h2

در حاشیه دعوت روحانی به اسلامِ رحمانی به جای اسلام ناب

چرا جریان تحریف امام به جای معرفی اسلام ناب از کلیدواژه اسلام رحمانی استفاده میکند؟/ تاکید رهبر انقلاب بر لزوم معرفی اسلام ضد ظلم به جوانان اروپایی/ اسلامِ رحمت به مستضعفین یا مستکبرین؟

رهبر انقلاب: اخیراً خیلی رایج شده و انسان می‌شنود در نوشته‌ها و در گفته‌ها، «اسلام رحمانی» [است]؛ خب، کلمه‌ی قشنگی است، هم اسلامش قشنگ است، هم رحمانی‌اش قشنگ است؛ امّا یعنی چه؟ تعریف اسلام رحمانی چیست؟… همین‌طور پرتاب کردن یک کلمه بدون عمق‌یابی، کاری است غلط و احیاناً گمراه‌کننده.
رجانیوز- گروه سیاسی:  استفاده از کلیدواژه های انحرافی توسط مسوولین جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی،بار دیگر زنگ خطر تحریف امام(ره) را به صدا درآورد.
به گزارش رجانیوز، رئیس جمهور امروز در همایش وحدت اسلامی گفت: «اگر ما امروز می‌خواهیم به ندای پیامبر اسلام(ص) پاسخ مثبت دهیم، همه باید در حد خودمان در این شرایط فریادمان فریاد وحدت و پایان خشونت و معرفی اسلام رحمانی و سیره پیامبر برای جهانیان باشد و درنهایت باید به یکدیگر نزدیک شده و برای آینده دنیای اسلامی که به نفع همه ملت‌های اسلامی باشد کار کنیم.»
جریان تحریف امام(ره) و ارائه اصول وارونه
ارائه تفاسیر عجیب و نسخه های تقلبی از بیانات حضرت امام(ره) ، مقام معظم رهبری و اصول انقلاب اسلامی و طرح آن در محافل حساسی چون اجتماعات بین المللی توسط جریان تحریف امام(ره)، مسئله ای است که آیت الله خامنه ای و دلسوزان انقلاب اسلامی بارها نسبت به آن هشدار داده اند. اصرار این جریان و اجتهاد در برابر نص آنها با تکنیک هایی چون خاطره گویی های دو نفره و بی سند  باعث شده که رهبر انقلاب امسال و در سالگرد ارتحال امام(ره) ضمن هشدار علنی و بی واسطه به عموم مردم در خصوص جریان تحریف امام گفتند:« دشمن با اسلام مخالف است، چون اسلام نیروی مقاوم در مقابل این توطئه است، آنها با ملت ایران هم مخالفند، چون ملت مقابل آنها مثل کوه استوار ایستاده است.»
اسلام ناب هم ضد تحجر و افراط است هم ضد سکولاریسم و استکبار
طرح دوگانه هایی چون اسلام رحمانی-اسلام خشن و افراطی ، اسلام مذاکره-اسلام جهاد و مبارزه و اسلام شیعه-اسلام سنی،دلخواه استکبار و تحریف طرح اولیه و اصیلی است که حضرت امام در خصوص تبیین جدال دو اسلام،یعنی اسلام ناب-اسلام آمریکایی مطرح کرده است. این جریان با استعانت از این دست ادبیات گمراه کننده در صددند تا با طرح مکرر «اسلام رحمانی»، تعریف ناقص و غلطی از اسلام ناب ارائه بدهند. شاخصه های چون مبارزه با استکبار، مقابله با ظلم و ترویج فرهنگ شهادت، از ویژگی های اصلی اسلام ناب محمدی(ص) است که در تعریف اسلام رحمانی،به خشونت و افراطی گری! تعبیر میشود.طبق نص قرآن کریم،اصالت تعامل با دیگران بر دو چیز است:”ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن”.اما طرحی چون اسلام رحمانی میکوشد تا مبارزه صحیح با ظلم را نیز در مقابل اصل گفتگو قرار دهد و مصادیقی چون داعش و دیگر گروه های تروریستی را به عنوان پیکارجو معرفی کند!
اما موضع صریح رهبر انقلاب در قبال مطرح کنندگان کلیدواژه «اسلام رحمانی» و پرده برداری از اراده باطل آنها برای طرح ناقص حقیقت و اسلام ناب محمدی(ص)، چیزی نیست که بر کسی و خصوصا شخص رئیس جمهور  پوشیده باشد.این در حالی است که دکتر روحانی در همایش بین المللی وحدت اسلامی به تکرار دوباره این مفهوم پوچ آن هم برای شرکت کنندگان بین المللی این همایش اهتمام داشت. او کوشید تا اسلام رحمانی سیره پیامبر اعظم معرفی کند:
« اگر ما امروز می‌خواهیم به ندای پیامبر اسلام(ص) پاسخ مثبت دهیم، همه باید در حد خودمان در این شرایط فریادمان فریاد وحدت و پایان خشونت و معرفی اسلام رحمانی و سیره پیامبر برای جهانیان باشد و درنهایت باید به یکدیگر نزدیک شده و برای آینده دنیای اسلامی که به نفع همه ملت‌های اسلامی باشد کار کنیم.»
