قرهي

گزارشی از همایش ملی «بررسی ماهیت تشیع انگلیسی»؛

آیت‌الله قرهی: تشیع انگلیسی برای مقابله با اسلام راه «نفوذ» را برگزیده است/ آیت الله اراکی: عاقبت کسانی که در برابر دشمن سکوت می کنند همانند مستکبران است/ رحیم‌پور: هدف اصلی تشیع انگلیسی تغییر فضای اسلام در برابر کفر به شیعه در برابر سنی است

امروزه شاهدیم در قلب اروپا نیز تشیع مظلوم واقع شده است چنانچه وهابیون دارای امکانات رسانه‌ای بوده اما اهل تشیع و اهل سنت مدام سرکوب شده و تحت فشار مستکبران قرار دراند تا آنجا که حتی شاهد ترور بسیاری از عالمان شیعی و سنی به دست نیروهای تکفیری هستیم.
گروه معارف – رجانیوز: همایش «تشیع انگلیسی» روز گذشته (۳۱ فروردین)‌ با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله قرهی، مدیر مدرسه علمی امام مهدی(عج)، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و صالح قاسمی نویسنده کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» و جمعی از طلاب و دانشجویان علاقمند در حوزه هنری برگزار شد.
آیت‌الله قرهی: تشیع انگلیسی برای مقابله با اسلام راه «نفوذ» را برگزیده است
آیت‌الله روح‌الله قرهی استاد برجسته حوزه علمیه و مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) سخنران اول این همایش بود.
این استاد برجسته حوزه علمیه در ابتدای سخنرانی خود با بیان این مطلب که «لطماتی که اسلام ناب محمدی در طول حیات خود داشته است تنها به دلیل غفلت از حوزه و دانشگاه بوده است» اظهار داشت: وظیفه عالمان دینی است که از تمام ظرفیت‌های حوزه برای معرفی اسلام ناب محمدی استفاده کنند در زمانه‌ای که کشف حقیقت حق و باطل بسیار سخت است.
وی با اشاره به جریان های ضد اسلام گفت: جریان تشیع انگلیسی که به دست استعمار پیر هر روز به شکلی جدید ظاهر می‌شود و از دیر باز در صدد تخریب جهان اسلام و تفرقه فکنی بین مسلمین بوده است و از تمام عمال و ایادی خود در داخل و خارج کشور استفاده می‌کند.
استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: روشنگری باید از عمق وجود معانی اسلام واقع شود و این وظیفه مرجعیت است که بتواند از هر گونه تشکیک و شبه جلوگیری کند و مرجعیت هیچ‌گاه موروثی نبوده است و اگر کسانی به واسطه رابطه نسبی خود را مرجع می‌دانند سخت در اشتباه هستند.
استاد برجسته اخلاق در خصوص جریان‌های معاند اسلام تاکید کرد: کسانی که به تبلیغ قممه زنی و حمایت از جریان‌های تکفیری می‌پردازند به آشکارا به دشمنی اسلام و انقلاب همت گماشته‌اند.
وی با اشاره به شیطان بزرگ آمریکا تصریح کرد: در جریان تشیع انگلیسی حامی اصلی آمریکا بوده است و با بودجه‌های هنگفت‌ در فکر تمدن نوین اسلامی در خاورمیانه است و اگر عالمان دینی و دلسوزان اسلام به موقع هشدار ندهند و حقیقت حق  و باطل را روشن نکنند بی‌گمان ضربه‌های سهمناکی بر پیکره اسلام وارد خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: در هر دوره کسانی با لباس دین و روحانیت همواره در جبهه مقابل دین قرار گرفته و پایه‌گذار بدعت‌ها بوده‌اند و نباید این دشمن قسم خورده را دست گرفت و حق همیشه پیروز خواهد بود اگر‌چه تعدادمان اندک باشد.
آیت الله قرهی ابراز داشت: امام و امت همواره می‌توانند محافظ انقلاب و اسلام باشند و تا ظهور امام قائم(عج) پرچم‌دار تشیع در جهان اسلام بمانند.
استاد حوزه علمیه در خصوص لفظ «امام»، بیان داشت: برخی می‌گویند که نباید به ولی فقیه «امام» بگوییم، اما این حرف اساسا اشتباه است، زیرا فردی که در رأس جامعه اسلامی قرار دارد حکم امامت دارد و باید با این پسوند از وی یاد شود.
آیت‌الله قرهی در پایان، گفت: باید از افرادی که در مقابل فرقه‌های انحرافی با جدیت می‌ایستند و با قلم خود به جنگ این‌گونه تفکرات می‌روند تشکر و قدردانی کرد.
آیت الله اراکی: تشیع انگلیسی اهداف استکبار جهانی را دنبال می کند/ عاقبت کسانی که در برابر دشمن سکوت می کنند همانند مستکبران است
آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنران بعدی این همایش بود.
