تکرار گفتگوی بدون هماهنگی با اوباما، این‌بار در فرانسه؟

در واقع تلاش برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره امریکا در مراحل نهایی فشار حداکثری، اینبار از جانب فرانسه و ظاهرا در قالب این گفتگوهای محرمانه در حال پیگیری بوده است.
گروه سیاسی-رجانیوز: چند روز پس از آنکه ظریف در فرانسه از «در مسیر بودن» مکرون و گفتگوهایش سخن گفت، حالا خبرهایی از حضور یک مقام عالیرتبه ایرانی در اجلاس جی ۷  که در جنوب این کشور در حال برگزاری است منتشر شده است.
به گزارش رجانیوز، پیش از این روحانی نماینده ویژه خود یعنی عباس عراقچی را با پیامی محرمانه به فرانسه و دیدار مکرون فرستاده بود، دیداری که پس از آن عراقچی از احتمال تجدید نظر در گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران سخن گفته بود.
پس از این سخنان و حضور نماینده فرانسه در تهران، اینبار ظریف بود که به فرانسه سفر کرد و در پایان این سفر اعلام کرد که مکرون در مسیر درستی قدم بر می دارد.
اما آنچه در پس این رفت و آمدهای محرمانه در محافل رسانه ای مطرح بود، پیشنهاد دریافت وام یا فروش محدود نفت ایران در ازای پذیرش تعهداتی جدید از سوی ایران، بازگشت گام های کاهش تعهدات برجامی و ورود به گفتگوهای موشکی و منطقه ای بود.
در واقع تلاش برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره امریکا در مراحل نهایی فشار حداکثری، اینبار از جانب فرانسه و ظاهرا در قالب این گفتگوهای محرمانه در حال پیگیری بوده است.
اما آنچه مهم بود، پیشنهاد مکرون به فرستادگان روحانی مبنی بر حضور وی در اجلاس جی ۷ برای توافق بر سر این مباحث بود.
حالا رسانه ها از سفر مخفیانه ظریف به فرانسه و محل اجلاس خبر داده اند و برخی خبرگزاری ها حضور برخی مقامات دیگر را هم در این سفر گمانه زنی کرده اند، اتفاقی که سال ۹۲ و در جریان سفر روحانی به نیویورک و گفتگوی تلفنی او با اوباما تکرار شد.اقدامی بدون هماهنگی با ارکان نظام، که رهبر انقلاب از آن بعنوان اقدامی نابجا یاد کردند.
ظاهرا تاریخ در حال تکرار است، و دولت روحانی بصورت مخفیانه و خودسرانه مشغول ایجاد هزینه برای کشور.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.