فاصله گرفتن جوانان از گروه دوستان و گرایش آنها به گذران اوقات فراغت در کنار خانواده‌ها

رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نتایج یک پژوهش انجام شده در حوزه اوقات فراغت جوانان گفت: نتایج پژوهش انجام شده نشان می‌دهد خواسته و نیاز واقعی جوانان این است که اوقات فراغت خود را در کنار خانواده‌ها بگذرانند.

محمدتقی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به نتایج مطالعات انجام شده در مورد گرایش‌های جدید اوقات فراغت در بین جوانان گفت: در مطالعاتی که سال گذشته با موضوع اوقات فراغت، زمینه ها و علایق آنها در بین جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال انجام شد نتایج آن نشان می‌دهد با توجه به بسترهایی که وجود دارد تنوعی در نیازهای اوقات فراغتی جوانان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که والدین برنامه ریزی دقیقی برای اوقات فراغت جوانان داشته باشند چرا که این خواسته و نیاز، خواسته واقعی جوانان است که در کنار خانواده به گذران اوقات فراغت بپردازند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان افزود: با مطالعه‌ای که از یک جامعه واقعی و نمونه ۲۴ میلیون نفری به صورت یک طرح ملی با برش استانی و روستایی انجام شده است توانستیم ترکیبی از نمایندگان واقعی جوانان داشته باشیم.

حسن زاده اظهار داشت: در مجموع یکی از خواست های و نیازهای جوانان گذران اوقات فراغت همراه با خانواده است تحلیلی که صاحبنظران این عرصه دارند این است که تأکید و توصیه می‌کنند که خانواده‌ها برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه ریزی داشته باشند و فرصتی را اختصاص دهند که این کار بتواند اثر مطلوب خود را داشته باشد چراکه برای تربیت این افراد و نشاط و شادابی آنها و بر روی باور و توانمندسازی آنها تأثیر دارد.

وی افزود: طبق تحلیل‌های انجام شده بر روی متغیرهای این مطالعه، نتایج نشان می‌دهد که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است که وقتی جوانان در جمع خانواده به گذران اوقات فراغت می‌پردازند هم لذت بیشتری می‌برند و از طرفی از نظر اقتصادی کمک به خانواده‌ها است و در بازسازی روحی، روانی و تقویت توانمندی‌ها در بعد جسمانی روحی و روانی افراد نیز بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون خانواده‌ها فرصت ندارند در شبانه روز مدت زیادی را در کنار هم باشند می‌توانند در این فرصت‌ها نیازهای روحی و روانی یکدیگر را برطرف کنند و این موضوع باعث هم افزایی در بین خانواده‌ها می‌شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.