زنان، اولین قربانیان اسلام هراسی در فرانسه

زنان اولین قربانیان اسلام هراسی فرانسه هستند و علت آن چیزی جز پوشش حجاب نیست.

به گزارش مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی و به نقل از مهر،  فرانسه حریق عمدی در مسجدی در شهر قدیمی «اش» را شدیداً محکوم کرده و آن را اقدامی در راستای از بین بردن ارزشهایی جمهوری فرانسه و احترام به اعتقادات دینی توصیف کرده است.

در این راستان فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه ایجاد حریق در مسجد سلام در اَش (Salame D’Auch ) را محکوم کرد.

در جریان این حمله آتش سوزی حدود ۷۰ درصد مسجد سوخته و نمازخانه و بخش قابل توجهی از سقف فرو ریخته است. خوشبختانه هیچ کدام از مسلمانان هنگام این آتش سوزی آسیب ندیدند اما افرادی که روی آتش سوزی تحقیقات خود را آغاز کرده یادآور شدند که این حمله عمدی بوده است.

اولاند به منظور اطمینان بخشیدن به جامعه بزرگ مسلمانان فرانسه پس از این حمله گفت: همه اقدامات لازم انجام شده تا عاملان این آتش سوزی دستگیر شده و به سزای اعمال خود برسند. مسلمانان در فرانسه باید بتوانند آزادانه و با امنیت کامل به آداب دینی خود بپردازند.

این حریق اولین حمله ای نبود که مسجد سلام در اَش را هدف می گرفت.

این حمله در زمان بحرانی برای شش میلیون مسلمان فرانسه رخ داده است، چرا که مسلمانان این کشور که بزرگترین جامعه مسلمان اروپا را تشکیل داده اند از ژانویه گذشته زمان حملات پاریس با افزایش سطح انزجار نسبت به خود رو به رو بوده اند.

یک سازمان مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه با انعکاس احساسات ضد مسلمانان که روند رو به رشدی دارد اعلام کرد که حملات اسلام هراسانه علیه مسلمانان این کشور در شش ماه اول سال ۲۰۱۵ افزایش ۲۳.۵ درصدی داشته است.

این سازمان همچنین هشدار داد که حملات فیزیکی علیه مسلمانان تا ۵۰۰ درصد و حملات کلامی علیه پیروان دینی مبین اسلام تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. زمان بررسی تمام این گزارشها اولین ماه های سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است. همچنین زنان درمیان اولین قربانیان اسلام هراسی فرانسه به شمار می روند و علت آن چیزی جز پوشش حجاب نیست.

در ماه آوریل یک سازمان نظارت بر حملات اسلام هراسانه نسبت به افزایش بی سابقه حملات اسلام هراسی در فرانسه هشدار داد. در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ حملات اسلام هراسی علیه مسلمانان شش برابر سه ماه اول سال ۲۰۱۴ گزارش شده است.

به طور کلی اقدامات ناشی از اسلام هراسی در فرانسه نسبت به همین دوره در سال ۲۰۱۱ به ۵۰۰ درصد افزایش رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.