اولین شبکه ملی کارآفرینی جوانان مهرماه رونمایی می‌شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گردهمایی سراسری جوان ایرانی،‌ گفت‌وگوی جهانی از راه اندازی اولین شبکه ملی کارآفرینی جوانان در مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه خبرگزاری فارس، گردهمایی سراسری جوان ایرانی، گفت‌وگوی جهانی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان هم‌اکنون در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

در این مراسم محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بعد از ۱۴ سال مجدداً بنده در جایگاهی قرار گرفتم که شاهد حضور جوانان در قالب NGOهای جوانان هستم، این مناسبت و برنامه که تحت عنوان روز بین‌المللی جوانان برگزار می‌شود با عنوان جوان ایرانی، گفت‌وگوی جهانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام اقدامات دولت تدبیر و امید محصول گفت‌وگو و تعامل در عرصه داخلی و بین‌المللی است و ما باید این مشی را ادامه دهیم که البته جز با مشارکت جوانان و قاطبه مردم به موفقیت نمی‌رسند.

رستمی ادامه داد: پاسخ به این سوال که چرا جایگاهی به نام جوانان در کشور شکل گرفته می‌تواند به پیشبرد وضعیت جوانان در کشور کمک کند. با شکل‌گیری شورای عالی جوانان تا معاونت ساماندهی امور جوانان هدف این بوده است که توانمندسازی جوانان در کشور رخ دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: محور مهم توانمندسازی جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و لازم است جوانان در این زمینه مهارت آموزی داشته باشند، این موضوع باعث شد دغدغه شکل‌گیری سازمانی ایجاد شود که صرفاً به بحث توانمندسازی بپردازد و به بحث اشتغال و دادن وام ورود پیدا نکند اما هم‌اکنون انتظاراتی مانند دادن وام از وزارت ورزش و جوانان مطرح می‌شود.

رستمی تصریح کرد: بحث دیگر، حوزه نهادسازی است و شکل‌گیری‌ مجموعه‌هایی که جوانان بتوانند آنجا به صورت نهادمند حضور پیدا کنند مسئله‌ای که پیش از این بر جا مانده بود بنابراین دو بال توانمندسازی و شبکه‌سازی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: در زمان تحویل دولت ۵۰ NGO فعال در حوزه جوانان وجود داشت که هم‌اکنون به ۷۰۰ NGO فعال رسیده است و برنامه ما این است که تعداد این NGO های فعال را به ۵ هزار سمن برسانیم.

رستمی افزود: اولین شبکه ملی کارآفرینی جوانان از ابتدای مهرماه رونمایی می‌شود و باید این شبکه‌های ملی شکل بگیرند تا شاهد سرعت گرفتن پیشرفت وضعیت جوانان در کشور باشیم، این دولت دولتی است که محصول بازگشت اعتماد جوانان است و این اعتماد باید پایدار بماند.

در ادامه این گردهمایی اسماعیل سماوی، رئیس گروه مشاوران رئیس جمهور گفت: خوشحال هستیم که بعد از مدت‌ها توانستیم برنامه به این خوبی را تشکیل دهیم و امیدواریم باب خیری شود برای جوانانی که حماسه آفریدند، ما زمانی به یاد جوانان می‌افتیم که احتیاج به حماسه داریم.

سماوی ادامه داد: چیزی که هم‌اکنون باید به آن پرداخت این است که ظاهراً این دولت تا الان طوری که نشان می‌دهد جوانان را زیاد تحویل نگرفته است اما این دولت نو اندیشی را که بسیار مهم و اساسی است پایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم این موضوع بستری برای حضور موثر جوانان باشد، گاهی شاهد هستیم وقتی بسترها نامناسب پیاده می‌شود بعد از مدتی دچار فراز و نشیب می‌شود و جوانان را ناامید می‌کند.

وی افزود: امیدواریم بستر نواندیشی و خردورزی به سیاستگزاری موثر برای حضور نسل جوان منجر شود.

وی ادامه داد: ما امروز مدیران جوان متوسطی داریم که می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق آنها را به جایگاه‌های بالاتر برسانیم و امیدواریم جوانان نیز پای سیاست‌ها، صحبت‌ها و شعارها باشند تا بتوانیم روزهای روسنی را برای ایران شاهد باشیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.