روحانی به مردم توضیح دهد که چرا برجام برای ایران عایدی نداشته است؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات در واکنش به سخنان سیف مبنی بر اینکه برجام تاکنون عایدی برای کشور نداشته است،گفت: حال خوب است روحانی به مردم توضیح دهد که چرا تا به امروز برجام برای ایران عایدی نداشته است.

مصطفی ابراهیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  در واکنش به سخنان سیف، رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه برجام تاکنون عایدی برای کشور نداشته است، گفت: از همان ابتدای مذاکرات مقام معظم رهبری فرمودند که به این مذاکرات خوشبین نیستند و آن هم بخاطر سابقه آمریکا در بدعهدی و خدعه‌گری بود.

 

وی افزود: ایران پس از اجرای تعهداتش در برجام منتظر انجام تعهدات طرف مقابل بخصوص آمریکایی بود تا بتواند از فرصت‌های بسیار اندک برجام استفاده کند، اما پس از گذشت چند ماه صالحی نسبت به عدم اجرای برجام توسط آمریکایی‌ها گله کرد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ علوم و تحقیقات با بیان اینکه در آن زمان از رئیس جمهور سوال پرسیدند که صالحی چنین می‌گوید، اما رئیس جمهور در جواب گفت که از ظریف یا سیف بپرسید و به نوعی از پاسخ به پرسش به حق که پرسش بسیاری از مردم نیز بود، طفره رفت، اظهار داشت: حال خوب است روحانی به مردم توضیح دهد که چرا تا به امروز برجام برای ایران عایدی نداشته است.

 

وی افزود:  خوب است رئیس جمهور بجای توجیه عهدشکنی‌های آمریکا و بزک کردن بدعهدی طرف آمریکایی، مقابله به مثل کند و آمریکا را به این نتیجه نرساند که اگر برجام را نقض کند، ایران اقدام متقابلی انجام نخواهد داد.

 

ابراهیمی اضافه کرد: زمانی که صالحی از بدعهدی آمریکایی‌ها سخن گفت، رئیس جمهور گفت در این خصوص باید از ظریف و سیف سوال کنیم. حال که سیف نیز از بدعهدی طرف آمریکایی سخن می‌گوید، رئیس جمهور دیگر چه بهانه‌ای برای توجیه بدعهدی آمریکا دارد؟ در حقیقت سخنان سیف هرگونه توجیه نقض برجام توسط آمریکا را از بین برد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سخنان رئیس بانک مرکزی آفتاب تابان برجام را برای کسانی که به آمریکا خوشبین بودند، به غروب غم‌انگیز تبدیل کرده است. خوب است آقایان بجای خوش خیالی به فکر عمل به اقتصاد مقاومتی برای بهبود معیشت مردم باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.