0023

اشاره رهبرمعظم انقلاب به توصیه بی بی سی برای رای ندادن به علمای انقلابی در مجلس خبرگان/ بی بی سی: به آیت‌الله جنتی، مصباح و یزدی رای ندهید/ رهبرانقلاب:وقتی شما دانستید دشمن چه می‌خواهد عکس آن عمل خواهید کرد

آنچه واضح است که طراحی رسانه‌های دشمن با اسم رمز «نه به فقه داعشی» یا «نه به مثلث جیم»، خط واحدی است که اصلی‌ترین چهره‌های انقلابی مجلس خبرگان بکار گرفته شده و همین خط نیز در رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی هم دنبال می‌شود. رمز دشمنی ضدانقلاب خارج‌نشین و رسانه‌های استکباری با آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی را باید در پایبندی و پایداری آنها بر دفاع از اصول اسلام ناب ، انقلاب و دفاع از رهبری دانست. “یاران انقلاب و اسلام ناب” مورد بغض “دشمنان انقلاب و اسلام‌های تقلبیِ رحمانی واعتدالی” هستند.
رجانیوز – گروه سیاسی: با نزدیک شدن به هر انتخاباتی دوگانه حاکم که بر اساس فضای سیاسی و اجتماعی کشور و شرایط روز مشخص می‌شود. این. انتخابات پیش‌رو هم از این قاعده مستثنی نمانده است و نظرگاه‌های مختلفی به شدت در شیپورهای تبلیغاتی نواخته می‌شود. در همین خصوص رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به تبیین شاخصه‌های صحیح برای رأی دادن پرداختند. ایشان در قسمتی از سخنان خود به شاخصه‌هایی همچون موضع نامزدها نسبت به غرب، نوع مواجهه با شورای نگهبان و سبک زندگی شخصی پرداختند و معیارهای رأی دادن را تبیین نمودند.
با داغ‌شدن تب انتخابات در هر دوره، قطب‌بندی هایی بین جریانات سیاسی شکل می‌گیرد که فراتر از اختلاف سلیقه است و به مبنا و زیرساخت‌های فکری افراد بازمی‌گردد.
به گزارش رجانیوز، اما این رخداد طبیعی وقتی مهم‌تر می‌شود که دشمنانِ همیشگی انقلاب و نظام هم وارد این جبهه‌بندی‌ها شوند و از یکی از طرفین این دوگانه حمایت کنند. مساله‌ای که معمولا نشان از امیدبستن دشمن به اقدامات و مواضع آن طیف سیاسی دارد.
 رهبرمعظم انقلاب در دیدار دیروز خود با جمعی از مردم آذربایجان شرقی؛ با اشاره به ورود صریح رسانه‌های دشمن از جمله بی بی سی به جبهه‌بندی داخلی انتخابات  و اینکه دشمن «دستورالعمل می‌دهد که به چه کسی رأی بدهید یا ندهید» فرمودند:
«رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی میخواست تصمیم مهمّی بگیرد، سفیر انگلیس را صدا میکرد و از او میپرسید که این کار را بکنم یا نکنم. انگلیس‌ها یک روزی این‌جور در امور کشور دخالت میکردند؛ بعد هم آمریکایی‌ها، یک مدّتی هم هر دو؛ امروز این دستها قطع شده است.»
ایشان در ادامه درباره واکنش مردم به این مواضع رسانه‌های دشمن انقلاب فرمودند: امروز جلوی این دخالتها گرفته شده است به برکت انقلاب، به برکت بیداری مردم؛ دلشان تنگ شده، حالا از راه رادیو به مردم دارند دستور میدهند به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید. اینکه ما عرض میکنیم در انتخابات، مردم با بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند، به‌خاطر این است؛ بدانند دشمن چه میخواهد؛ وقتی شما دانستی دشمن چه میخواهد، عکس او عمل میکنی؛ معلوم است.»
