هرچه ایران کرنش می‌کند، طرف مقابل جسارت بیشتری پیدا می‌کند

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت:هرچه ایران کرنش می‌کند، طرف مقابل جسارت بیشتری پیدا می‌کند.دلیل سکوت آقای ظریف چیست؟ آیا پی نبرده‌اید که آمریکا هیچ‌گاه با ما دوست نمی‌شود؟

مائده تدینی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی،در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،بااشاره به رفتار اخیر دولت گفت: دقیقا در روزهایی که خبر از اجرای کامل توافق برجام و پر شدن قلب راکتور اراک یعنی نابودی بخش عظیمی از دستاوردهای صنعتی انقلاب اسلامی، به گوش می‌رسد؛ شاهد مانور تفنگداران آمریکایی در مرزهای آبیمان هستیم!

 

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از آنجان کری تجربه خود را در مورد کشتی ایرانی عازم یمن، تکرار می‌کند و در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، مصالح آمریکا را یادآور شده و متجاوزان به آب‌های سرزمینمان آزاد می‌شوند!! باید پرسید که تنها یک تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، یعنی تصمیم در مورد کل منافع ملی و امنیتی جمهوری اسلامی؟ و این خط ارتباطی ظریف- کری جای بسی تامل دارد؛ ارتباطی که اکنون وزاری امور خارجه ایران و آمریکا دارند، حتی در دوران جنگ سرد میان روس‌ها و آمریکایی‌ها برقرار نبود!

 

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: در روزی که به توصیه کری، متجاوزان به حریم ایران‌‌ رها شدند، در کنگره آمریکا طرحی به تصویب می‌رسد که به موجب آن، برداشتن تحریم‌های ضد ایرانی سخت‌تر می‌شود و رسانه‌های تیتر می شود که «همزمان با تشکر جان کری برای آزادی ملوانان امریکایی، کنگره طرح سخت‌گیری بیشتر بر ایران را تصویب کرد»!! انگار می‌خواهند کری را دوست و کنگره را دشمن معرفی کنند و این توهین به شعور سیاسی ایرانی‌هاست.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حال آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی ما باید پاسخگوی اقدامات منفعلانه‌شان در برابر تحقیر‌ها و فشارهای پسابرجامی باشند. قرار بود پس از سکوت‌های ما و بر باد دادن دستاوردهای صنعتیمان؛ لااقل تحریم‌ها علیه‌ کشورمان برداشته شود! اما می‌بینیم که هرچه ایران کرنش می‌کند، طرف مقابل جسارت بیشتری پیدا می‌کند. دلیل سکوت آقای ظریف چیست؟ آیا برجام زیر سوال نرفته است؟ آیا پی نبرده‌اید که آمریکا هیچ‌گاه با ما دوست نمی‌شود؟ آیا شاهد نتایج عکس سیاست تنش‌زدای خود نیستید؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.