مهم‌ترین رسالت دانشجویان روشنگری است

یک فعال دانشجویی گفت: در حال حاضر مهم ترین رسالت دانشجویان روشنگری و افزایش سطح اطلاعات دقیق و مستند جامعه از وضعیت موجود است .

سمانه نجفی، فعال دانشجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به فضای ایجاد شده پیرامون برجام و عدم مطالبات دقیق و مستدل به صورت رسمی،گفت:  تیم مذاکره کننده نه تنها نسبت به محتوای برجام، داده ها و ستانده ها و تعهدات انجام شده شفاف سازی نکرد، بلکه با تحلیل های مختلف و متفاوت، عدم اشاره دقیق به بندهای موجود در متن توافق و بسنده کردن به کلی گویی، فضا رو غبار آلود کرد.
وی تصریح کرد: در طول این مدت منتقدان که گاها و انگشت شمار تریبونی در اختیار می‌گرفتند، هم در حین برنامه‌ها با هوچی‌گری و کلی‌گویی‌های طرف مقابل مواجه می‌شدند و هم در ادامه با حمله اعضای دولت و رسانه هایشان مواجه می شدند.

 

این فعال دانشجویی عملکرد مجلس را به عنوان نهاد نظارتی و نقطه‌ی امید مردم در بررسی دقیق متن توافق مطلوب ندانست و افزود: انتظار بود با توجه به حساسیت مسئله به عنوان یک مسله امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی زمان زیادی برای بررسی بند به بند ۱۵۷ صفحه متن توافق اختصاص دهد، اما در این مدت تنها به پرسش پاسخ با اعضای تیم مذاکره کننده بسنده کرده است.

 

نجفی افزود: ساختار جلسه کمسیون بررسی به گونه ای دیده نشده بود که متخصصان موافق و مخالف به مباحث و بررسی بپردازند و با توجه به نتیجه جلسات مجلس و در نظر گرفتن موجود احتمالی ایجاد شده، داشجویان که در اغاز سال تحصیلی جدید هستند باید روش های مناسب مطالبه گری بدون ایجاد حاشیه در دانشگاه ها را برای شفاف سازی انتخاب کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین رسالت دانشجویان روشنگری و افزایش سطح اطلاعات دقیق و مستند جامعه از وضعیت موجود است،خاطر نشان کرد: البته حضور اعضای تیم مذاکره کننده از ابتدای توافق هم در لوزان و هم در وین که جزء برنامه های دانشجویان مطالبه گر بوده متاسفانه همیشه با مخالفت این مسئولین مواجه شده و حتی یک بار هم به نتیجه نرسیده است. امید است که شروع سال تحصیلی باشجاعت و موافقت تیم مذاکره کننده همراه باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.