آیت‌الله اراکی در ابتدای سخنرانی خود با بیان این مطلب که استکبار ستیزی اوج جلوه ماهیت علوی است گفت: کسانی که در لباس روحانیت هیچ کلمه‌ای علیه دشمنان بالاخص انگلیس، آمریکا و اسرائیل صحبت نمی‌کنند عاقبتشان همانند مستکبران است زیرا وظیفه هر مسلمانی دفاع از مسلمین در برابر ستمگران است.
وی با اشاره به چالش مبارزه فکری جریان‌های اسلامی با تشیع انگلیسی گفت: تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی اهداف جهان استکبار را دنبال می‌کنند چنانچه در گذشته شاهد ایستادگی جریان اصیل علما و رهبران دینی با هدایت امام راحل و همراهی مقام معظم رهبری و دیگر روحانیون در مقابله با اسلام امریکایی بودیم اما امروز شاهد استفاده‌ تشیع انگلیسی از ابزارهای جنگ نرم هستیم که این مقوله در حال حاضر تبدیل به چالش بزرگ مبارزات فکری علیه تشیع انگلیسی شده است.
وی اظهار داشت: تشیع انگلیسی اهداف استکبار جهانی را دنبال می‌کند و هرجا انحرافی پدید بیاید با تمام توان از ابزارهای جنگ نرم استفاده می‌کند تا بتواند آسیب بیشتری بزند، همانطور که اسلام آمریکایی نیز با پوشش اسلام‌گرایی و در واقع خط گیری از وهابیت سعی در ایجاد تفرقه میان جهان اسلام را دارد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، انقلاب اسلامی ایران را محصول قیام حسینی خواند و گفت: یکی از اهداف تشیع انگلیسی ایجاد تشیع خالی از محتوا، فکر و دارای احساسات واهی است که ثمره‌ی آن نادیده گرفتن اصول دین و گرفتاری در شور بدون شعور است که به تعبیری شبیه به امام بی امت می‌ شود.
وی افزود: جریان تشیع انگلیسی بعداز سقوط حکومت صدام و با هدف نفوذ در جامعه ایران و عراق بخاطر ترس از وحدت میان مسلمانان شروع به تکاپو کرد که مهمترین الویت آن ایجاد تشیعی خالی از محتوا و ترویج تشیع نمایی در لباس اسلام برای تغییر ماهیت ظلم ستیز و عدالت خواه تشیع حقیقی است که مهمترین میراث سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اوج جلوه ماهیت علوی، استکبار ستیزی است و کسانی که در لباس روحانیت هیچ کلمه‌ای بر علیه دشمنان بالاخص انگلیس، آمریکا و اسرائیل صحبت نمی‌کنند عاقبتشان همانند استکبارگران است زیرا وظیفه هر مسلمانی است که در برابر ستمگران از دیگر مسلمین دفاع کند.
وی درباره نگاه ملی به این مسئله نیز گفت: ما می خواهیم ملتی باشیم که روی پای خود می‌ایستد و باید در برابر رفتار مستکبران در مقابله با ایران شاهد حمایت و پشتیبانی مردم در تمامی جبهه‌ها از دولت اسلامی باشیم همانطور که سید الشهدا (ع) با ایستادگی در برابر استکبار سیره رسول الله (ص) و اسلام ناب را احیا کرد.
آیت الله اراکی با اشاره به هم پیمانی عربستان با استکبارگران ابراز داشت: امروز آل سعود جزو مشکلات جهان اسلام است و با همراهی استکبار اقدام به ترور و به شهادت رساندن عالمان حامی وحدت اسلامی و در نقطه مقابل آن ارائه امکانات مالی و رسانه‌ای به وهابیت می‌ کند.
وی افزود: خطر جریان تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی بسیار بیشتر از فرقه بهاییت بوده که نیازمند حرکتی حسینی و ایجاد یکپارچی در سایه‌ی حکومت اسلامی است.
رحیم‌پور: هدف مشترک شیعیان انگلیسی و تکفیری‌ها / نمایندگان‌ قلابی‌ شیعه و‌ سنی‌ چه کسانی هستند
استاد حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین سخنران همایش ملی تشیع انگلیسی بود.
رحیم‌پور با بیان اینکه هدف اصلی تشیع انگلیسی تغییر فضای اسلام در برابر کفر به شیعه در برابر سنی است اظهار داشت: تشیع انگلیسی در این راه با استفاده از نمایندگان قلابی شیعه و سنی که همگی تکفیری و وهایی هستند سعی در ایجاد تفرقه و نفاق میان مسلمین جهان را دارند.
وی با اشاره به اسلام نمایی تشیع انگلیسی گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران بسیاری از کشورها و رهبرانشان دین را نوعی ننگ می دانستند اما امروز بسیاری خود را متصل به دین معرفی می‌کنند و از همین راه سعی در ضربه زدن به اسلام و جهان تشیع را دارند تا از یکپارچگی آن جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه مسأله شیعه انگلیسی مسأله تازه‌ای نیست، گفت: تشیع انگلیسی ریشه تاریخی اش به صدر اسلام باز می‌گردد همانطور که بسیاری امیرالمومنین علی(ع)، سیدالشهدا امام حسین(ع) و دیگر ائمه را در مواقع خطر تنها گذاشتند همان‌طور که امروز بسیاری در ایام عزاداری محکم سینه می‌زنند، اما در آن زمان اگر بودند هیچ‌گونه کمکی نمی‌کردند پس تشیع انگلیسی فقط شامل شخص یا شبکه‌ی خاصی نمی‌شود.
