اعتراض شورای فرهنگی زنان به مجامع جهانی مدافع حقوق زنان و کودکان

مدعیان حقوق بشر مرعوب قدرت‌های مستکبر دنیا هستند/ چرا سوزاندن زنان و کودکان اثری بر نهاد سازمان ملل نمی‌گذارد؟

شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به سکوت مجامع جهانی مدافع حقوق زنان ابراز داشت، در بخشی از این بیانیه آمده است: چرا قتل عام، سربریدن و سوزاندن زنان و کودکان اثری بر نهاد سازمان ملل نمی­‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با انتشار بیانیه‌ای اعتراض خود را در مورد سکوت اسفبار مجامع جهانی مدافع حقوق زنان و کودکان در پی شهادت مادر فلسطینی که فرزند ۱۸ ماه‌ه­اش در آتش سوخت، ابراز داشت.

در این بیانیه آمده است:

جنایت اخیر صهیونیست‌های کودک کش در سرزمین‌های اشغالی، و سوزاندن نوزادی ۱۸ ماهه، به همراه خانواده‌­اش که پس از تحمل سه هفته درد و سختی مادر این کودک نیز به شهادت رسید. بار دیگر خوی توحش صهیونیست‌های نژادپرست را برای مردم جهان اثبات کرد.

در این میان بی تفاوتی مجامع جهانی، به خصوص سازمان ملل، که تنها به محکوم کردن لفظی این جنایت پرداخت، حکایت تلخ مکرری است که البته اکنون و پس از جنایات صورت گرفته در حق زنان و کودکان غزه، بحرین و یمن، دیگر برای مردم جهان، عجیب به شمار نمی‌آید.

متاسفانه مدعیان حقوق بشر به خصوص سازمان ملل متحد، اکنون مرعوب قدرت‌های مستکبر دنیا هستند و به همین دلیل در حمایت از زنان و کودکان مظلوم دنیا اقدامی انجام نمی‌دهند و در این میان فرقی بین علی‌الدوابشه­ ۱۸ ماهه­ فلسطینی که در آتش حملات ددمنشانه و سبوعانه صهیونیست سوخت و میریام کری ۳۴ ساله (زن سیاه پوست آمریکایی) که در سال ۲۰۱۳ توسط پلیس فدرال آمریکا جلوی چشمان دختربچه ۱۸ ماهه اش به قتل رسید، وجود ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حال این سؤال از طرف افکار عمومی جهان و همه اندیشمندان و آزادگان مطرح است که چرا آقای بان کی مون و خانم ملامبو نگکوکا و همه مدعیان دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان در راستای کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو که حقوق زنان و کودکان به طور خاص در آنها مورد توجه قرار گرفته است و ممنوعیت حملات کورکورانه به خانه‌ها و اهداف غیر نظامی مورد تأکید قرار گرفته است، ‌و اصل لزوم تفکیک نظامیان از غیر نظامیان در جنگ‌ها، هنوز هیچ اقدامی در جهت احقاق حق این مظلومان انجام نمی­‌دهند؟

اما همین مجامع با صدور قطعنامه‌­های مکرر و به بهانه صلح و آرامش انواع تحریم‌­ها و تهدیدها را بر علیه مردم مسلمان ایران صادر کرده­‌اند.

چرا قتل عام، سربریدن، شکنجه و سوزاندن زنان و کودکان اثری بر نهاد سازمان ملل و سازمان دیده‌­بان حقوق بشر و سازمان عفو بین­‌الملل و … نمی­‌گذارد.

اما در یک برخورد دوگانه به نقض حقوق زنان در ایران به بهانه اجرای قوانین حجاب و عفاف که نشأت گرفته از منابع دینی و کتاب آسمانی است که مردم طبق دمکراسی­‌های جهانی به آن رأی داده و برای اجرای آن دستورات انقلاب کرده‌­اند، اعتراض می­‌کنند! و حتی برای تماشای ورزش مردان همه بوق­‌های تبلیغاتی به صدا درمی‌­آید.

چرا وقتی برای جلوگیری از کاهش جمعیت و افزایش نرخ باروری لایحه‌هایی در مجلس شورای اسلامی مطرح می­‌شود همه شاخک‌­های این گروه­‌های حامی حقوق بشر فعال می­‌شود و سازمان عفو بین‌­الملل بر علیه ایران بیانیه صادر می­‌کند.

جناب آقای بان کی­‌مون لطفاً این سؤال را پاسخ دهید: آیا کشتن،سوزاندن و زیر آوار گذاشتن مردم بی‌­سلاح جرم و نقض حقوق بشر است و به حقوق زنان و کودکان تعرض شده است یا اینکه اگر کشوری برای حل مشکلات داخلی، قوانینی را وضع و اجرا کند نقض حقوق بشر و زنان و کودکان است؟

شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده، شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان این نهاد فرابخشی و فراگیر که از نمایندگان سه قوه و مسئولین دولتی و غیردولتی تشکیل شده است مراتب اعتراض شدید خود را به این سکوت اسفبار مجامع عمومی و بین­‌المللی مدافع به ظاهر حقوق بشر و زنان و خانواده اعلام می­‌کند و از آزادگان جهان خواستار است اعلام موضع انسانی و حق طلبانه در دفاع از زنان و کودکان مظلوم جهان اسلام کنند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.