روندی که عربستان در پیش گرفته موجب سقوط آل سعود خواهد شد

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی با اشاره به اعدام شیخ نمر توسط آل سعود گفت: این روندی که عربستان سعودی جهت تحت فشار دادن شیعیان در پیش گرفته است قطعا موجب سقوط آل سعود می‌شود.

متین منتظمی، دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،ضمن تاکید بر رفتار منفعلانه دولت و دستگاه دیپلماسی در حمایت از شیخ نمر تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفین بود و وقتی ما خودمان را وامدار مستضعفین جهان می‌دانیم و قصد کمک به آن‌ها را داریم باید دستگاه دیپلماسیمان قوی و حساس در این موارد وارد شود.
وی با اشاره به ظلم‌های صورت گرفته توسط آل سعود نسبت به شیعیان و عدم حمایت قدرتمند دولت افزود: دولت باید مواضع صریح اتخاذ می‌کرد اما به خاطر تشویش در برجام اقدام خاصی انجام ندادند و این بزرگ‌ترین اشتباه دولت ایران بود و این کار باعث می‌شود دید کشورهای دیگر نسبت به ما را در راه مبارزه با استکبار و حمایت از کشورهای مظلوم کاهش دهد.
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی افزود: رفتار منفعلانه دولت در بحث شیخ نمر یک ایراد بزرگ برای دستگاه دیپلماسی است متاسفانه این مورد با بحث برجام موازی شد.
این فعال سیاسی دانشجویی در مورد نامه روحانی به وزیر دفاع خاطرنشان کرد: زمانی که بحث برجام در حال انجام بود جنبش‌های دانشجویی، مخالفین و منتقدین همه به اتفاق اعلام می‌کردند که همین اتفاقات یعنی نقض برجام توسط آمریکا بدیهی است و با توجه به سیاست‌های آمریکا واضح و مبرهن است که این اقدامات توسط دولت و کنگره آمریکا برنامه ریزی شود.
منتظمی در ادامه بیان داشت: رهبری هم چندین بار نسبت به بی‌اعتمادی به دولت آمریکا تاکید کرده بودند که دولت صریحا در مورد ارتباطات خود دقت کند اما بعد از تایید برجام چندین بار توسط آمریکا‌ها نقض شد این رفتار مستلزم این بود که تیم مذاکره کننده ایران صراحتا وارد بحث شوند.
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی با بیان اینکه چندین مورد نقض برجام در این مدت صورت گرفته است اما اقدام تاثیرگذاری از سوی دولت انجام نشده تصریح کرد: آمریکا به صورت خاله زنک بازی در حال انجام اقدامات خود در جهت نقض برجام است.
وی با اشاره به اینکه بحث موشکی ایران جزئی از توان دفاعی آن است و جای هیچ گونه مذاکره‌ای را باقی نمی‌گذارد خاطرنشان ساخت: توان موشکی ربطی به برجام ندارد و مختص کشور خودمان است.
منتظمی ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه بحث موشکی در برجام آمده است گفت: وقتی تحریم‌های جدید را بر روی صنعت موشکی ما ایجاد می‌کنند و کنگره و دولت آمریکا اجرای برجام را منوط به توان موشکی ما می‌کند تناقض را ایجاد می‌کند که متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما در این مورد موضع ضعف را به خود گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی صرفا مانند بچه مودب کلاس است تا به او نمره بیست بدهند خاطرنشان ساخت: به جای اینکه با عزت و عزتمندی جلوی این مسئله بایستند در موضع انفعال ایستاده و صرفا به حرف‌های آمریکایی‌ها بسنده و اعتماد می‌کنند و رئیس جمهور هم به وزیر دفاع نامه می‌دهد که بروید موشک بسازید در حالی که اصلا کارهای دفاعی به خودی خود نیز انجام می‌شود و توان موشکی بالا‌تر هم خواهد رفت.
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی تهران ضمن تاکید بر اینکه این نامه رئیس جمهور یک بازی رسانه‌ای و انتخاباتی است گفت: دولت به خاطر اینکه برنامه ویژه‌ای برای انتخابات دارد به دنبال شروع پروسه‌ای دیگر است و قصد دارد در صورت شکست برجام بگوید که ما اقدامات لازم را انجام داده‌ایم این یک سیاست انتخاباتی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.