برخی زنان در غرب جزو گروه بندی بشری محسوب نمی‌شوند

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من در خارج از ایران زنان غربی را دیدم که جزو گروه بندی بشری محسوب نمی‌شدند و حاضرم این حرف را اثبات کنم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرشته روح افزا، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در کنفرانس بین المللی سکوت صلح که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه صلح در جهان جایگاه واقعی خود را از دست داده است گفت: من مطالعات بسیاری را در مباحث حقوق بشری داشته‌ام، متاسفانه باید بگوییم که معانی حقوق بشری را باید بار دیگر باز تعریف کرد .مدعیان حقوق بشر معتقدند که جهان مخصوص همه انسان‌ها نبوده و زنان کشورهای مسلمان، سیاه پوستان یمنی، سوری و عراقی در چارچوب حقوق بشری جایگاهی ندارند.

 
وی تصریح کرد: مفاهیم آزادی صلح و حقوق بشر در جهان امروز معنای واقعی خود را از دست داده است. متاسفانه امروز جایگاه حقوق زن در جهان نامعلوم است و نگاه ابزاری نسبت به آنان وجود دارد.من در خارج از ایران زنان غربی را دیدم که جزو گروه بندی بشری محسوب نمی‌شدند و حاضرم این حرف را اثبات کنم.

 
عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وضعیت جایگاه زن در غرب گفت: روزی نیست که اخباری از کشته شدن فرزندان و زنان به گوش نرسد متاسفانه آمار قاچاق زنان در کشورهای همسایه رو به افزایش است. جامعه بین المللی سازمان ملل متحد باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد.

 
روح افزا گفت: متاسفانه برخی نیز در داخل مباحث حقوق زنان را طوری بازگو می‌کنند که آنان را در مقابل مردان قرار داده و جایگاه عشق ورزی زنان کم رنگ می‌شود. باید لغت نامه جدیدی را در راستای حقوق بشر ایجاد کنیم.

 
وی گفت: امیدواریم که صلح و امنیت در سطح جهان استقرار یافته و دیگر شاهد جنگ‌های خانمان سوز و کشتار انسان‌های بی‌گناه نباشیم.

 

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به حادثه کشته شدن همسر وی در عربستان سعودی خاطرنشان کرد: مسئولین بین المللی باید پاسخگو باشند که اگر این حادثه عمدی بوده است مانع مدیریت عربستان در پیشبرد برنامه‌های حج شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.