سمینار «حقوق زن در اسلام و غرب» برگزار شد

سمینار علمی تربیتی «حقوق و وظایف زن در اسلام و غرب» دیروز، ۲۶ تیرماه، با همکاری گروه منتظرین امام زمان(عج) در کویته پاکستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از پاکستان، این سمینار ویژه دانشجویان بود و در سالن میجر نادر کویته برگزار شد.
فعالان قرآنی و شخصیت‌های سیاسی و علمی در سمینار حضور یافتند و سخنرانی، مدیحه‌سرایی و تلاوت قرآن از برنامه‌های آن بود.
حجت‌الاسلام احمد کاظمی، مسئول برگزاری این سمینار هدف از برگزاری آن را آشنایی جوانان و نوجوانان با جایگاه زن در اسلام عنوان کرد و گفت: ما مسلمانان به عنوان پیروان خط ولایت به پیروی از آموزه‌های اسلامی ملزم هستیم.
وی با اشاره به حقوق زن از دیدگاه قرآن افزود: قرآن و دین مبین اسلام بهترین حقوق را برای زنان قائل شده و مسلمانان را بی‌نیاز از هر الگوی دیگری کرده است.
حجت‌الاسلام کاظمی تصریح کرد: غربی‌ها فقط در این راه شعار می‌دهند؛ اما از وجود زن بیشتر سوء استفاده کرده تا رعایت حقوق آنان.
وی همچنین ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) را تبیین کرد و گفت: از محورهای بزرگ و با اهمیت زندگی حضرت زهرا(س) ولایتمداری آن حضرت است که در سخت‌ترین شرایط از مقام ولایت و امامت دفاع کرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نورزید، آن حضرت الگوی کاملی برای زنان جهان است.
حجت‌الاسلام احمد کاظمی افزود: زن و مرد از لحاظ خلقت و آفرینش یکسان آفریده شده‌اند و هیچ گونه تفاوتی ندارند؛ از لحاظ وظایف و مسئولیت‌ها اندکی تفاوت دارند، اما این به این معنی نیست که مرد جنس برتر است.
کاظمی بیان کرد: امروز از فضل الهی جامعه ما رشد کرده است و در مسیر کمال گام برمی‌دارد، رشد علمی و آگاهی دینی سبب شده است تا جوانان درعرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های خوبی برسند.
کاظمی در پایان گفت: امروز وظایف ما سخت‌تر از قبل است؛ زیرا دشمنان در جنگ فرهنگی تلاش دارند زنان جامعه را فریب دهند؛ بنابراین باید بیش از گذشته تلاش کنیم و با همت مضاعف و تبلیغ آموزه‌های دینی با تهاجم دشمنان مقابله کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.