اگر موسیقی نشاط را ترویج می‌کرد امروز نباید در کشورهای غربی افسردگی وجود داشته باشد

انتقاد حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده از مروجان موسیقی در دانشگاه‌ها؛

مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با انتقاد از کسانی که به بهانه افسردگی جوانان سعی در ترویج موسیقی در میان آنان در جهت ایجاد نشاط دارند، گفت: اینان کسانی هستند که معنی نشاط را نمی‌دانند. اگر موسیقی نشاط را ترویج می‌کرد امروز نباید در کشورهای غربی افسردگی وجود داشته باشد.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از مشهد ، حجت‌الاسلام ابراهیم زاده امروز در افتتاحیه نشست تخصصی دبیران کانون‌های دانشجویی و سومین نشست فارغ‌التحصیلان دانشکاه پزشکی گناباد که توسط نهاد رهبری این دانشگاه در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت در خصوص نبودن امکانات کافی برای انجام امور فرهنگی در دانشگاه‌های شهرهای کوچک، گفت: هرکجا محرومیت وجود داشته است، پیشرفت هم بوده است.

وی افزود: در دانشگاه‌های شهرهای کوچک که امکانات محدود می‌باشد دانشجویان دغدغه بیشتری نسبت به دانشگاه های بزرگ دارند که این خود عامل پیشرفت است.

مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: باید توجه داشت که کار فرهنگی کیفیت دارد، نه کمیت و عملکرد ما در زمینه امور فرهنگی قابل اندازه گیری نیست.

حجت الاسلام ابراهیم‌زاده دفاع مقدس را یکی از نمونه‌هایی دانست که شهدا با عدم امکانات آن را پیش بردند، گفت: پیشرفت ایران در زمینه دفاع از همین تحریم‌ها و عدم امکانات، اخلاص و پشتکار به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه علم فقط به مدرک نیست؛ بلکه حقیقت آن توام با تحصیل است، بیان داشت: تا خود را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم دیگران را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: خدایا این دنیا را بدون برنامه و هدف خلق نکرده پس باید در اجرای برنامه‌های خود هدف داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه نظام ما بر مبنای اسلام می‌باشد، بیان داشت: متاسفانه برخی دین را جزئی از عوامل فرهنگی می‌دانند که این نگاه مادی است  و ما آن را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه دین مجموعه ای از قوانین است که دنیا و آخرت انسان را تامین می‌کند، گفت: دنیا ابزاری برای آخرت انسان است و پیامبران و ائمه در این دنیا زندگی کردند و بهشتی شدند.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با انتقاد از کسانی که به بهانه افسردگی جوانان سعی در ترویج موسیقی در میان آنان را در جهت ایجاد نشاط دارند، گفت: اینان کسانی هستند که معنی نشاط را نمی‌دانند. اگر موسیقی نشاط را ترویج می‌کرد امروز نباید در کشورهای غربی افسردگی وجود داشته باشد.

مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اسلام مخالف موسیقی نیست، گفت: در حواشی برنامه هایی که موسیقی برگزار شده ما مانع نشدیم؛ اما دانشگاه محل علم و تربیت انسان است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.