به شدت مخالف سهمیه بندی جنسیتی در انتخابات مجلس هستیم

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادی که از سوی فراکسیون زنان مجلس برای افزایش حضور زنان در مجلس ارائه شده است به معنی سهمیه بندی جنسیتی نیست و ما به شدت با سهمیه بندی جنسیتی مخالف هستیم.

فاطمه رهبر در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: پیشنهادی که از سوی فراکسیون زنان مجلس برای افزایش حضور زنان در مجلس ارائه شده است به معنی سهمیه بندی جنسیتی نیست و ما به شدت با سهمیه بندی جنسیتی مخالف هستیم.

وی ادامه داد: معرفی نامزدهای خانم در لیست‌های استانی انتخابات مجلس به منزله ورود آنها به مجلس نیست، پیشنهاد ما این بوده است که در لیست‌هایی که به مردم معرفی می‌شوند حضور خانم‌ها نیز پیش بینی شود و این مردم هستند که از بین لیست‌های متفاوت افراد شاخص را باید انتخاب و وارد مجلس کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وجود بانوان نامزد در انتخابات مجلس به منزله حضور صددرصدی آنها در مجلس نیست، لیست‌های متعددی آماده و به ردم ارائه می‌شود و مردم آزاد هستند از لیست‌های مختلف افراد شایسته را انتخاب کنند.

رهبر افزود: پیشنهاد فراکسیون زنان مجلس برای افزایش مشارکت خانم‌ها در انتخابات است و اینکه فردی که انتخاب می‌شود حائز اکثریت آرا باشد، این پیشنهاد به این دلیل بود که اگر انتخابات به شکل استانی برگزار شود خانم‌ها نیز شانس معرفی به جامعه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد برای استان‌هایی است که بیش از ۵ کرسی در مجلس دارند، گفت: اما این بدان معنی نیست که در استان‌هایی که کرسی‌های کمتری در مجلس دارند خانم‌ها حق حضور نداشته باشند در تمام استان‌ها زنان حق نامزدی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.