این سخنان رهبرانقلاب پس از آن بیان شد که طی هفته گذشته جریان رسانه‌ای ضدانقلاب و دشمنان انقلاب در یک خط خبری هماهنگ با رسانه‌های حامی فتنه و اصلاح‌طلب، لزوم رای‌نیاوردن حضرات آیات «جنتی، مصباح و یزدی» را مطرح کردند. بی بی سی رسانه رسمی انگلستان در مطلبی با تیتر یک محاسبه: حذف ‘یزدی، جنتی و مصباح’ از خبرگان چگونه ممکن است؟» با مبناقرار دادن تعداد آراء روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری تهران نوشت:
 «رای دهندگان به فهرست رفسنجانی-روحانی ، بیش از نیم میلیون نفر از رای دهندگان به فهرست یزدی-جنتی-مصباح بیشتر هستند. در چنین شرایطی اگر حامیان رئیس جمهور فعلی در انتخابات خبرگان پیش رو، به طور هماهنگ به ۱۶ نفر رقیب آقایان یزدی، جنتی و مصباح رای بدهند، به راحتی امکان راندن آنها به جایگاه های ۱۷ به پایین فهرست منتخبان استان تهران را خواهند داشت.»
بی بی سی همچنین با اشاره به اینکه «انتظار رای دادن یکپارچه هواداران فهرست رفسنجانی-روحانی به فهرستی از ۱۶ کاندیدای رقیب این سه نفر واقع بینانه نیست» نوشت: «اما باید توجه داشت که در جانب مقابل نیز، اکثریت قاطع رای دهندگان به آقایان یزدی، جنتی و مصباح، در کنار آنها به سایر اصولگرایان رای خواهند داد. رفتاری که اگرچه در حالت عادی اتفاق مهمی نیست، ولی در شرایطی که نسبت بالایی از رای دهندگان طیف مقابل در صدد حذف این سه نفر با رای دادن به رقبایشان باشند، به حذف آنها (از طریق افزایش آرای رقبا) کمک خواهد کرد.»
رادیو زمانه که توسط جمعی از عناصر ضدانقلاب ساکن هلند اداره می‌شود- نیز پا جای پا بی‌بی‌سی گذاشت و همان خط حذف آیات‌عظام جنتی، مصباح و یزدی را پی گرفت. اکبر.گاف که روزی عنوان «عالیجناب سرخ‌پوش» را برای هاشمی در ادبیات سیاسی کشور جا انداخت، این بار واژه‌سازی سیاسی خود را علیه سه تن از کاندیداهای خبرگان تهران نشانه گرفت و طرح حذف «مثلث جیم» را عنوان کرد. «مثلث جیم» برگرفته از حروف اسامی آقایان جنتی، یزدی و مصباح است که او خواستار رأی ندادن به آنها و ممانعت از ورودشان به مجلس شد. گنجی حذف این سه نفر را معادل ضربه زدن به رهبر معظم انقلاب می‌داند که البته در رسانه‌های زنجیره‌ای داخل کشور و مواضع رجال سیاسی هم با صراحت کمتری مورد تأیید قرار می‌گیرد. او در بخشی از مقاله خود با عنوان «شکست جنتی و یزدی و مصباح، آزمون فیصله‌بخش خامنه‌ای» نوشت:
«رأی نیاوردن «مثلث جیم» در تهران، هزینه بسیار بالایی برای جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه ای، سپاه و افراطی‌ترین بخش‌های جمهوری اسلامی دارد. شکست این سه تن، آزمون فیصله‌بخش شکست آیت‌الله خامنه‌ای، اصولگرایان و اسلام فقیهانه آنان است. تهران می‌تواند این آزمون فیصله‌بخش را انجام دهد…»
در خارج کشور نیز سایت ضدانقلابی گویا، مقاله‌ای طولانی در تأیید این پیشنهاد. این مطلب اگرچه مجدداً انتخابات ایران را «مهندسی‌شده» نامید، اما نتیجه گرفت نباید به این سه تن رأی داد تا بطور کامل حذف شوند:
«استفاده از انتخابات مهندسی‌شده آقای خامنه‌ای علیه آقای خامنه‌ای یک راهکار سیاسی مفید است. حدف «مثلث جیم» دارای اهمیت نمادین است و به فعالان سیاسی داخل کشور روحیه می دهد که می‌توان اقتدارگرایان را حتی از طریق انتخابات مهندسی‌شده خودشان به زیر کشید.»
