IMG13375218

با دولتی که نمی‌تواند جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی تحمل کند کاری نداریم

  مسئول بسیج دانشگاه علم و صنعت گفت: ما باید در رابطه دیپلماسی مان همان طور که امام گفتند در مقابل استکبار هر چه قدر سر را بالاتر ببریم طرف غربی مقابل مان سر خم می‌کند در واقع این پیام باید خطاب به مردم فرانسه اعلام می‌شد اما به دولتی که نمی‌تواند جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی تحمل کند کاری نداریم.

امیرحسین غفاریان، مسئول بسیج دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سیاست دولت در برابر حادثه فرانسه گفت: استراتژی جمهوری اسلامی در مقابله با کشورها طبق اصل‌های قرآنی متفاوت خواهد بود. کشوری که مسلمان نباشد هم کیش ما نباشد حتی اگر متخاصم هم نباشد باید با آنها با عدالت برخورد کرد.

وی تصریح کرد: اما کشوری که در این چند سال خصومت خود را با کشورهای مسلمان نشان داد برای مثال در جنگ عراق و آمریکا کمک به کشتن مردم مظلوم این کشور کرد، زمانی که مجاهدین خلق مکانی را برای فعالیت خود نداشتند فرانسه از آنان حمایت امنیتی کرد.

مسئول بسیج دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه حال ما باید رابطه خود را با این کشور متقابلا همان گونه تنظیم کنیم که امروز با کشورهای متخاصم رابطه داریم اظهار داشت: ما شاهد نقطه ضعف هایی از سوی دولت هستیم و آن هم برداشتی است که روحانی متصور است که طرف مقابل این روزها تغییر رفتار داده است.

وی افزود: دولت این روزها احساس می‌کند که طرف‌های غربی رویکرد خود را پیرامون ایران تغییر داده ولی این در صورتی که است که مشاهده می‌کنیم هنوز هم این اتفاق صورت نگرفته است.

غفاریان با اشاره به حادثه منا و موضع گیری کشور فرانسه نسبت به ایران اظهار داشت: این کشور درباره کشته شدگان و هم وطنان‌مان در حادثه منا هنوز هیچ تسلیتی را اعلام نکرده این در صورتی است که با توجه به پیام روحانی به اولاند مشاهده می‌کنیم که باز هم این کشور جوابی را در پاسخ به تسلیت رئیس جمهور کشورمان نداده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید در رابطه دیپلماسی‌مان همان طور که امام گفتند در مقابل استکبار هر چه قدر سر را بالاتر ببریم طرف غربی مقابل مان سرخم می‌کند البته این به این معنی نیست که نباید پیام تسلیتی صادر می‌کردیم در واقع این پیام باید خطاب به مردم فرانسه اعلام می‌شد اما به دولتی که نمی‌تواند جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی تحمل کند کاری نداریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>