چرا دولت به نمایندگانِ بدنام آمریکا اجازه سفر به تهران را می‌دهد؟

اظهارات سخیف و مستکبرانه وزیرخارجه آلمان در دیدار با ظریف: ما به تعهداتمان عمل نکردیم اما شما باید به برجام عمل کنید!/ با برنامه دفاعی ایران هم مخالفیم

صحبت های ضدایرانی هایکو ماس در امارات متحده می توانست با واکنش جدی مقامات دولتی رو به رو شود و سفر وزیر خارجه آلمان به تعلیق درآید اما مانند همیشه انفعال سیاسی دستگاه دیپلماسی کشور مانع از ایستادن در برابر زیاده خواهی دشمن شد.
گروه سیاسی-رجانیوز: به ظاهر نمایندگان کشورهای اروپایی برای حفظ برجام به ایران سفر می کنند اما در واقع پیام زیاده خواهی اروپا و آمریکا را به تهران مخابره می کنند. اروپایی ها در حالی به عهدشکنی آمریکا اشاره می کنند که خود حاضر نیستند در راستای حفظ برجام با ایران همکاری کنند و صرفا از ایران می خواهند که دست به اقدام متقابل و بازگشت از عقب نشینی های بی سابقه هسته ای خود نزند.
به گزارش رجانیوز آلمانی ها در حالی بار سفر به ایران را بستند که نه قبل از برجام و نه بعد از آن کارنامه خوبی ندارند. آلمان که حتی قبل از خروج آمریکا از برجام به بهانه تحریم حتی از سوخت رسانی به هواپیمای جواد ظریف خودداری کرده بود حالا مدعی است که برای حفظ برجام به ایران آمده است.
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان که قبل از سفر به ایران در ابوظبی بود زیاده خواهی های اروپا را قبل از ورود به خاک ایران شروع کرده و گفته بود: که فردا در سفر به تهران به مقامات ایرانی مخالفت اتحادیه اروپابا برنامه موشکی ایران را اطلاع خواهم داد.
این صحبت های سخیف می توانست با واکنش جدی مقامات دولتی رو به رو شود و سفر وزیر خارجه آلمان به تعلیق در می آمد اما مانند همیشه انفعال سیاسی دستگاه دیپلماسی کشور را شاهد بودیم. آلمان باید پاسخگوی بی عملی اروپا و نقض عهد آمریکا و خروج از برجام را بدهد اما پا را فراتر می گذارد و به دنبال پیش کشیدن بحث مذاکرات موشکی است!
این زیاده خواهی آلمان اما به همین جا ختم نشد. او در تهران به صراحت گفت که در خصوص برجام قادر به معجزه کردن نیست. به بیان بهتر اروپا اعلام می کند که در مقابل خروج ناعادلانه آمریکا از برجام حاضر نیست در کنار ایران و تعهدات بین المللی خود بایستد.
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف، گفت: سه کشور اروپایی عضو برجام خواهان ادامه آن هستند و در راستای اجرای تعهدات خود تلاش می‌کنند ولی نمی‌توانیم معجزه نیز بکنیم. او پس از یکسال و چندماه از وعده های دروغ اروپا در خصوص ایجاد سازو کار مالی بازهم وعده هایی سرخرمن داد و گفت: ما تلاش می‌کنیم که اینستکس را راه‌اندازی کنیم.
این دیپلمات آلمانی اعتراف کرد: خروج آمریکا از برجام موجب شد تا منافع اقتصادی پیش بینی شده ایران محقق نشود. وی برای جبران این کاستی بار دیگر وعده های پر از هیچ اینستکس را تکرار کرد و گفت: در این زمینه اینستکس راه اندازی شده که از طریق آن سعی می‌کنیم تبادلات مالی امکان پذیر باشد و شرکت‌های اروپایی بتوانند فعالیت کنند و ایران هم بتواند از منافع برجام استفاده کند.
انفعال اروپا و عدم انجام وظیفه ی تعهدات برجامی شان اما باعث نشد تا اروپا پایان مرحله بندی شده عقب نشنی های هسته ای ایران را بپذیرد. در همین خصوص وزیر خارجه آلمان با کمال وقاحت در کنار دشمنی آمریکا با مردم ایران ایستاد و گفت: ما این مساله که چون یک طرف تعهداتش را کاهش داده است طرف دیگر هم تعهداتش را کاهش دهد نمی‌پذیریم! ماس در ادامه گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روند اجرای برجام را بررسی می‌کند و نتایج را گزارش می‌دهد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.