114179_180

حاشیه ای بر حاشیه سازان رای نیاوردن «بی طرف»؛

آیا اصلاح طلبان اغواگری را کنار می گذارند و مسئولیت هشت سال سرنوشت کشور را می پذیرند؟/ وقتی آشپز از دست پخت خود به دیگران انتقاد می کند .

چه نمایندگان مورد حمایت لیست امید به وزرای اصلاح طلب رای داده باشند یا نه، چه روحانی در کابینه خود سهم سیاسی اصلاح طلبان را کنار گذاشته است یا خیر و چه وعده های زیاد اقتصادی و سیاسی و فرهنگی آنها برای کسب رای مردم عملی شود یا نشود مسئولیت وضعیت کشور در هشت سال برعهده اصلاح طلبان است، خواه خرسند باشند یا نباشند.
گروه سیاسی – رجانیوز، نقص های دولت ومجلس رابه گردن رقیب می اندازند در حالی که می گویند آنها اقلیت اند؛ خود را اکثریت مجلس می دانند اما رای نیاوردن مهندس بی طرف، وزیر نیروی اصلاحات را به «جریانی مرموز» نسبت می دهند؛ رفع حصر را از دیگران مطالبه می کنند در حالیکه رئیس شورایعالی امنیت ملی کشور را محصول «تکرار کردن» خود می دانند وهر روز حجم تناقضات خود را بیشتر می کنند و طشت رسوایی خود را پرتر!
به گزارش رجانیوز، این روزها جریان اصلاح طلب و حامی روحانی در حالی ادعاهایی در خصوص فضای سیاسی کشور را مطرح می کنند که خود را جریان ساز سال های اخیر کشور و برنده انتخابات های مختلف و مهمترین نهادهای کشور معرفی کرده اند.
همین دیروز که نتایج رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت اعلام شد و ۱۶ نفر از وزرای دولت رای اعتماد گرفتند فریادهایشان بلند شد که چرا یک نفر از وزرا از ورود به وزارتخانه جا ماند؟! همین کافی بود تا شروع به تحلیل کنند و به « جریان های مرموز» در تحلیل های خود چنگ بزنند.
درحالیکه برخی اصلاح طلبان در نگاهی واقع بینانه به انتقاد از لیست امید پرداختند و همچون کرباسچی اینگونه گفتند که:« اعضای فراکسیون امید همکاری و هماهنگی لازم را برای رای اعتماد به بیطرف انجام ندادند» و یا همچون حجاریان که اصلاحات را ستون فقرات دولت روحانی معرفی کرده بود گفته اند:« خود آقای روحانی هم نیرویی بهتر از این وزرای پیشنهادی نداشت اگر داشت معرفی می کرد» محمود صادقی نماینده لیست امید در توییتی نوشته است جریانی مرموز به دنبال انداختن کاستی‌های کابینه به گردن فراکسیون امید است!
پیش ازین نیز محسن علیجانی از اعضای فراکسیون امید اظهار داشت: آقای روحانی کاندیدای جریان اصلاح طلب است.مسئولیت ریاست جمهوری و دولت دوازدهم با اصلاح طلبان است و اصلاح طلبان در آینده در این خصوص باید پاسخگو باشند.
عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب هم گفته است: روحانی خودش باید مسئولیت کابینه را بپذیرد و نمی‌تواند در آینده تقصیرات را گردن کسان دیگری بیندازد.
فارغ از اینکه رای نیاوردن یک وزیر که امری کاملا طبیعی است و در دولت های مختلف اتفاق می افتاده است را نباید این چنین جنجالی کرد اما این سکه روی دیگری دارد.
جریان حامی دولت و اصلاح طلب که با توجه به تیم اقتصادی دولت دستاورد چهارسال آینده را هم چیزی فراتر از «تقریبا هیچ» نمی داند رای نیاوردن یک وزیر را بهانه ای کرده تا اینگونه وانمود کنند که رقیبان آنها علت ناکارآمدی ها و ناکامی های فعلی و اینده هستند
در حالی که کسانی چون ظریف و زنگنه با تعارض های به شدت زیاد با جریان رقیب، رای های بالایی را به خود اختصاص داده است آیا می توان رای نیاوردن بی طرف در وزارت خانه نیرو به جریان رقیب ربط دارد؟
 رسانه های اصلاح طلب هم  قبلا پیروز قاطع در انتخابات را لیست امید معرفی کرده بودند و از  «تغییر اصلاح طلبانه پارلمان» و «پیروزی امید»خبر دادند.
درحالیکه پیروزی اصلاح طلبان در مجلس را با عنوان « تکرار پیروزی» معرفی می کردند و نتیجه تکرار کردن یک شخص می دانستند و «هیات رئیسه را در حلقه لیست امید» می دیدند آیا باز هم می توان هر اتفاقی را به دیگر افراد منتسب کرد؟!
به نظر می رسد حتی اگر اصلاح طلبان با خود فکر می کنند که روحانی آنها را دور زده است و با نگاه به چهار سال آینده و ائتلاف با لاریجانی سهم آنها را نداده است باید بدانند که مسئول اول آن خودشان هستند که عارف را علی رغم میل باطنی اش از انتخابات کنار کشیدند و حتی لیست نمایندگانی را بستند و «تکرارکردند»که به آن رای بدهید که به رحمانی فضلی چهره مورد انتقاد اصلاح طلبان رای بالایی دادند.
پیشتر نیز صادقی توئیتی زده بود که نشان می داد فراکسیون امید برای رای آوردن برخی وزیران به لابی های قوی و عدم شفافیت و صداقت سیاسی روی آورده بودند.
روحانی به جنایت کروبی واقف است .
قبلا هم بر سر اعتصاب غذای نمایشی یکی از سران فتنه (که پس از چندساعت و بدون اینکه خواسته های او برآورده شود شکسته شد) رسانه های جریانی خاص به اغواگری و شانتاژ روی آوردند. در حالیکه جرم نابخشودنی سران فتنه محرض است این افراد ناامید از حسن روحانی فلش مطالبه رفع حصر را به نهادهای دیگر گرفته بودند.چرا که این افراد می دانند که حسن روحانی که خود در زمان حصر سران فتنه از اعضای جلسه شورایعالی امنیت ملی بوده است به جنایت بزرگی که در فتنه ۸۸ در حق مردم و نظام رخ داد واقف بوده و به همین دلیل حاضر نیست در جایگاه ریاست شورایعالی امنیت ملی مسقیما به این موضوع وارد شود.
این در حالی است که قبلا روحانی خود را بدون اینکه ریاست این نهاد را (در سال ۸۱) برعهده داشته باشد عامل اصلی در رفع حصر مرحوم منتظری معرفی کرده بود. اما اینبار جریان فتنه ناامید از حسن روحانی مجبور می شود برای کمرنگ کردن نظارت ماموران بر خانه خود دست به اعتصاب غذا ولو چندساعته و نمایشی بزند.
در نهایت باید گفت چه نمایندگان مورد حمایت لیست امید به وزرای اصلاح طلب رای داده باشند یا نه، چه روحانی در کابینه خود سهم سیاسی اصلاح طلبان را کنار گذاشته است یا خیر و چه وعده های زیاد اقتصادی و سیاسی و فرهنگی آنها برای کسب رای مردم عملی شود یا نشود مسئولیت وضعیت کشور در هشت سال برعهده اصلاح طلبان است، خواه خرسند باشند یا نباشند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>