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.