زنان مدیران اقتصاد مقاومتی/ضرورت آموزش الگوی مصرف مطابق با معیارهای اسلامی

یک کارشناس زنان گفت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن ما باید الگوی مصرف خود را اصلاح کنیم و به داشته های خود اتکا و برای آبادانی آن تلاش کنیم؛ اصلاح الگوی مصرف ابتدا باید از خانواده شروع شود که بتوان آن را برای جامعه فرهنگ سازی کرد از این رو زنان به عنوان مدیران اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان، مهناز مقصودی کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی متکی به داشته ها و سرمایه های ملی است، اظهار داشت: بعضی اوقات به اشتباه این اقتصاد را اقتصاد ریاضتی معرفی می کنند؛ اقتصاد مقاومتی یعنی بهینه و به جا مصرف کردن است.

مقصودی افزود: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن ما باید الگوی مصرف خود را اصلاح کنیم و به داشته های خود اتکا و برای آبادانی آن تلاش کنیم؛ اصلاح الگوی مصرف ابتدا باید از خانواده شروع شود که بتوان آن را برای جامعه فرهنگ سازی کرد از این رو زنان به عنوان مربی و مدیران اقتصاد خانواده در اصلاح این الگوی مصرف نقش بسزایی دارند.

این کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است، تصریح کرد: زنان می توانند این فرهنگ را به فرزندان انتقال دهند تا این فرهنگ نهادینه نشود،مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد؛ زمانی که مادر در مصرف معیارهای اسلامی را مدنظر قرار دهد فرزندان نیز به تبع او این نوع مصرف را یاد می گیرند.

مقصودی بیان داشت: بعضی از زنان علاوه بر نقش مادری و همسری در فعالیت های اجتماعی نیز فعالیت می کنند از این رو می توانند در سطح اجتماع و محل کار الگوی صحیح مصرف را رواج دهند.

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: زنان به عنوان مهم ترین عنصر در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و اجرای آن نیز باید آموزش هایی را ببینند که در این بین رسانه ها بسیار تاثیر گذار هستند و اگر سیاست راهبردی باشد قطعا تهدیدهای اقتصادی را خنثی می کند.

مقصودی خاطرنشان کرد: رسانه ها برای معرفی و فرهنگ سازی الگوی مصرف مطابق با معیارهای اسلامی بسیار مهم اند همچنین آموزش و پرورش و دیگر مراکز تربیتی در توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومی نقش دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.