دانش‌آموز محجبه آمریکایی عنوان دارنده «بهترین لباس» را دریافت کرد

برای نخستین بار یک دانش‌آموز مسلمان محجبه در آمریکا در مراسم فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان ، عنوان دارنده «بهترین لباس» را دریافت کرد.
به نقل از پایگاه خبری «NorthJersey.com»، این دانش‌آموز مسلمان که با تلفیق شیوه‌های سنتی و مدرن یک سبک پوشش محجوبانه و زیبا برای خود دارد، با دریافت این جایزه توانست تا حدی با تصورات منفی در مورد بانوان محجبه مقابله کند.
ابرار شاهین، دانش‌آموز فارغ‌التحصیل دبیرستان «کلیفتون» در ایالت «نیوجرسی» آمریکا گفت: همواره سرپرست تشویق‌کنندگان یا برخی دختران محبوب مدرسه برنده این عنوان می‌شوند و انتخاب من به عنوان یک دختر محجبه بسیار غافلگیرکننده بود.
شاهین با برنده شدن عنوان «بهترین لباس»، قصد دارد تا تصورات نادرست در مورد حجاب اسلامی را در آمریکا تصحیح کند.
وی که یک آمریکایی فلسطینی‌تبار است قصد دارد که در رشته فیزیوتراپی ادامه تحصیل دهد و یک شرکت پوشاک اسلامی نیز در کنار تحصیل اداره کند.
معلمان مدرسه نیز شاهین را به خاطر سبک منحصربه‌فرد پوشش و حس سبک‌شناسی او ستودند. لیندزی سینک، معلم فرانسوی دبیرستان کلیفتون می‌گوید: مدرسه صبح زود شروع به کار می‌کند، به همین خاطر بسیاری از دانش‌آموزان با شلوار ورزشی یا لباس‌های معمولی می‌آیند اما او همواره مرتب لباس می‌پوشد و به سبک خود هم افتخار می‌کرد.
وی افزود: انتخاب از میان ۸۰۰ دانش‌آموز افتخار بزرگی است. علاوه بر شاهین، یک دانش‌آموز مسلمان دیگر به نام «ابراهیم زیدان» نیز عنوان بهترین پوشش در میان دانش‌آموزان پسر را دریافت کرد. . این در حالی است که مسلمانان آمریکا از بعد از حادثه یازدهم سپتامبر از افزایش تبعیض و تعصبات ضداسلامی به دلیل نوع پوشش و هویتشان شکایت دارند.
اینگونه اقدامات بارقه‌های امیدی را برای مسلمانان در غلبه بر تعصبات ضداسلامی در جامعه آمریکا ایجاد می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.