همچنین بررسی سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل نشان میدهد که همین مشی در عرصه های بین المللی سرلوحه دولت تدبیر و امید است.او در این سخنرانی حتی یکبار از واژگانی چون اسلام،دین و انقلاب اسلامی سخن نگفت.
چرایی مردود بودن استفاده از این کلیدواژه به عقبه تئوریک آن برمیگردد. همچنین رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان به مذمت استفاده کنندگان و مطرح کنندگان اسلام رحمانی به جای طرح واقعی اسلام ناب میپردازند:
«گاهی یک شعارهایی داده میشود، شعارهای به‌ظاهر اسلامی که باطناً اسلامی نیست؛ از جمله‌ی چیزهایی که اخیراً خیلی رایج شده و انسان می‌شنود در نوشته‌ها و در گفته‌ها، «اسلام رحمانی» [است]؛ خب، کلمه‌ی قشنگی است، هم اسلامش قشنگ است، هم رحمانی‌اش قشنگ است؛ امّا یعنی چه؟ تعریف اسلام رحمانی چیست؟ اسلام رحمانی که گفته میشود، قضاوتش در مورد مؤمن، در مورد غیر مؤمن، در مورد کافر، در مورد دشمن، در مورد کافرِ غیر دشمن چیست؟ همین‌طور پرتاب کردن یک کلمه بدون عمق‌یابی، کاری است غلط و احیاناً گمراه‌کننده. بعضی‌ها که در حرفها و نوشتجات و اظهارات این تعبیر «اسلام رحمانی» را به کار میبرند، انسان مشاهده میکند و خوب احساس میکند که این اسلام رحمانی یک کلیدواژه‌ای است برای معارف نشئت‌گرفته‌ی از لیبرالیسم، یعنی آن چیزی که در غرب به آن لیبرالیسم گفته میشود.»
بازیگران رسانه ای نیز سعی در آن دارند که مخالفت حضرت آیت الله خامنه ای  با طرح این دست تعاریف را نشان از مخالفت ایشان به عنوان رهبر دینی با عطوفت و رحمانیت اسلام،  و تاکید جریانات تحریفی و به کارگیری این ادبیات توسط مسوولین را به عنوان ویژگی مثبت جمهوری اسلامی معرفی کنند. چنانچه پس از گلایه رهبر انقلاب از طرح مسائل انحرافی و تقلبی چون اسلام رحمانی سایت ها و نشریات ضدانقلاب به تکاپو  افتادند تا ضمن حمایت از نسخه بدلی اسلام،اسلام نابِ مخالف با استکبار را اسلام خشن! معرفی کنند. این در حالی است که مقام معظم رهبری در آن دیدار دانشجویی، وجهه رحمانی،عادلانه و صحیح از اسلام در رابطه با غیرمسلمانان را همان رفتار و گفتار  امیرالمومنین(ع) در خصوص زن یهودی ای که بواسطه سپاه یه ظاهر مسلمان معاویه مورد تعرض و دزدی واقع شده بود معرفی میکنند و ضمن یادآوری مبانی دینی و آیات قرآن کریم در خصوص رفتار با دشمنان اسلام، دانشجویان را  از به دام افتادن در تعاریف و تفاسیر غلط پیرامون اصول انقلابی توسط جریان تحریف امام(ره) بازمیدارند.
اخیرا محمد خاتمی از سران فتنه در دیدار با اعضای موسسه امام موسی صدر، او را در حالی نماد اسلام رحمانی و عطوفت با مردم مسلمان معرفی میکند که ترجیح میدهد از شخصیت مبارز،ضدصهیونیست و ضد استکبار او به عنوان الگو حرفی به میان نیاورد.چه آنکه انذار و مبارزه با استکبار اولین گامی است که انبیاء عظام در جهت تحقق عدالت در جامعه خود برمیداشتند.
این در حالی است که طرح کلان نظام جمهوری اسلامی در جهت معرفی اصول انقلاب،تاکید بر مبارزه با ظلم و ترویج فرهنگ مبارزه برای جوانان اروپا و آمریکاست چنانچه رهبر انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری در اسفند ۹۳ و در حضور روحانی اشاره داشتند که:
« باید تلاشمان این باشد که اسلام ناب را مطرح کنیم، اسلامِ طرف‌دار مظلوم و ضدّ ظالم را در دنیا مطرح کنیم. همان جوانی که در اروپا است، یا در آمریکا است، یا در مناطق خیلی دوردست است، از این خصوصیّت مبتهج میشود، به هیجان می‌آید که معلوم بشود اسلام عبارت است از نیرویی، انگیزه‌ای، فکری که علیه ظالمین و ستمگران و به نفع مظلومین حرکت میکند، برنامه دارد و این را وظیفه‌ی خودش میداند. »
اکنون نیز و با ظهور و رشد گروه های تروریستی در کشور های اسلامی،عده ای برآنند تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند و داعش را دشمن مشترک ما با آمریکا معرفی کنند.البته سابقه ی این رفتار ها همچون همگرایی با آمریکا علیه طالبان در افغانستان یا علیه صدام در آمریکا مثبوت در تاریخ است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>