عقب ماندگی دختران از کسب مهارت های زندگی به دلیل تب مدرک گرایی/سیستم آموزشی غلط بزرگترین مشکل اجتماعی ایران

رئیس موسسه دارالحکمه کانادا در ایران، تب مدرک گرایی را باعث عقب ماندن دختران از کسب مهارت های زندگی دانست، گفت: سیستم آموزشی غلط بزرگترین مشکل اجتماعی کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا ابوالفضلی رئیس مرکز مطالعات پژوهش های طب اسلامی و رئیس موسسه دارالحکمه کانادا در ایران، در نشست تخصصی فرهنگ سلامت در آموزه های قرآن کریم با تکیه بر طب الرضا که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: هر فردی مکلف است مزاج خود را بشناسد و بنا بر مزاج خود مواد غذایی استفاده کند.

وی نشناختن مزاج و خوردن هر چیزی را موجب بیماری دانست و گفت:متأسفانه امروزه به دلیل تکنولوژی و عدم فرهنگ صحیح از آن، بسیاری از افراد ساعات طلایی خود را صرف گذراندن در اینترنتی و فضای مجازی می کند که این مسئله به بسیاری از ابعاد زندگی ضربه وارد می کند، مختل شدن خواب شبانه یکی از این عوارض به شمار می رود.

حجت الاسلام ابوالفضلی بیان داشت: “بنیامین کاتری” یهودی الاصل یکی از شُرکا و سازندگان شبکه های اجتماعی است، این فرد یکی از جادوگران یهود نیز به شمار می رود، اذعان داشته است اینکه مردم ایران در شبکه های چه می گویند برایم مهم نیست، مهم این است که به این شبکه ها ورود پیدا کنند و از انرژی و ویروس منفی که در آن سیستم گذاشته ایم، تأثیر بگیرند برای ما کافی است.

وی در ادامه حلال و طاهر بودن غذا را بسیار مهم دانست و گفت: بر اساس فرمایشات قرآن ما موظفیم که غذای حلال بخوریم تا بتوانیم عمل صالحی را انجام دهیم؛ کسلی و تنبلی، خود برتری، خودخواهی، ترک انفاق، بی عفتی و بی غیرتی، عادی شدن روابط محرم و نامحرم، ارتکاب به گناهان صغیره از آثار لقمه شبه ناک است.

رئیس مرکز مطالعات پژوهشی امام رضا (ع) با بیان اینکه ۶۲ درصد از کودکان ۷ تا ۱۳ ساله بر اساس آمار سازمان جهانی کبد چرب دارند، تصریح کرد: کبد عضو مهمی است که وظیفه تصمیم گیری در بدن دارد؛ خشم، ایمان، محبت و عشق از کبد نشأت می گیرد؛ در صورتی که این عضو مهم بدن دچار اختلال بر این خصوصیات انسان تاثیر سوء می گذارد.

دکتر ابوالفضلی با بیان اینکه ۵۵ درصد بیماری های جهان ناشناخته است، تصریح کرد: این بیماری ها منشأ مشخصی ندارد اما ۹۹ درصد از بیماری ها به خاطر مسائل غذایی و عدم اصلاح غذا است.

وی افزود: یهود ۸ سال جنگ در ایران به راه انداخت، اقبالی نداشت پس از آن جنگ فرهنگی به پا داشت و امروز جنگ غذایی به راه انداخته است؛ بسیاری از مواد غذایی مشخص نیست چگونه و از چه مواد غذایی تهیه شده است.

رئیس موسسه دارالحکمه کانادا در ایران،بیان کرد: بزرگترین مشکل اجتماعی ما این است که به ما الگوهایی ارائه می دهند که نمی دانیم از کجا آمده است علاوه بر این سیستم آموزشی غلطی که در کشور ما وجود دارد ضربه های زیادی را وارد کرده است.

وی تب مدرک گرایی را باعث عقب ماندن دختران از کسب مهارت های زندگی دانست و تصریح کرد: سیستم آموزشی ما غافل است و این غفلت ضربه های زیادی را وارد کرده است؛ در دانشگاه های آزاد ما مهارت وجود ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.