۸ سال است بدون کلاس آموزشی و استاد تمرین نقاشی می کنم/ خانواده و دوستانم بهترین مشوق های من بودند

۸ سال است بدون کلاس آموزشی و استاد تمرین نقاشی می کنم/ خانواده و دوستانم بهترین مشوق های من بودند

یاسمین نظری دختر هنرمند نقاش روستایی است که توانسته است با شناخت استعداد خود بدون گذراندن کلاس های آموزشی و بهره مندی از استاد راه موفقیت در رشته طراحی و نقاشی را طی کند او تشویق های خانواده و دوستانش را بهترین مشوق و انگیزه برای ادامه این مسیر می داند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس – یاسمن نظری (متولد ۱۳۸۲) از هنرمندان جوان یکی از روستاهای استان لرستان است که با استعداد ذاتی خود بدون استفاده از کلاس های هنری و آموزش استاد بنابر تمرین ها و ممارست هایی که داشته توانسته است در هنر نقاشی و طراحی پیشرفت های قابل قبولی داشته باشد. وی که به تازگی دیپلم گرفته از ۱۲ سالگی به هنر نقاشی و طراحی علاقمند شده و ۸ سال است که در این مسیر با تلاش فردی خود گام های خوبی بر می دارد. در ادامه گفت وگوی ما را با این هنرمند می خوانید.
از چه سنی به نقاشی علاقه پیدا کردید و چند سال است صورت حرفه ای وارد هنر نقاشی شده اید؟ ( توضیحاتی درباره علاقمندی شان به هنر نقاشی ، اولین آموزش هایی که دیدند و مراحلی که طی کردند .

من به طراحی علاقه داشتم و دارم ولی به دلیل کمبود امکانات در روستا و یک سری مشکلات شخصی نتوانستم در این زمینه درس بخوانم و به همین خاطر در رشته تجربی تحصیل کردم. با توجه به نقاشی هایی که کشیدم استعدادم را در این زمینه پیدا کردم و برای ادامه این هنر تشویق های خانواده و دوستانم انگیزه ام را بیشتر می کرد.
برای طراحی بیشتر از چه موضوعاتی استفاده می کنید و معمولا ایده این موضوعات چگونه فراهم می شود؟
بیشتر به موضوعاتی در زمینه مذهبی تمایل دارم. با توجه به علاقه ای که به طرح ها و موضوعات مذهبی دارم بیشتر کارهایم در این زمینه است.
هنرمندان جوان معمولا برای خلق اثر هنری عادات خاصی دارند ! آیا شما هم برای خلق اثر هنری خود شرایط خاصی را فراهم می‌کنید؟
برای تمرکز روی طرح هایم جز حضور در محیط آرام و بی سر و صدا هیچ عادات دیگه ای ندارم.
اصولا روند آفریش یک اثر هنری برای شما از ابتدا تا انتها چه مراحلی را پشت سر می‌گذارد؟
چون بیشتر طراحی هام را الگوبرداری می کنم اوصولا بعد از انتخاب طرح و آماده سازی وسایل به اصل کار می پردازم.
می گویند هنرمندان به شدت احساسی و تأثیرپذیر از محیط و وقایع روزانه هستند! تاثیر روحیات و عوامل محیطی مانند رخ دادن یک اتفاق خوشایند یا ناگوار تا چه حد می‌تواند روی آفرینش اثر هنریتان تاثیر بگذارد؟
اگر موردی پیش بیاید که تمرکزم را برهم بزند ، برای کنترل ذهنم معمولا دست از کار می کشیم و به خودم زمان بیشتری برای آرام شدن فضای ذهنی ام می دهم و با مساعد شدن اوضاع کارم را ادامه می دهم.
در مدت زمانی که نقاشی می کشید، تغییرات و روندی را که طی کرده‌اید متاثر از چه عواملی می‌دانید؟ ( مشوق ها و افراد تأثیرگذار یا حضور در محافل خاص … )
اصرار و تلاش خودم بیشترین تأثیر را داشته است.
به عنوان یک هنرمند جوان چه چالش‌هایی را پیش روی خود می‌بینید؟
مشکل اقتصادی!
اولین نقاشی که کشیدید در چند سالگی بود و محوریت آن چه بود ؟ الان که به نقاشی های کودکی یا سال های دورتر نگاه می کنید چه حسی به شما دست می دهد؟
در دوازده سالگی اولین طراحی ام را با موضوع سلامتی که عکس سرفصل یکی از دروس درسیمون بود کشیدم.
اگر دوست داشتند در مورد حضورشان در عرصه بسیج و فعالیت هایی که در این تشکل می کنند ، تو ضحیاتی بدهند
من مدت زمان کوتاهی است که در بسیج فعالیت می کنم و ازین به بعد حضور فعالو پر رنگی در این عرصه دارم.
تصاویری از طراحی ها و هنر یاسمین نظری









 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.