رحیم پورازغدی اظهار داشت: هدف اصلی تشیع انگلیسی تغییر فضای اسلام در برابر کفر به شیعه در برابر سنی است و در این راه با استفاده از نمایندگان قلابی شیعیان اهل سنت که همگی تکفیری و وهایی هستند سعی در ایجاد تفرقه و نفاق میان مسلمین جهان را دارند.
وی با اشاره به مخالفت اهل سنت با وهابیون ادامه داد: امروزه شاهدیم در قلب اروپا نیز تشیع مظلوم واقع شده است چنانچه وهابیون دارای امکانات رسانه‌ای بوده اما اهل تشیع و اهل سنت مدام سرکوب شده و تحت فشار مستکبران قرار دراند تا آنجا که حتی شاهد ترور بسیاری از عالمان شیعی و سنی به دست نیروهای تکفیری هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی، مداح‌ها، طلبه‌ها باید مردم را آگاه کنند تا تفکرات سازماندهی، شناخته و افشا شوند، همانطور که دسته‌های گوناگون با انجام برخی امور مانند قمه زنی در حق تشیع ظلم می‌کنند و ظلمی که این دسته افراد به تشیع می‌کند بیشتر از صدمه دیگر دشمنان به شیعه است.
وی عنوان کرد: چندی پیش جان کری در دیدار با مقامات اسرائیلی با اشاره به جنگ سی ساله میان فرقه های مسیحیت، نوید این اتفاق در خاورمیانه را با مدیریت استکبار داد همانطور که امام راحل در وصیت نامه عبادی سیاسی خودشان با اشاره به نفوذ مستکبران به حوزه‌ها و روبه‌رویی با ملبس‌های در اختیار استکبار را گوشزد کرده بودند.
وی گفت: تشیع انگلیسی دین نمایی و مقدس نمایی می‌کند اما ریشه اش سکولار است و این جریان در پی ایجاد مساجد، حوزه ها و هیئت های سکولار با هدف ایجاد جاهلیت در میان شیعیان است.
صالح قاسمی: جریانی که سید صادق شیرازی آن را دنبال می کند به دنبال موروثی کردن مرجعیت است
در ابتدای این نشست، صالح قاسمی نویسنده کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» طی سخنانی عنوان کرد: پس از جنگ جهانی اول نظام سلطه بین‌المللی بدنبال سلطه بر جهان اسلام و حفظ منافع آن شد و این هدف بدست نمی‌آمد مگر با ایجاد راهبردی کلان که همچنان در حال انجام شدن است و این راهبرد ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت فرق اسلامی و عالم اسلام است.
وی با اشاره به اینکه در همان عصر وهابیت با هدف مقابله با عثمانی و تجزیه جوامع اسلامی شکل گرفت، افزود:‌ شخصیت‌های بسیار مؤثری ما در دنیای غرب می‌شناسیم که نقش عجیبی در دیکتاتوری آن جوامع داشتند. فتوای میرزای شیرازی با یک خط کلی منافع انگلستان را به خطر انداخت بنابراین دشمنان از همینجا متوجه شدند که نفوذ روحانیت و مرجعیت در عالم تشیع زیاد است و با راهبردهای مهندسی معکوس، جهاد علیه دین و … در این حوزه پیروزی‌هایی بدست آوردند.
مؤلف «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» در ادامه افزود: واژه تشیع انگلیسی ابداع رهبر انقلاب است و این ابداع نگاه راهبردی ایشان را نشان می‌دهد، طیف اصلی آن خارج‌نشین و واشنگتن‌نشین هستند خیلی‌ها در شهرهای مختلف از مجتبی و سیداحمد شیرازی و … فعال شده و این جریان در حال شکستن مبانی فقاهت و مرجعیت است. بنده اسنادی از این جریانات تهیه کرده‌ام که در کتاب ارائه شده است.
قاسمی با بیان اینکه سید صادق شیرازی بازمانده این جریان در تشیع است، افزود: متأسفانه سعه صدر نظام وی را گستاخ کرده است اما واقعیت او در مبانی فقاهت خلل وارد و جریانی در دنیای اسلام آغاز کرده به نام مرجعیت موروثی که ما چنین چیزی نداشتیم! این جریان مدعی موروثی بودن مرجعیت است.
وی در پایان گفت: آنچه امروز در منطقه ما شکل گرفته دارای تهیه کنندگانی است که اینها جریانات تکفیری اهل سنت و جریانات افراطی شیعه هستند اینها بر روی آتش بنزین می‌ریزند ما امروز آثار حمایت آمریکا و غرب را از جریان شیرازی‌ها شاهد هستیم.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>