خانواده بزرگترین پایگاه مقابله با جنگ نرم است؛ دشمن برای نابودی فرهنگ ۸۰۰۰ساله ایران برنامه‌های زیادی دارد

مسئول قرارگاه جنگ نرم ستادکل نیروهای مسلح :

مسئول قرارگاه فضای مجازی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای گفت: فرهنگیان بسیجی با شناخت تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی به عنوان سرباز خط مقدم این حوزه در مراکز خود فعالیت کنند.

 به نقل از سایت سازمان بسیج فرهنگیان ، سردار بهروز اثباتی مسئول قرارگاه فضای مجازی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح در افتتاحیه یازدهمین دوره توانمندسازی مدیران بسیج فرهنگیان کشور گفت: دشمن از مدتها قبل برنامه جامعی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در قالب‌های گوناگون طراحی کرده. این برنامه‌ها ممکن است در قالب برنامه‌های ماهواره‌ای یا به صورت شبکه‌های اجتماعی و موبایلی بروز کند که لازم است مردم ما در قبال این تهدیدات بیمه شده باشند.

اثباتی با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی ما در زمینه تکنولوژی بسیار عقب هستند، اظهار داشت: متاسفانه دشمن در زمینه فناوری‌های نوین بسیار از ما جلوتر است که لازم است جامعه علمی ما با سرعت و شتاب بیشتر این عقب افتادگی را جبران کنند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای در ادامه تصریح کرد: کسانی که باید در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی حضور داشته باشند باید جزء بهترین افراد در این حرفه باشند و متأسفانه برنامه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی را کسانی برگزار می‌کنند که آگاهی آنان نسبت به تکنولوژی‌های روز بسیار پایین است و اصلاً نمی‌توانند مسائل مربوط به این جبهه را درک کنند.

وی ادامه داد: خانواده بزرگترین پایگاه مقابله با جنگ نرم است؛ دشمن ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی را راه انداخته تاافراد را منزوی کرده و به اهداف از پیش تعیین شده خود سوق دهد و متاسفانه در این راه نیز به موفقیت‌هایی دست یافته که مهم‌ترین عامل آن عدم آشنایی خانواده‌ها با تکنولوژی‌های روز است.

اثباتی با تاکید بر اینکه خانواده را باید با خطرات ماهواره ها و شبکه های موبایلی آشنا کرد، گفت: تکنولوژی‌های امروزی علاوه بر اینکه تهدید هستند فرصت نیز هستند و برای اینکه بتوانیم از این تهدیدات یک فرصت بسازیم باید ابتدا همه مردم را با تهدیدات این تکنولوژی‌ها آشنا کرده و سپس از امکانات این تکنولوژی‌ها در جهت اهداف فرهنگی خودمان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد عقب‌ماندگی فرهنگی خود را پشت تکنولوژی‌های روز پنهان کند، افزود: کشور ما دارای یک فرهنگ ۸۰۰۰ ساله است که نشان از قدرت بالای فرهنگی کشور ما است و دشمن هم به خاطر همین فرهنگ قوی و پشتوانه قوی فرهنگی ما به دنبال ضربه زدن به این مقوله مهم در کشور ما است.

مسئول قرارگاه فضای مجازی و جنگ نرم ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: آموزش و پرورش نقش کلیدی و مهمی در تربیت و انتقال فرهنگ بر عهده دارد و این نهاد در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قراردارد. برای اینکه  بخواهیم از تهدیدات فضای مجازی یک فرصت بسازیم باید آموزش و پرورش را تقویت کنیم زیرا اساس و پایه یک کشور بعد از خانواده در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و این آموزش و پرورش است که فرهنگ یک جامعه را ترویج و تبیین می‌کند.

اثباتی گفت: اگر فرهنگی ما آنقدر در زمینه تکنولوژی‌های روز مهارت داشته باشد که بتواند تفکرات دانش‌آموزان خود را در این رسانه‌ها و تکنولوژی‌ها به راه درست سوق دهد آن وقت ما شاهد خواهیم بود نسل جوان ما فریب برخی تبلیغات و جریانات موجود در این رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای را نخواهد خورد و نسل جوان ما در برابر تهدیدات فضای مجازی مصون مانده است.

وی تنها راه مقابله با فضای مجازی را مدیریت آن دانست و افزود: ماهواره‌ها و شبکه‌های موبایلی می‌توانند با شناخت سلایق نسل جوان و سلایق همه افراد به جامعه هدف بیشترین تاثیر را بگذارند که برای مقابله با این قبیل تاثیرات باید کاری کنیم و ارزش‌های دینی و فرهنگی خودمان مطابق با سلایق افراد جامعه به خورد جوانان بدهیم.

اثباتی خاطرنشان کرد: بسیج فرهنگیان بازوی توانمند و کمک‌کننده آموزش و پرورش هستند و فرهنگیان بسیجی باید تمام قد در عرصه تهاجم فرهنگی حضور و لازمه آن آموزش دیدن در زمینه فضای مجازی به عنوان یک نیاز است و  سازمان بسیج فرهنگیان آموزش‌های لازم رادر این زمینه در اختیار فرهنگیان خود قراردهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.