شبکه‌های اجتماعی جوانان را فردگرا کرده است/ دختران جوان در دام رسانه‌های مجازی گرفتار نشوند

ک کارشناس امور زنان گفت: جوانان و دختران جوان باید عزم خود را جزم کنند تا در دام رسانه‌های مجازی گرفتار نشوند چرا که امروز تأثیر این رسانه‌ها در تهاجم فرهنگی بیشتر از سلاح و موشک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس به نقل از خبرگزاری فارس، مریم ورزداربا تبریک روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به دختران مسلمان و ایران اسلامی گفت: مقامات علمی و معنوی حضرت معصومه(ع) در تاریخ ثبت شده است و مواردی که از زندگی این حضرت ثبت شده است الگوی بسیار مناسبی برای دختران جامعه ما هستند.

وی ادامه داد: اگر امروزه بخواهیم به دختران جامعه سفارش کنیم که از حضرت معصومه(س) الگوبرداری کنند باید تأکید کنیم که همانطور مقام معظم رهبری فرمودند امروز مهمترین ابزار قدرت، رسانه است و قدرت‌های بزرگ می‌خواهند جوانان ما را از طریق رسانه به پشتیبانی خود دعوت کنند.

این کارشناس امور زنان اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ امروز فقط با رسانه کار می‌کنند و تأثیر رسانه‌ها و این شبکه‌های اجتماعی از سلاح و موشک و بمب اتم هم بیشتر است.

ورزدار تصریح کرد: دختران جوان ما باید هوشیار باشند چراکه ما زمانی دغدغه ماهواره را داشتیم و مطالبی که در مورد تهاجم فرهنگی دشمن از طریق ماهواره منتشر می‌شد نگران کننده بود و امروز تلفن همراه بیش از ماهواره و سلاح، در جنگ رسانه‌ای تأثیر دارد.

وی افزود: باید هوشیار باشیم که از آسیب‌های احتمالی تلفن همراه در امان باشیم چراکه استفاده بیش از اندازه حتی اگر مفیدترین استفاده از تلفن همراه انجام شود در حقیقت آسیب‌های جدی جسمی را بر روابط خانوادگی برجای خواهد گذاشت.

این کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: جوانان آگاه باشند که اگر می‌خواهند ایران اسلامی اقتدار علمی، اسلامی خود را در جهان حفظ کند باید عزم خود را جزم کنند که در دام رسانه‌های مجازی که به عنوان شبکه‌های اجتماعی رقم خورده‌اند اما در حقیقت ضد اجتماع هستند، گرفتار نشوند.

ورزدار افزود: این شبکه‌ها جوانان را از جامعه دور می‌کند و فرد گرایی را در جوانان رقم می‌زند که حتی در جمع‌های خانوادگی‌ نیز دیده می‌شود که هر کسی مشغول تلفن همراه خود است و کوچکترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی که خانواده است در تیررس شبکه‌‌های اجتماعی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر همه یک برنامه ریزی منسجم در مورد استفاده از شبکه‌های مجازی داشته باشیم باید زمان مشخصی را برای آن مشخص کنیم و درگیری طولانی مدت با این آفت آسیب‌های زیادی به دنبال خواهد داشت باید زمان بندی و هدفمند عمل کنیم تا یک الگوی بی بدیل از دختر مسلمان ایرانی را بتوانیم به جهانیان ارائه دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.