دانش‌آموز آمریکایی از تجربیات خود درباره اسلام‌هراسی می‌گوید

 سعاد البهواتی، دانش‌آموز فعال مسلمان مدرسه «هیل» در ایالت پنسیلوانیای آمریکا که ۱۶ سال سن دارد، به عنوان یک زن جوان محجبه بارها با حملات اسلام‌ستیزانه مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Reading Eagle»، البهواتی به یاد می‌آورد که پس از آنکه تصمیم به پوشیدن حجاب گرفت، با چه مشکلات و اهانت‌هایی مواجه شد.

سعاد می‌گوید: من به شدت احساس آسیب‌پذیری می‌کنم؛ هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد و زندگی مسلمانان به شدت دستخوش تغییر شود؛ به دلیل پوشش‌های رسانه‌ای جهت دار در مورد مسلمانان، عده‌ای اصلاً نمی‌دانند که دین اسلام چه دینی است.
سعاد می‌گوید: بسیاری با تمرکز بر برخی از آیات قرآن کریم، از پذیرش این حقیقت امتناع می‌کنند که مهم‌ترین پیام قرآن، اعتقاد به خدا، اهمیت یاد او و کار خیر است.
وی ادامه داد: اگر مردم زندگی حضرت محمد(ص) و آموزه‌های اسلام را می‌شناختند، می‌پذیرفتند که عشق، مهربانی، کمک‌، برابری، فروتنی و بخشندگی جزو آموزه‌های دین اسلام است و ما را به شهروندانی مسئول تبدیل می‌کند.
سعاد گفت: لازم نیست کسی مسلمان باشد تا درس‌ها و ارزش‌های قرآن را بپذیرد و به آن معتقد شود.
وی افزود: در سایه خشونت‌های گروه‌های تروریستی مانند داعش، اسلام و مفاهیمی چون جهاد به شدت مورد حمله قرار گرفته‌اند در حالی‌که جهاد چیزی نیست جز تلاش و مراقبه درونی برای تبدیل شدن به انسانی کامل‌تر.
سعاد البهواتی تنها یکی از جوانان فعال مسلمان آمریکایی است که با سخنرانی‌های خود تلاش می‌کند تا جو به وجود آمده علیه دین اسلام و آموزه‌های انسان‌ساز آن را از بین ببرد.
در ماه‌های اخیر در نتیجه حملات تروریستی به برخی از شهرهای اروپایی و آمریکا و نیز به دلیل شدت گرفتن رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا و استفاده از گفتمان اسلام‌هراسی از سوی برخی کاندیداها، مسلمانان بیش از پیش با موج احساسات منفی مواجه هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.