تفکر شایسته سالاری خاتمه دهنده نگاه جنسیتی به زنان است/ سهمیه بندی جنسیتی خشونت علیه زنان است

رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی زنان گفت: اگر بخواهیم با نگاه جنسیتی سهمیه بندی را به زنان تحمیل کنیم این ظلم به زنان است لذا با تفکر شایسته سالاری می‌توانیم به تفکر جنسیتی خاتمه دهیم.

زهرا عباسی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: مطالبه ما از مسئولان حوزه زنان اجرای راهبردهای مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده است ، مقام معظم رهبری همواره بر شایسته سالاری تأکید دارند و ما نیز معتقد هستیم باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: شایسته سالاری شاخص دارد و شاخص آن هم این است که هر کس شایستگی دارد در جایگاه متناسب خود قرار گیرد، اگر بخواهیم با نگاه جنسیتی سهمیه بندی را به زنان تحمیل کنیم این ظلم به زنان است چون عده‌ای که شایستگی آن را دارند در این سهمیه بندی ‌ها قرار نمی‌گیرند لذا ما با مسئله شایسته سالاری می‌توانیم به تفکر جنسیتی خاتمه دهیم چراکه این نگاه خشونت و ظلم را به زنان تحمیل می‌کند.

مؤسس جامعه زینب(س) اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که زن تربیت کننده خود، خانواده و جامعه بشری است، بنابراین وظیفه تربیتی زن تنها محدود به فرزندان خود نمی‌شود بلکه این وظیفه جهانی است اما تا کنون برای انجام این وظیفه چه زمینه‌هایی را برای زنان فراهم کرده ایم؟

عباسی افزود: از سوی دیگر اولویت‌ها و ضرورت‌ها در حوزه زنان باید احصا شود و مورد توجه قرار گیرد آیا اولویت اصلی زنان ما در جامعه کنونی این است که در باشگاه‌های ورزشی شرکت کنند؟ چرا متأسفانه شاهد هستیم در جامعه عده‌ای بر مواردی تأکید می‌کنند که منجر به تضعیف اخلاق و معنویت در خانواده‌ها می‌شود؟

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم بی بند و باری اخلاقی در جامعه مختص زنان یا مختص مردان نیست و از مسئولان می‌خواهیم با اجرای احکام الهی و اسلامی به سلامت جامعه کمک کنند چون در غیر اینصورت حقوق مردم ضایع می‌شود.

رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی زنان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار مستقل خود با مسئولان حوزه زنان که مسئولان دولت یازدهم نیز در آن دیدار حضور داشتند راهبردهای مهمی را در حوزه زنان مطرح کردند و انتظار ما این است که آن راهبردها عملیاتی شود و جامعه را به سمتی ببریم که افراد احساس آرامش و امنیت کنند و مسئولان باید زمینه احقاق حقوق زنان را در جامعه فراهم کنند و با طرح برخی موضوعات ناامنی فکری در جامعه ایجاد نکنند.