n00027472-b

فائزه هاشمی تبلیغ علیه نظام در رسانه های ضد انقلاب را از سر گرفته است/ پس از محکومیت شش ماهه، دختر هاشمی رفسنجانی اینبار نظام اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد

«سی و چند سال از انقلاب گذشته و هنوز آئین نامه برگزاری دادگاه های سیاسی نوشته نشده و در مجلس تصویب نشده است. بنابراین اگر ما نگاهی به اهداف اوایل انقلاب بیاندازیم، متوجه می‌شویم که ما چقدر از اهداف انقلاب دور شده‌ایم و داریم همان کارهایی را انجام می‌دهیم که زمان شاه انجام می‌شده. این حرف مامان که می‌گوید انقلاب از زندان اوین شروع شد، به این جا هم برگردد».

گروه سیاسی-رجانیوز: در حاشیه حملات چند روزه برخی از دولتمردان برای زیر سوال بردن ارکان اصلی قانون اساسی که با حمله به شورای نگهبان رو نمایی شد و در کنار تلاش برخی برای مخدوش نمودن چهره قوه قضائیه و زیر سوال بردن احکام صادره از سوی این نهاد، به نظر میرسد این اقدامات وارد مرحله جدیدی شده است به نحوی که هفته گذشته فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مصاحبه خود با یکی از سایت های ضد انقلاب در سخنانی تحیر آور جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرده و اظهار داشت: «داریم همان کارهایی را انجام می‌دهیم که زمان شاه انجام می‌شده. این حرف مامان که می‌گوید انقلاب از زندان اوین شروع شد، به این جا هم برگردد.».

به گزارش رجانیوز فائزه هاشمی در این مصاحبه که به بهانه اجرای حکم حبس مهدی هاشمی صورت گرفته بود در قسمتی از سخنان خود خواسته انقلاب اسلامی را به تدوین آئین نامه برگزاری دادگاه سیاسی تنزل داده و تلاش کرده است تا به نحوی ناتوانی انقلاب اسلامی را اثبات کند. وی در این باره گفت:

«سی و چند سال از انقلاب گذشته و هنوز آئین نامه برگزاری دادگاه های سیاسی نوشته نشده و در مجلس تصویب نشده است. بنابراین اگر ما نگاهی به اهداف اوایل انقلاب بیاندازیم، متوجه می‌شویم که ما چقدر از اهداف انقلاب دور شده‌ایم و داریم همان کارهایی را انجام می‌دهیم که زمان شاه انجام می‌شده.  این حرف مامان که می‌گوید انقلاب از زندان اوین شروع شد، به این جا هم برگردد».

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود تلاش نمود تا با صحنه سازی به گونه ای چهره ای متفاوت از مجرمین ارائه نماید و همه آنها را افرادی معرفی نماید که مورد ظلم دستگاه قضائی واقع شده اند و حضور مجرمین در زندان ها و برخورد با آنها توسط دستگاه قضائی را به دور از عدالت و همانند رفتار رژیم پهلوی نشان دهد. وی در این باره گفت: «زمان شاه هم به هرحال زندان‌ها پر بود، زندان اوین به عنوان یک نمونه و مثال بود. منظور این بود که وقتی زندان‌ها از بی‌گناهان پر شود، این موضوع بی عدالتی است و نارضایتی ایجاد می‌کند و خود این موضوع برای نظام مشکلات ایجاد می‌کند. ما حتی جمله‌ای از امام حسین داریم که کفر ممکن است باقی بماند اما ظلم باقی نمی‌ماند. ما معتقدیم حکم مهدی عادلانه نیست. حکم مهدی تبرئه بوده »

دختر مجمع تشخیص مصلحت نظام به همین سخنان بسنده نکرده و گام را فراتر نهاده و با بزرگ نمایی و بیان سخنانی غیر واقعی اوضاع جمهوری اسلامی را به حدی اسفناک معرفی نماید. چرا که به اعتقاد او در هر خانواده ای حداقل یک نفر به زندان رفته و یا مورد ظلم واقع شده است!. او برای این ادعا خانواده خود را به عنوان نمونه ای موفق در ارتکاب جرائم معرفی می دارد که قوه قضائیه در خصوص آنها به دور از عدل رفتار کرده است و می گوید:

«هر خانواده‌ای را نگاه کنید، بالاخره یک‌نفر، زندان رفته، از کار اخراج شده، دانشجوی ستاره‌دار یا از ایران مهاجرت کرده و آسیب دیده، دارد. در خانواده ما خب من زندان رفته‌ام ، مهدی که الان رفته زندان، فاطمه دادگاه رفته، محسن رد صلاحیت شد، یعنی همه یک جوری با این قضیه درگیر هستند، همه افراد جامعه».

فائزه هاشمی در حالی این سخنان را بیان نموده است که سابقه اظهارات مشابه ای را در کارنامه سیاسی خود بر جای گذاشته است. در همین راستا دختر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۱ به جرم تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده بود. وی در آن مقطع با بیان اظهارات خارج از ادب و منطق گفته بود :

«در زمان شاه این شعبان بی‌مخ و دار و دسته‎اش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجّاله‌ها و لات‌ها، با مخالفان خودشون برخورد می کردند. حالا هم متاسفانه همون ادبیات و همون روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش‌ها و این حرفها انجام می‎شه. اداره مملکت الآن با همین رجّاله‌ها و اراذل و اوباش است. آدم چی می‏تونه به این جریان بگه و چه انتظاری می‎تونه داشته باشه؟».

فائزه هاشمی همچنین چند سال قبل نیز با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه دوم سیما به عنوان رئیس فدراسیون ورزش زنان حرف‌هایی از همین جنس زد گفت: «متأسفانه بعد از انقلاب ما یک سری رفتارها برای خانم‌ها ارزش شد، رنگ مشکی ارزش شد، چادر مشکی، مانتو مشکی، مقنعه مشکی، روسری مشکی و رنگ‌های تیره و مرده ارزش شد. این ارزش‌ها خوب نبود».

اما دقت بیشتر در سخنان این روزهای فائزه هاشمی و بررسی اظهارات پیشین او نکته ای را به ذهن متبادر می کند که به نظر می رسد دختر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیاده سازی برنامه مشخص است که چندی پیش پایه گذاری شده و این روزها برخی دیگر از خاندان هاشمی در حال پیگری آن می باشند.

در همین راستا اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنانی در تیر امسال با بزرگ نمایی تحریم ها و ناکارآمد معرفی کردن مقاومت که یکی از اصلی ترین شعار های انقلاب اسلامی است، تلاش کرده بود تا انفعال در مذاکرات هسته ای را تئوریزه کرده و به عنوان مصلحتی برای این روزهای کشور معرفی نماید. وی در این باره گفته بود:

«عده‌ای حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند که ما می‌‌خواهیم خودمان به دانش دست پیدا کنیم و این در حالی است که تحریم‌ها پدر مردم را در آورده است اکثر مردمی که مزدبگیر هستند تحریم‌ها استخوان‌های آنها را خرد کرده است».

این سخنان  که در راستای سیاه نمایی وضع موجود و ناکارآمده معرفی کردن انقلاب اسلامی است درحالی بیان می شود که دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و هشت ساله سازندگی به اعتراض‌های مردمی نسبت به گرانی‌های شدید و تورم ۵۰ درصدی‌ معروف است و حداقل بیان این اظهارت در این روزها از کسی می توانست مورد اقبال واقع شود که خود کارنامه روشنی در مهار تورم بر جای گذاشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>