این اعضا و جوارح در همین دنیا هم معترض به گناهان ما هستند، اما گوش شنوا نیست …
آیت الله جوادی آملی:
ما یک «شهادت» داریم و یک « اعتراف… »
اگر در محکمه دیگری بر علیه مجرم و گنه کار حرف بزند این « شهادت » است،
اگر مجرم خودش بر علیه خودش حرف بزند ،این « اعتراف » است.
قرآن درباره ی اعضا و جوارح کلمه « شهادت » را به کار برده نه « اعتراف … »
شهد علیهم سمعهم وابصارهم وجلودهم بماکانوا یَعمَلون
(صافات آیه ۲۰)
پس
در قیامت وقتی دست و پا و اعضا و جوارح «شهادت» میدهند
معلوم میشود که دست و پا و اعضا گناه نکرده اند ، و الا قران میگفت « اعتراف… »
پس معلوم میشود انسان انها را با زور در بی راهه مصرف کرده،لذا در قیامت اعضا عذاب نمیشوند!
بلکه « جان » عذاب میشود .
این اعضا و جوارح در همین دنیا هم معترض به گناهان ما هستند، اما گوش شنوا نیست…
دیدگاه خود را ثبت کنید