بیش از ۷۵ درصد ثبت‌نام کنندگان سامانه مشاغل خانگی زنان هستند

معاون رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه سامانه مشاغل خانگی طراحی شده است، گفت: بیش از ۷۵ درصد ثبت‌نام کننده در این سامانه زنان هستند و در دفتر هریک از ۸ استانی که طرح در آن به صورت آزمایشی برگزار می‌شود، کارشناسانی برای آموزش افراد فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار زنان و جوانان خبرگزاری فارس، محمدصادق بیجندی معاون رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی اشتغال و فناوری دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی در نشست کارگروه ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موضوع بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه که در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: طرح الگوی اشتغال فراگیر به صورت آزمایشی در ۸ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی‌، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری با هدف ایجاد شغل جدید برای ۲۰ هزار نفر در حال اجراست.

وی افزود: در گذشته افراد برای ایجاد مشاغل خانگی اقدام به ثبت‌نام در سامانه وزارت کار می‌کردند و پس از آن به دستگاه‌های مربوطه برای تخصیص وام و تسهیلات ارجاع داده می‌شدند و عملاً سمن‌ها و تعاونی‌ها در این مدل دیده نمی‌شدند که نقص اصلی طرح بود.

بیجندی اضافه کرد: مرکز ثقل هدایت طرح الگوی اشتغال فراگیر، وزارت کار است و ما به دنبال این هستیم که از طریق آموزش، مشاوره، رصد و پایش، ارزیابی، مصلحت سنجی، مستندسازی و شبکه‌سازی اقدامات مناسبی در بخش ایجاد اشتغال خانگی انجام دهیم. برای این کار سراغ بخش خصوصی رفتیم که با استقبال آنها نیز روبه‌رو شده است.

معاون جهاددانشگاهی ادامه داد: اتصال به بازار و برندسازی در این مدل از ایجاد اشتغال دیده شده است و هماهنگی‌های خوبی انجام داده‌ایم تا از طریق شناسایی فروشگاه‌های مجازی و سمن‌ها با حضور ۶۰۰ مشاور در سطح کشور این طرح را جلو ببریم.

بیجندی با بیان اینکه سامانه مشاغل خانگی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد ثبت‌نام کننده در این سامانه زنان هستند و در دفتر هریک از ۸ استانی که طرح در آن به صورت آزمایشی برگزار می‌شود، کارشناسانی برای آموزش افراد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قدم بعدی ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار است، گفت: تلاش داریم تا جامعه هدف را گسترش دهیم اما یکی از مشکلات ما دسترسی به اطلاعات به دلیل عدم همکاری دستگاه‌ها است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.