برخی از سکوت و آبروداری شورای نگهبان سوء استفاده می‌کنند

مسئول تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: برخی جریانات سیاسی از سکوت و آبروداری شورای نگهبان سوءاستفاده می‌کنند.

محمد‌امین سلیمی، مسئول شورای تبیین مواضع  بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن اشاره به اینکه برخی از ردشدگان جرائم کیفری دارند خاطرنشان کرد: برخی جرائم قضائی خود را ربط به مسائل سیاسی می‌دهند و در این مسئله شورای نگهبان مظلوم واقع شده است و شاید هم مردم تحت تاثیر قرار گیرند که شاید مسئله‌ای سیاسی باعث رد صلاحیت‌ها شده است در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

 
وی ضمن تاکید بر اینکه اگر شورای نگهبان صلاح می‌داند برای آگاه سازی افکار عمومی اسناد رد صلاحیت‌ها را افشا کند بیان داشت: شورای نگهبان اگر می‌بیند برخی در سلامت انتخابات تشکیک می‌کنند و بر روی مشارکت مردم اثر می‌گذارند با مردم صحبت کند و علت رد صلاحیت‌ها را به مردم بگوید.

 
سلیمی همچنین ضمن بیان اینکه کاندیداهایی که فکر می‌کنند سلیقه‌ای رد شده‌اند نیز بهتر است بروند و اعتراض خود را به شورای نگهبان ارائه کنند، گفت: طلا که پاک است چه منتش به خاک است و خواهان دلیل شوند کسی که نمی‌رود شکایت کند و مرتب می‌پرسد من را برای چه رد کرده‌اند مشخص است که می‌داند چرا رد صلاحیت شده است البته برخی انتظار دارند نظام با آن‌ها با بخشش برخورد کند.

 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ضمن تایید عملکرد شورای نگهبان در حذف افراد مرتبط با فتنه ۸۸ تاکید کرد: آن عده‌ای که سیاسی حذف شده‌اند به واسطه حضور در فتنه ۸۸ درست رد صلاحیت شده‌اند و نمی‌توانند توقع داشته باشند بدون عذرخواهی از مردم و بدون جبران از مرزهای مردمی برگردند یکسری از رد صلاحیت‌ها سیاسی است و درست نیز می‌باشد لذا رد صلاحیت سیاسی مصداق سلیقه‌ای بودن نیست.

 
وی در ادامه در مورد مسائل اقتصادی کشور تصریح کرد: از اول هفته نیز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور منشور نظرات امام و رهبری را رونمایی کرد و دولت نیز بهتر است به جای اینکه بیاید از رد صلاحیت‌ها استفاده سیاسی کند با توجه به اجرای برجام و بحث معیشتی بپردازد.

 
سلیمی همچنین تصریح کرد: دولت به جای اینکه مردم را درگیر بازی‌های سیاسی کند به وظیفه خود عمل کند و خواسته‌های قانونی آن‌ها را انجام دهد و به جای فرار اقتصاد به سیاست به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.