آیا مشکل زنان فقط حضور در استادیوم های ورزشی است ؟

 

نشست کارکنان دبیرخانه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با حضور جمعی از اندیشمندان و فعالان حوزه زنان دوشنبه ۲۴ فروردین در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد .
به گزارش اختصاصی خبرنگار آدینه تهران ، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا و عضو هیئت امنا بنیاد فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ( نور الزهرا ) با انتقاد از برابری جنسیتی زنان گفت : بر اساس معارف اسلامی ، برابری جنسیتی ظلم به زن است . اینکه زن و مرد را در یک سطح قرار دهند و حقوق اضافی زن نسبت به مرد را نادیده بگیرند ، این لطف به زن نیست ، این ظلم بیّن به زن است . لذا تا زمانیکه علماء روشنفکر و انقلابی در صحنه هستند ، کسی در جمهوری اسلامی زیر بار چنین ستم بزرگی به زنان نمی رود .
وی در ادامه گفت : ما از قبل هم گفته ایم ، قاطبه زنان مسلمان و مؤمن مدافع عدالت جنسیتی هستند و حاضرند برای مطالبه آن مبارزه هم بکنند . البته این را باید برای عموم زنان و دختران به درستی تبیین کرد .
باید همه بدانند غربی ها به اسم تساوی جنسیتی چگونه کرامت انسانی زن را از بین می برند . دکتر غلامی با اشاره به مسئله اشتغال زنان گفت : همه می دانند که اسلام با اشتغال زنان مادام که نقش همسری و مادری او و همچنین عفت او لطمه نخورده ، موافق است . بعضی از زنان نیز با حفظ نقش همسری و مادری اشتغال بیرون از منزل دارند و موفق نیز هستند . یعنی معتقد نیستیم که جمع این دو ممکن نیست . بله ممکن است ، ولی همه نمی توانند . برای بعضی از زنان مطلقه ، بیوه و امثالهم نیز اشتغال غیر قابل اجتناب است ، یعنی برای امرار معاش خودشان و فرزندانشان چاره ای جز کار کردن در بیرون خانه ندارند . وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از آسیب دیدگان مربوط به آسیب های اجتماعی زن هستند گفت : واقعاً وقتی انسان مطلع می شود که هر روز این تعداد طلاق در کشور اتفاق می افتد از عمق جان می سوزد . یا وقتی مطلع می شود تعداد قابل توجهی از دختران علی رغم سن بالا و حتی تحصیلات مناسب ، امکان ازدواج پیدا نکرده اند و با این وضع معلوم نیست پیدا بکنند ، به شدت متأثر می شود . اینکه تعداد قابل توجهی زن و دختر داریم که به دلیل از دست دادن شوهر ، بیماری شوهر یا زندانی شدن او ، در گذراندن زندگی حداقلی یعنی خوراک و پوشاک با مشکل جدی روبه رو هستند ، به شدت افسرده می شود .
حجت الاسلام والمسلمین غلامی در ادامه خاطرنشان کرد : این ها چیز هایی نیست که بتوان از کنارشان به سادگی عبور کرد. نباید تا زمانیکه چنین مشکلات بزرگی در کشور وجود دارد ، دغدغه بعضی مسئولان ما حضور زنان در استادیوم های ورزشی و امثالهم باشد . نمی توان قبول کرد ، فقط چیز هایی از سوی مسؤلین مهم شمرده شود که مطالبه اقلیّت مرفه بی درد است . حجت الاسلام غلامی با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در بین زنان گفت : طبق نظرسنجی های معتبر ، اکثر بانوان ایرانی به حجاب اسلامی اعتقاد دارند . نزدیک نود درصد .
بخش عمده بانوان ایرانی نیز حجاب شرعی دارند . چه حجاب برتر یعنی چادر ، و چه سایر انواع حجاب ها .
پس حجاب ، مسأله و پرابلم اکثریت زنان ایرانی نیست . وی با انتقاد از کوتاهی صورت گرفته در خصوص مسئله حجاب و عفاف در کشور گفت : باید قبول کرد که مراکز فرهنگی و رسانه های ما در این ۳۶ سال در ترویج صحیح حجاب و عفاف در کشور کوتاهی کرده اند و در نقطه مقابل ، دشمن در هجمه فرهنگی خود ، همواره روی بد حجابی و بی حجاب کردن مردم متمرکز بوده است . انتظاری که امروز مردم از مراکز فرهنگی و رسانه ای برای بها دادن به حجاب و عفاف دارند انتظار صحیحی است ضمن آنکه اصالت کار فرهنگی ، دلیل نمی شود که قانون حجاب در کشور مورد خدشه قرار بگیرد .