ابوالقاسم طالبی: دانشجوی انقلابی روی مسائل مهم تمرکز می‌کند نه روی گوشی!/ ۳۸ شبکه فارسی زبان علیه ما فتنه انگیزی می‌کنند

کارگردان سینما گفت: اگر شما به عنوان دانشجو می خواهید وارد وادی فرهنگ شوید و حرف تان مورد توجه مردم قرار گیرد باید ایجاد ذائقه کنید نه اینکه دنبال ذائقه بروید و از همه مهمتر چالش های انقلاب اسلامی را به درستی به تصویر بکشید و نسبت به انقلاب باور و اعتقاد راسخ داشته باشید.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، بیست و نهمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی با عنوان نشست شهید پیچک امروز برگزار شد.

در این نشست ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما برای دقایقی رسالت فرهنگی دانشجویان را در حوزه سینما و هنر تشریح کرد.

طالبی با اشاره به اینکه کسانی که می خواهند برای مردم کار فرهنگی انجام دهند باید بنیه خود را قوی کنند اظهار داشت: اگر شما به عنوان دانشجو می خواهید وارد وادی فرهنگ شوید و حرف تان مورد توجه مردم قرار گیرد باید ایجاد ذائقه کنید نه اینکه دنبال ذائقه بروید و از همه مهمتر چالش های انقلاب اسلامی را به درستی به تصویر بکشید و نسبت به انقلاب باور و اعتقاد راسخ داشته باشید.

این کارگردان سینما در ادامه سخنانش تصریح کرد: این را بدانید که اگر در این راه اعتقادی وجود نداشته باشد وسط راه خواهید برید و خط قصه شما عوض خواهد شد این که می بینید بعضی ریزش دارند به این خاطر است که درک و اطلاعات درستی از تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب نداشته اند پس به شما توصیه می کنم تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی کشور خود را خوب بشناسید که با تنبلی چیزی به دست نمی آید.

وی در ادامه افزود: اگر این اعتقادی که به آن بارها تاکید کردم در وجودتان حضور نداشته باشد حتی اگر در خود هنری هم حس کنید مطمئن باشید آن هنر عمق نخواهد داشت و شما با هر نسیمی به این سو و آن سو می روید.

وی در جمع دانشجویان بیست و نهمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی از دانشجویان خواستار شد بنیه علمی خود را قوی کنند و راجع به چیزی که می خواهند برای آن کار فرهنگی انجام دهند تا به نوعی از آن دفاع نیز کرده باشند اثرشان تاثیرگذار در جامعه باشد یعنی وقتی می گویید ولایت فقیه به شعف بیایید که اگر این شعف در شما پیدا نشود نمی توانید آن را به کس دیگری منتقل کنید و بدانید که در همه وادی ها این اصل وجود دارد.

طالبی با اشاره به اینکه روی نوشته و یا هر مطلبی دیگری که می خواهید بنویسید باید تحقیق کنید خاطرنشان کرد: این کار باعث می شود تا در هر زمینه ای که به این شکل به آن ورود کنید کارشناس آن حوزه شوید.

وی خطاب به دانشجویان گفت: فیلم خوب ببینید و روی آن نقد و نظر دهید. بگذارید ذهن تان به جای معطوف شدن در گوشی هایتان روی مسائل مهم تر زوم شود به خاطر همین همه تاکید من روی اعتقاد است جوان انقلابی ما اگر این اعتقاد را نداشته باشد نمی تواند کار فرهنگی تاثیرگذار انجام دهد.

وی در خصوص بحث اعتقاد در کار فرهنگی به خصوص سینما گفت: در سینمای هالیوود کارگردانی را داریم که از هر ۲۰۰ فیلمی که ساخته است و ۲۰۰ اسکاری که در جشنواره دریافت کرده است از اسرائیل و مردم آن همیشه نام برده چرا که اعتقاد داشته و برای آن فیلم ساخته است. این را بدانید که سینما رسواگر است و شعارهای انقلابی نباید راهی برای ورود به وادی های خاص شود اگر اثری بسازید که مورد قبول حضرت ولیعصر (عج) و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد چشم ها و دل ها را روشن می کند و برای شما تا آخر عمر حسنات حساب خواهد شد که البته عکس این نیز وجود دارد.

طالبی با تاکید بر اینکه پرکاری نشانه خوب بودن نیست افزود: اما این را نیز باید یادآور شد که هم اکنون ۳۸ کانال فارسی علیه انقلاب اسلامی مشغول فیلم سازی و فتنه انگیزی هستند و ما قطعا باید برای مقابله با آنها خوب کار کنیم در کارهای فرهنگی عمیق و معتقد باشیم و این را بدانید که خداوند نیز کمک تان خواهد کرد.

وی همچنین گفت: نباید با یک خبر آتش بگیرید یا فرو بریزید دانشجوی سیاسی باید عمیق و سنگین باشد نه اینکه احساساتی عمل کند.

وی در پایان سخنان خود و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا امین حیایی به خاطر بازی در فیلم قلاده های طلا مورد بغض جامعه سینمایی قرار گرفته است یا خیر گفت: خیر همچنین چیزی را رد می کنم، هیچ کس برای انقلاب نمی تواند قیافه بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.