نبویان-min

یادداشت حجت الاسلام نبویان در واکنش به طرح برجام منطقه ای از سوی اصلاح طلبان

قانون اساسی دست رئیس جمهور را باز گذاشته اما تداوم تحریم ها و واردات کود انسانی نتیجه ورود دولت روحانی به حوزه های هسته ای و اقتصادی بوده است!

راستی اگر موشک نداشته باشیم علاوه بر امریکا و اسرائیل کشور عربستان به ایران حمله نمیکند؟ مگر عربستان به یمن حمله نکرده است؟ امنیت ایران محصول اقتدار و تلاش فرزندان بزرگ این ملت مانند سردار سلیمانی است یا افکار حقیرانه و ذلت امیز امثال ایشان؟
گروه سیاسی – رجانیوز: حجت الاسلام نبویان، نماینده سابق مردم تهران در مجلس در واکنش به توئیت اخیر تاجزاده مبنی بر لزوم اتخاذ برجام منطقه ای از سوی ایران و اجازه به دولت برای انجام این کار، ضمن اشاره به برخی از نتایج توافق هسته ای، حاصل کوتاه آمدن از سیاست های موشکی و منطقه ای جمهوری اسلامی را ذلت ملت ایران در مقابل دشمنان عنوان کرد. وی در این خصوص نوشت: از اصلاح طلبی نقل شده است که رهبری باید دست دولت را برای مذاکره در مورد منطقه باز بگذارد. در این مورد چند نکته قابل ذکر است:
۱_ تقریبا تمام ابعاد مهم کشور دست دولت یعنی جناب روحانی است. برای نمونه کل پول مملکت که با فروش نفت -از سوی وزارت نفت_ و گرفتن مالیات_از سوی وزارت اقتصاد_ تامین می شود در اختیار جناب روحانی است، به طوری که بودجه همه ارکان کشور را او و دولتش تعیین میکنند. به هرکس هرچه بخواهند تخصیص می دهند. علیرغم اینکه برای مرکزی فلان مقدار بودجه از سوی مجلس تصویب میشود اما دولت براساس گرایشات خودش و به بهانه های گوناگون از دادن آن سرباز می زند. دانشگاهها دست دولت است. آموزش و پرورش در اختیار دولت است. وزارت کشور با تمام استانداران و فرمانداران و بخشداران و دهیاران دست دولت است. وزارت خارجه با تمام سفرا در اختیار دولت است.  صنایع کشور در اختیار دولت است. بخش جدی فرهنگ کشور دست دولت است و … . بنابراین به یک معنا کشور دست دولت است و قانون اساسی نیز دست رئیس جمهور را باز گذاشته است و برای همین است که آقای روحانی بدون اعتنا به دیگران در کشور فعال مایشاء شده است.
۲_ متاسفانه تقریبا هر موردی که دولت اقای روحانی دخالت کرده است جز زیان و ضرر برای ملت ثمره دیگری نداشته است. برای نمونه دست دولت در مذاکرت باز گذاشته شد و نتیجه اش امضای متن آماده شده از سوی آمریکا به عنوان برجام،شد و ملت ایران تقریبا تمام منافع هسته ای خود را از دست داده یعنی فردو تعطیل شده و اراک بتن ریزی شده و استفاده از نسل های بالاتر از نسل یک سانتریفیوژها ممنوع شده و کارخانه تولید هر نوع سانتریفیوژ تعطیل شده است و تولید بالاتر از سه و شصت و هفت درصد ممنوع شده است. همچنین نگهداری بیست درصد تولید شده به طور کامل ممنوع شده است و نیز نگهداری سه و نیم تا پنج درصد تولید شده جز سیصدکیلو ممنوع شده است و نظارتها آنلاین شده است و … در مقابل هیچ تحریمی برداشته نشده است بلکه بیش از شصت مورد تحریم جدید وضع شده و منتظر وضع تحریمهای جدید نیز هستیم.
۳_ دست دولت در مسایل اقتصادی کاملا باز است و حاصل دخالت دولت در مسایل اقتصادی به خاک سیاه نشستن مردم شده است کارخانه ها به سرعت در حال تعطیلی هستند و واردات گسترده حتی کود انسانی و … در حال افزایش است، بر تعداد بیکاران هر ماه افزوده میشود، اجناس مورد نیاز مردم در حال گران شدن، دلار به بالاتر از پنج هزارتومان رسیده ، ارزش پول ملی به کمترین مقدارش رسیده، از سوی دیگر حقوق های نجومی و اختلاس های کلان توسط دولتی ها در حال انجام است و اشرافی مسلکی و سرمایه های هزاران ملیاردی در حال حفظ و تامین است و …
۴_ البته برای جناب تاجزاده مسایل فوق و مشکلات مردم اهمیتی ندارد و از کسی که جلوی قانون کشور و نیز رای مردم ایستاده و از بانیان کودتای سال ۷۸ و نیز ۸۸ است و اخیرا برای دختر فریب خورده ای برای کشف حجابش پول میفرستد و به سخن دیگر کسی که اسلام را قبول ندارد و نیز قانون کشور و رای مردم را فقط در صورتی که به نفعش باشد مى پدیرد جز این انتظاری نمیرود.
۵- حاصل سخن تاجزاده ادامه تسلیم و ذلت ملت ایران در مقابل دشمنانش است. به گونه ای که امروزه کشور حقیر عربستان و کشورهای کوچک منطقه ایران را تهدید به جنگ میکنند. راستی اگر موشک نداشته باشیم علاوه بر امریکا و اسرائیل کشور عربستان به ایران حمله نمیکند؟ مگر عربستان به یمن حمله نکرده است؟ امنیت ایران محصول اقتدار و تلاش فرزندان بزرگ این ملت مانند سردار سلیمانی است یا افکار حقیرانه و ذلت امیز امثال ایشان؟
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>