دیگر یادداشت صریح رسانه‌های دشمن برای حذف سه عالم انقلابی در سایت رادیو فردا منتشر شد. نویسنده این یادداشت که از قضا باز هم اکبر. گاف است، کوشید مجلس خبرگان را به عنوام «مجلس سلطانی» جا بیندازد و اعلام کرد باید با رأی دادن به اکبر هاشمی و حسن روحانی، مانع ورود افرادی چون آقایان یزدی، مصباح و جنتی شد:
«…حالا اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فرصت پیدا کرده‌اند که رفراندومی علیه [آیت‌الله] خامنه‌ای و اصولگرایان و سیاست‌هایشان به راه بیندازند. اگر آنان بتوانند با فاصله بسیار معناداری هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی را بر تندروهایی چون آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله احمد خاتمی و… در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران پیروز گردانند، تفاوت پایگاه اجتماعی طرفین آشکار خواهد شد.»
او همچنین در یادداشت دیگری با توهین و هتاکی به علمای انقلابی و مدافع شئون رهبر معظم انقلاب را «فقهای داعشی» نامیده و می‌نویسد:
«فقهی که «مثلث جیم» -جنتی، یزدی، مصباح-، علم الهدی، صادق لاریجانی، علی فلاحیان، سعیدی، احمد خاتمی، هاشمی شاهرودی، و دیگر آخوندهای درباری از آن دفاع می‌کنند،‌‌ همان فقه داعش است. این مسئله را مدت‌ها پیش در ایران، متفکر برجسته، محمد مجتهد شبستری در مقاله «اگر داعش از فقیهان بپرسد» مطرح کرد… بدین ترتیب اگر قرار است در انتخابات به داعش «نه» گفته شود، باید به افرادی که فقه‌شان، فقه داعشی است، نه گفته شود. در واقع اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قصد دارند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری با ارائه لیست و آرای مردم، همین‌ها را حذف کنند. هدف اصلی در تهران حذف «مثلث جیم» است.»
نمونه‌های فراوان دیگر از تحلیل و تشویق‌های مشابه نشان می‌دهد همان طور که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند، رسانه‌های دشمن تلاش می‌کنند مردم را از رأی دادن به برخی نامزدهای خبرگان بترسانند؛ لذا برای خنثی کردن این طرح باید خلاف نیت آنها عمل کرد.
مساله مهم دیگراین است که طرفین این دوگانه در سایر مسائل بنیادی هم اختلاف نظر عمیق دارند. می‌توان مهمترین دوقطبی حاکم بر این فضا را غرب‌پرستی در مقابل غرب‌ستیزی دانست؛ مسئله‌ای که پیش‌تر تحت عنوان دوگانه مقاومت-سازش مطرح می‌شد و مصادیق آن در مذاکرات هسته‌ای و اجرایی شدن برجام بسیار به چشم می‌آمد. همچنین حمله به شورای نگهبان یا دفاع از آن نیز شاخصه دیگری است که باز هم محل اختلاف دو قطب است.
در مجموع آنچه که واضح است، این است که طراحی رسانه‌های دشمن با اسم رمز «نه به فقه داعشی» یا «نه به مثلث جیم»، خط واحدی است که علیه اصلی‌ترین چهره‌های انقلابی مجلس خبرگان بکار گرفته شده و همین خط نیز در رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی دنبال می‌شود. رمز دشمنی ضدانقلاب خارج‌نشین و رسانه‌های استکباری با آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی را باید در پایبندی و پایداری آنها بر دفاع از اصول اسلام ناب ، انقلاب و دفاع از رهبری دانست. “یاران انقلاب و اسلام ناب” مورد بغض “دشمنان انقلاب و اسلام‌های تقلبیِ رحمانی  واعتدالی” هستند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>