اقدامات نیروهای مسلح ‌منجر به فروکش کردن سیلاب شد

‌سرلشکر باقری:

اقدامات نیروهای مسلح ‌منجر به فروکش کردن سیلاب شد/ با حداکثر توان کمبودهای سیل‌زدگان را تأمین می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هر کمبودی که برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان وجود داشته باشد را با حداکثر توان تأمین می‌کنیم، گفت: اقدامات نیروهای مسلح ‌منجر به فروکش کردن سیلاب شد.
گروه اجتماعی-رجانیوز: سرلشکر محمد باقری پس از بازدید و گفت‌وگو با مردم روستای سیل‌زده سلاق‌یلقی اظهارداشت: امروز خواستم بین مردم عزیز ترکمن حضور پیدا کنم، مردمی صبور، نجیب و مومنی که با سیل نامناسب مواجه شدند.
وی با اشاره به دستور فرمانده کل قوا برای امدادرسانی گسترده نیروهای مسلح به سیل‌زدگان گفت: امر مقام معظم رهبری سبب شد تا نیروهای مسلح همه امکانات خود را بسیج و به منطقه گسیل کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: همه نیروهای مسلح از ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی، وزارت دفاع و غیره با تمامی امکانات برای کمک به مردم سیل‌زده به این منطقه آمدند.
وی ادامه داد: حضور امروز من برای این است تا از نزدیک کارها را ببینم، متوجه کمبودها شوم و گزارش پیشرفت کار را داشته باشم که این کار انجام شد و در جلسه‌ای که بعدازظهر داریم نیز این کار را خواهم کرد.
سرلشکر باقری تصریح کرد: هر کمبودی که برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان وجود داشته باشد را با حداکثر توان تأمین می‌کنیم.
وی با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح که منجر به فروکش کردن سیلاب از برخی مناطق شهر و روستاهای آق‌قلا شده است، ادامه داد: فروکش کردن آب در حال انجام است اما علت اصلی مشکل لایروبی نشدن رودخانه این منطقه است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه با وجود حجم انبوه آبی که در این رودخانه وجود دارد، در حال حاضر لایروبی میسر نیست، گفت: اما بیل‌های مکانیکی سپاه و ارتش در انتهای رودخانه در حال حفر دو کانال مهم هستند که علاوه بر بازکردن خروجی رودخانه به سمت دریا، سیلاب را هم با سرعت بیشتری انتقال دهد تا سایر مناطقی که دچار آب‌گرفتگی است، زودتر آب در آنجاها فروکش کند.
سرلشکر باقری بیان داشت: مابقی کار لایروبی بعد از این مرحله انجام خواهد شد و اکنون نیروهای مسلح به عنوان یک اقدام اضطراری در حال تخلیه آب از خانه‌ها، مغازه‌ها و شهرها و روستاها هستند تا این مناطق از آب نجات پیدا کند.
وی گفت: باید اقداماتی انجام دهیم که اگر دوباره بارندگی شد، شهرها و روستاها مصون بماند. امروز درباره حصارکشی دور شهرها، ایجاد خاکریز و سیل‌بند نیز تصمیم‌گیری می‌شود تا اگر بارش مجددی رخ داد و رودخانه طغیان کرد، آب وارد شهرها و روستاها نشود.
سرلشکر باقری با بیان اینکه اقدامات درمانی و ایجاد بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و کمک‌های امدادی و رساندن آب و غذا به این مناطق در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در حد مطلوب برای رفع نگرانی مردم برای سرقت و تعرض به اموال آنان به نیروی انتظامی و بسیج سپرده شد که تاکنون گزارشی از سرقت یا ناامنی در این منطقه وجود ندارد.
وی در پایان اظهار داشت: از اینکه مردم شریف این منطقه ارزشمند با صبوری این مشکل را تحمل می‌کنند از آنان قدردانی می‌کنم و از خداوند می‌خواهم به نیروهای مسلح و کارگزاران دولت توفیق دهد تا خدمت شایسته به این مردم انجام دهند و آنان را به زندگی آرام برگردانند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.