حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: ضعف جدی در ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی/ مراکز فرهنگی تلاش مؤثری ندا

مجموعه‌های فرهنگی دولتی و غیر دولتی برای نقد سبک زندگی غربی و هم برای ترویج و اشاعه ‌سبک زندگی اسلامی تلاش موثری ندارند.
دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ضعف جدی در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، در کشور گفت: مجموعه‌های فرهنگی دولتی و غیر دولتی برای نقد سبک زندگی غربی و هم برای ترویج و اشاعه ‌سبک زندگی اسلامی تلاش موثری ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا‌ غلامی، دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: هر میزان سبک زندگی اسلامی در جامعه تقویت شود، مشکلات به مراتب نسبت به سایر جوامع کمتر خواهد شد.

رئیس دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شود و اگر بتوانیم بنیاد خانواده را با وجود تمامی مشکلات حاضر، مستحکم نگه‌داریم توانسته‌ایم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات‌ را حل کنیم.

لازمه زندگی حفظ سنت‌های اسلامی است

وی، لازمه یک زندگی پاک را حفظ سنت‌های اسلامی دانست و افزود: اگر بخواهیم خانواده در شرایط فعلی از شر بدی‌های موجود حفظ شود، باید از تمامی سنت‌هایی که معصومین(ع) برای یک زندگی اسلامی نشان داده‌اند استفاده کنیم و در‌ کنار آن اخلاق و ادب اسلامی را استوار کنیم.

حجت‌الاسلام غلامی، خاطرنشان کرد: انسان‌ها می‌توانند در سایه اندیشه، ایمان و تقوای الهی و در پناه زوجیتی شایسته، با اطمینان و صلابت، بر ناکامی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی چیره شو‌ند و از وادی‌ شکست، مصمّم و استوار عبور کنند.

دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، ایمان و تقوا را یکی از ملاک‌های اصلی برای داشتن یک زندگی سعادتمند دانست و بیان کرد: نقش دین در زندگی بشر بر کسی پوشیده نیست و یکی از ارکان حفظ نظام خانواده، اعتقادات انسان است. کسی که پایبند به دین نباشد هیچ ضمانتی وجود ندارد که به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک پایبند باشد.

خانواده‌‌های متدین‌تر، زندگی بهتری دارند

وی افزود: حقیقت این است که هر قدر خانواده‌ای متدین‌تر باشد، خوشبخت‌تر، شاد‌تر و زندگی‌ای بهتر دارد و هر کس، به هر میزان که از دین واقعی و ناب، و از اخلاق و منش اسلامی دور‌تر شود، به همین میزان از خوشبختی نیز دور‌تر می‌شود. این یک واقعیت تجربه شده است و ما وظیفه داریم با شجاعت از آن دفاع کنیم.

لزوم نقد زندگی غربی در جامعه

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به لزوم نقد زندگی غربی در جامعه بیان کرد: متاسفانه ‌تلاش‌های جدی در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی نمی‌بینیم. در حالی که از هر طرف شاهد اشاعه روز‌افزون نشانه‌های سبک زندگی غرب هستیم.

دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه مجموعه‌های فرهنگی چه دولتی و چه غیر دولتی برای نقد سبک زندگی غربی و هم برای ترویج و اشاعه ‌سبک زندگی اسلامی تلاش موثری ندارند که بتوان مشکلات حال حاضر را کاهش داد.

منبع خبر:ایکنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.