IMG11103651

احیای فرهنگ غربی هدف دشمن بعد از توافق هسته‌ای/ در کجای فرهنگ اسلامی آمده که مذاکره با آمریکا مشکلاتمان را حل می‌کند؟

عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت:در کجای فرهنگ اسلامی و آرمان‌های امام راحل آمده است که با آمریکا مذاکره کنیم یا آمریکا را بزک کرده و حلال تمام مشکلات نشان دهیم؟اگر کار فرهنگی درست صورت گیرد دیگر کسی به خود جرات نمی‌دهد که بگوید باید از خارج مدیر وارد کرد و اینکه حرفی از آبگوشت بزباش و توهین به قشر با ارزش کارگر نخواهد بود.

حسین اخگرپور، عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان،در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی کشور گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این دیدار مشکلات فرهنگی بود که در این راستا لازم است به کار فرهنگی اصیل اسلامی در دانشگاه‌ها و تمامی ارگان‌های کشور توجه شود.

 

اخگرپور ادامه داد: دشمنان بعد از دیدن هشت سال استقامت مردم ایران در جنگ، به این نتیجه رسیدند که از طریق نظامی نمی‌توانند مردم ایران را به زانو درآورند. بنابراین به تعبیر خودشان راه «جنگ نرم» را در پیش گرفتند. آنها تصمیم گرفتند نظام ما را از درون فرو بپاشاند و نظام مورد تائید خودشان را، به کار بگمارند تا خطری برای منافعشان نداشته باشد.

 

عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: « سلطه با شکل استعمار کهنه و نو دیگر عملی نیست. (دشمنان) اکنون بدنبال این هستند که تفکرات در درون عناصر فعال، هوشمند و نخبه یک کشور جوری شود که اهداف آنها را برآورده کند.» تاکید کرد: دشمن بعد از توافق هسته‌ای در صدد این است که با عادی‌سازی روابط، نفوذ و تاثیرگذاری هرچه بیشتر فرهنگ غربی‌ بر فرهنگ اسلامی را محیا کند، لذا باید مواظب و هوشیار بود.

 

وی با اشاره به هدف دشمن از رخنه فرهنگی در ایران، افزود: همان‌گونه که امام خامنه‌ای فرمودند کار فرهنگی یعنی تربیت افراد مومن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار کشور و نظام، دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی، با اعتماد به نفس، با انگیزه و سرشار از امید. اما جای سوال است که مسئولین خود چه مقدار تربیت یافته کار فرهنگی اصیل اسلامی هستند.

 

اخگرپور با بیان اینکه آیا یک تربیت یافته کار فرهنگی اصیل اسلامی باید بگوید که قیام کربلا به ما درس مذاکره و تعامل داد. این کجا نشان دهنده بصیرت و عمق دینی یک مسئول است؟اظهار داشت: اینکه یک مقام بلند پایه می‌گوید آمریکا با یک موشک می‌تواند تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد، نشان‌دهنده کدام اعتماد به نفس و درک و فهم درست از موقعیت کشور و کدام انگیزه و امید است.

 

وی ادامه داد: در کجای فرهنگ اسلامی و آرمان‌های امام راحل آمده است که با آمریکا مذاکره کنیم یا آمریکا را بزک کرده و حلال تمام مشکلات نشان دهیم؟اگر کار فرهنگی درست صورت گیرد دیگر کسی به خود جرات نمی‌دهد که بگوید باید از خارج مدیر وارد کرد و اینکه حرفی از آبگوشت بزباش و توهین به قشر با ارزش کارگر نخواهد بود.

 

معاون مالی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان با بیان اینکه اگر کار فرهنگی درست صورت گیرد ما به این باور و نتیجه می‌رسیم که کلید تمام مشکلات ما ریشه در ارزش نهادن به توانایی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی است نه در مذاکره،خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: « نفوذ فرهنگی و سیاسی خطرناکتر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است و همچنین هشدار دادند که « دشمن به دنبال دگرگون کردن باورهای جامعه و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است». ما باید این هشدارها را جدی بگیریم زیرا دود بی‌توجهی مسئولان به این هشدارها به چشم نظام و ملت می‌رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>